Historical and Philosophical Approach to Teaching Disciplines in High School

Анотація
The aim of this research is to clarify the conceptual content of the historical and philosophical principle of teaching and determine its relevance in the context of realities of modern higher education. Such scientific methods as the method of observation, description, generalization method were used. This study is characterized by the representation of philosophy in a concrete historical manifestation and understanding of history in a philosophical way and as determinants of the philosophical development of mankind. Effective and fruitful application of the historical and philosophical approach to teaching other disciplines in the structure of higher education is possible only through a full, sufficient prior mastering of philosophy as a separate self-sufficient discipline
Метою цього дослідження є з’ясування концептуального змісту історико-філософського принципу навчання та визначення його актуальності в контексті реалій сучасної вищої освіти. Були використані такі наукові методи, як метод спостереження, опису, метод узагальнення. Це дослідження характеризується поданням філософії у конкретному історичному прояві та розумінням історії по-філософськи та як визначального фактору філософського розвитку людства. Ефективне та плідне застосування історико-філософського підходу до викладання інших дисциплін у структурі вищої світи можливе лише завдяки повному, достатньому попередньому оволодінню філософією як окремою самодостатньою дисципліною
Опис
Ключові слова
historical and philosophical approach, philosophy, philosophy of education, philosophy of science, history, epistemology, high school, teaching, історико-філософський підхід, філософія, філософія освіти, філософія науки, історія, гносеологія, середня школа, викладання
Бібліографічний опис
Historical and Philosophical Approach to Teaching Disciplines in High School [Text] / M. Moser, Yu. Homan, Kh. Shaparenko, O. Kovalenko, K. Tishechkina // AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research. – 2021. – Volume 11, Issue 1, Special Issue XVI. – P. 51–59.
Зібрання