Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/10626
Title: Медіакультура оратора:з досвіду впровадження сертифікованої програми «Академічна риторика» у вищій педагогічній освіті
Other Titles: Media Culture of the Speaker: from the Experience of Implementing the Certified Program "Academic Rhetoric" in Higher Pedagogical Education
Authors: Герман, Вікторія Василівна
Herman, Viktoriia Vasylivna
Keywords: риторика
академічна риторика
промова
візуальна грамотність
інфомедійна грамотність
критичне мислення
медіакультура
медіаграмотність
rhetoric
academic rhetoric
speech
visual literacy
info-media literacy
critical thinking
media culture
media literacy
Issue Date: 2021
Citation: Герман, В. В. Медіакультура оратора:з досвіду впровадження сертифікованої програми «Академічна риторика» у вищій педагогічній освіті [Текст] / В. В. Герман // Інфомедійна грамотність – невід’ємна складова навчального процесу закладу вищої освіти : збірник статей. – Київ, 2021. – С. 60–65.
Abstract: У статті окреслюється досвід інтеграційного підходу до впровадження проєкту IREX «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» у магістерський навчальний курс «Академічна риторика»; доводиться, що таке поєднання дозволить покращити якість формування загальних і фахових компетентностей майбутніх учителів української мови і літератури, а також інфо-медійних компетентностей: уміння критично мислити, ефективно шукати інформацію, відрізняти факти від суджень, втілювати ідеї завдяки онлайн-інструментам, запобігати ризикам у комунікації, ідентифікувати й протидіяти стереотипам і дискримінації.
: The article describes the experience of an integration approach to the implementation of the IREX Project «Learn and distinguish: info-media literacy» in the master’s training course «Academic rhetoric»; it is proved that this combination will improve the quality formation of general and professional competencies of future teachers of Ukrainian language and literature, as well as info-media competencies: the ability to think critically, effectively search for information, distinguish facts from judgments, implement ideas through online tools, prevent risks in communication, identify and counteract stereotypes and discrimination.
URI: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/10626
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
МЕДІАКУЛЬТУРА ОРАТОРА.pdf294,06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.