Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/1055
Title: Професійна підготовка майбутніх учителів іноземних мов у системі вищої освіти
Other Titles: Professional Training оf Future Foreign Languages Teachers іn the System оf the Higher Education
Authors: Безлюдна, Віта Валеріївна
Bezliudna, Vita Valeriivna
Keywords: професійна підготовка
майбутній учитель
іноземні мови
процес навчання
уміння
знання
навички
professional training
future teacher
foreign languages
process of training
ability
knowledge
skills
Issue Date: 2016
Citation: Безлюдна, В. Професійна підготовка майбутніх учителів іноземних мов у системі вищої освіти [Текст] / В. Безлюдна // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2016. – № 4 (58). – С. 178–185.
Abstract: У статті ми ставимо за мету висвітлити сутність поняття «професійна підготовка майбутніх учителів іноземних мов», з’ясувати професійні вміння та функції, які будуть необхідними в майбутній професійній діяльності студентів. Автор акцентує увагу на найважливіших характеристиках, що мають формуватися у студентів вищих навчальних закладів у процесі їх професійної підготовки. Досягненню мети сприяло використання таких методів: вивчення, аналіз та узагальнення нормативної, педагогічної, науково-методичної літератури. Перспективою подальших наукових розвідок може стати аналіз основних категорій поняття професійна підготовка майбутніх учителів іноземних мов.
The aim of our article is to cover the essence of professional training of the future foreign languages teachers’ concept, to find out professional abilities and functions which are necessary for students’ future professional activity. The author focuses attention on the major characteristics which students must form at higher education institutions in the process of their professional training. The goal of the study was facilitated by the use of the following methods: study, analysis and syntheses of pedagogical and scientifical-methodological literature. Professional training of future teachers can’t be limited only by mastering procedural aspect by a future teacher. Also purposeful activities for formation and development of the professional and personally significant qualities which provide productivity of the chosen activity are necessary. The basis of student’s professional activity includes eight types of abilities: design, adaptation, organizational, motivational, communicative, ability of control and self-checking, informative, auxiliary. These abilities in total also make a basis, a core of professional activity. Training process substantially is a modeling of teacher’s activity in higher educational establishments, modeling for the purpose of development of the specified doctrines. In the article it is noted that the teacher of a foreign language must have a high standard of foreign language knowledge, own lingvo-cultural and sociocultural information, a technique of teaching a foreign language and new development skills in this sphere. The author comes to the conclusion that professional training of the future foreign languages teachers takes the conducting place in the system of higher education today. It means getting by the future experts of professional knowledge, abilities and experience which are necessary for the subsequent successful performance of their professional tasks. Further research could be the study of the main categories of professional training of future foreign languages teachers’ concept.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1055
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Profesiina pidhotovka maibutnikh uchyteliv.pdf532,87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.