Вплив об’єктивних та суб’єктивних факторів у ЗВО України на музичну підготовку хореографів

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2021-04
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У даній статті розглянуто особливості впливу об’єктивних та суб’єктивних факторів у закладах вищої освіти України на музичну підготовку хореографів. У статті зауважено, що сьогоднішній день пред’являє суспільству високі вимоги до професійної підготовки майбутніх фахівців, до організації навчально-творчого процесу у підготовці висококваліфікованих кадрів, до якості обслуговування населення та надання освітніх послуг. У роботі відзначено, що до об’єктивних чинників організації та функціонування навчального процесу з підготовки хореографів і формуванню їх музичної майстерності у закладах вищої освіти України можна віднести єдність теорії і практики (в тому числі сценічної), що є досить рідкісним явищем на місцях. Спостереження і аналіз за навчальним процесом виявив нерівномірність функціонування двох форм проведення занять. Навчання зазвичай схиляється або в більшій мірі до теорії, або до практики. Також відмічається, що до об’єктивних чинників відноситься рівень навчально-методичної бази закладах вищої освіти за спеціальністю «Хореографія». Також у статті зазначено, що розвиток наукової думки в хореографічному мистецтві і хореографічній педагогіці – явище своєчасне, характерне не тільки для України, але і для інших країн. Воно обґрунтоване потребами практики навчання хореографічним дисциплін, а також збільшеними інтелектуальними потребами викладачів і студентів, що накопичився методичним і великим професійним досвідом, який природним чином створює передумови для формування науково-методичної теорії, наукових концепцій і моделей навчання хореографічному мистецтву у закладах вищої освіти України. В даній роботі також визначається значення системного підходу, а саме, що він дозволяє розглянути музичну підготовку як єдність загального і професійного розвитку та як цілісну систему, що має певну структуру – три взаємозв’язані групи компонентів (підсистем): технологічні або організаційно-педагогічні, соціально-психологічні, психолого-педагогічні. У даній статті підкреслюється, що об’єктивним фактором функціонування навчального процесу у закладах вищої освіти України щодо музичної підготовки майбутніх хореографів є взаємодія навчального і творчого процесу.
This article considers the peculiarities of the influence of objective and subjective factors in higher education institutions of Ukraine on the musical training of choreographers. The article notes that today the society places high demands on the professional training of future specialists, on the organization of the educational and creative process in the training of highly qualified personnel, on the quality of public services and the provision of educational services. It is noted that the objective factors of organization and functioning of the educational process of training choreographers and the formation of their musical skills in higher education institutions of Ukraine include the unity of theory and practice (including stage), which is quite rare on the ground. Observation and analysis of the educational process revealed the uneven functioning of the two forms of classes. Learning is usually more or less inclined to theory or practice. It is also noted that the objective factors include the level of educational and methodological base of higher education institutions in the specialty "Choreography". The article also states that the development of scientific thought in choreographic art and choreographic pedagogy is a timely phenomenon, characteristic not only for Ukraine but also for other countries. It is substantiated by the needs of practice of teaching choreographic disciplines, as well as the increased intellectual needs of teachers and students, accumulated methodological and extensive professional experience, which naturally creates the preconditions for the formation of scientific theory, scientific concepts and models of teaching choreographic art in higher education in Ukraine. This paper also defines the importance of a systems approach, namely that it allows us to consider music training as a unity of general and professional development and as a holistic system with a certain structure - three interconnected groups of components (subsystems): technological or organizational and pedagogical, socio-psychological, psychological and pedagogical. This article emphasizes that the objective factor in the functioning of the educational process in higher education institutions of Ukraine for the musical training of future choreographers is the interaction of educational and creative process.
Опис
Ключові слова
музична освіта, музична підготовка, хореографи, музична майстерність, акмеологія, об’єктивні та суб’єктивні чинники, music education, music training, choreographers, musical skills, acmeology, objective and subjective factors
Бібліографічний опис
Коваленко. О. В. Вплив об’єктивних та суб’єктивних факторів у ЗВО України на музичну підготовку хореографів [Текст] / О. В. Коваленко // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники: М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря]. – Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 35, т. 3. – С. 256–260.
Зібрання