Компетентнісний потенціал технології сіті-квесту в шкільній географічній освіті

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2020
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
Мета статті. Стаття присвячена аналізу компетентнісного потенціалу інноваційної технології сіті-квесту, обґрунтуванню доцільності використання технології в шкільній географії з метою розвитку предметних географічних компетентностей. Методи дослідження. Компетентнісний потенціал технології сіті-квесту досліджувався за допомогою загальнонаукових методів (аналізу та синтезу), емпіричних методів (спостереження, порівняння, опитування). Результати дослідження. У процесі дослідження технології був сформований перелік способів дефініювання поняття «сіті-квест», визначені переваги та недоліки впровадження технології під час викладання шкільних географічних курсів, відображена можливість реалізації прикладного компоненту навчання географії засобами квест-технології. Застосування сіті-квестів в освітньому процесі демонструє узагальнений та синтезуючий погляд на світ у широкому міждисциплінарному контексті, посилюється інтегративний потенціал міжпредметних відносин. Технологія сіті-квесту дозволяє активно формувати особистість учня, впливати на нього засобами емоційно забарвленого міжособистісного спілкування. Практичне значення дослідження. Проведене опитування в межах дослідження дає змогу зробити висновок, щодо актуальності тенденції гейміфікації та впровадження квест-технології в освітній процес. В умовах компетентнісного підходу до навчання географії технологія сіті-квесту формує ключові та предметні географічні компетентності, зокрема просторову, картографічну, краєзнавчу. Висновки та перспективи подальших наукових розвідок. Актуальним напрямком подальших наукових досліджень є теоретична розробка технології підготовки вчителів географії до застосування сіті-квестів в освітньому процесі при викладанні шкільних географічних курсів.
The aim of the article. The article is devoted to the analysis of competence of innovative technology of city quest, substantiation of expediency of use of technology at teaching school geographical courses, possibilities of development of subject geographical competences. Research methods. The competence potential of the city quest technology was studied with the help of general scientific methods (analysis and synthesis), empirical methods (observation, comparison, survey). Research results. In the process of studying the technology was formed a list of ways to define the concept of "city-quest", identified the advantages and disadvantages of technology in the teaching of school geography courses, reflected the possibility of implementing the applied component of teaching geography by means of quest technology. The use of city quests in the educational process demonstrates a generalized and synthesizing view of the world in a broad interdisciplinary context, enhances the integrative potential of interdisciplinary relations. City quest technology allows you to actively shape the student's personality, to influence him by means of emotionally colored interpersonal communication, to jointly solve the problem. The practical significance of the study. The survey conducted within the study allows us to conclude that the relevance of the trend of gamification and the introduction of quest technology in the educational process. In the conditions of the competence approach to teaching geography, the technology of the city-quest forms key and subject geographical competencies, in particular spatial, cartographic, local lore. Conclusions and prospects for further scientific research. An important area of further research is the theoretical development of technology for training teachers of geography to use city-quests in the educational process in the teaching of school geography courses.
Опис
Ключові слова
гейміфікація, компетентнісний підхід, навчання географії, квест-технологія, сіті-квест, предметна географічна компетентність учнів, ключові компетентності, інноваційні технології навчання, gamification, competency approach, teaching geography, quest technology, city quest, subject geographical competence of students, key competencies, innovative learning
Бібліографічний опис
Кудирко, В. І. Компетентнісний потенціал технології сіті-квесту в шкільній географічній освіті [Текст] / В. І. Кудирко, Е. Т. Соколова // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова ; редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020. – Вип. 1 (15). – С. 34–41. – DOI: 10.5281/zenodo.4450365.