Розвиток пізнавальної активності учнів зі зниженим слухом на уроках географії засобами інформаційних технологій

Анотація
Об’єктом дослідження є пізнавальна активність учнів зі зниженим слухом. Предмет дослідження – розвиток пізнавальної активності учнів середнього шкільного віку зі зниженим слухом на уроках географії засобами інформаційних технологій. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати й експериментально перевірити методику розвитку пізнавальної активності учнів зі зниженим слухом середніх класів на уроках географії засобами інформаційних технологій в умовах спеціального закладу освіти. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі розкрито теоретичні аспекти розвитку пізнавальної активності учнів зі зниженим слухом засобами інформаційних технологій, корекційні можливості застосування інформаційних технологій на уроках географії в спеціальному закладі освіти. У другому розділі досліджено організацію процесу розвитку пізнавальної активності дітей зі зниженим слухом середнього шкільного віку на уроках географії, розкрито напрями реалізації корекційно-розвивальної роботи з розвитку пізнавальної активності учнів зі зниженим слухом в процесі використання інформаційних технологій на уроках географії. У третьому розділі здійснено експериментальну перевірку ефективності процесу розвитку пізнавальної активності учнів зі зниженим слухом на уроках географії засобами інформаційних технологій та здійснено аналіз результативності формувального експерименту. У висновках узагальнено основні результати дослідження.
The object of research is the cognitive activity of students with hearing loss. The subject of research – the development of cognitive activity of middle school students with hearing loss in geography lessons by means of information technology. The purpose of the study is to theoretically substantiate and experimentally test the method of development of cognitive activity of students with hearing loss in middle classes in geography lessons by means of information technology in a special educational institution. Master’s thesis consists of an introduction, three sections, conclusions and a list of sources used. In the introduction the relevance of the research is substantiated, the purpose is defined and research objectives. The first section reveals the theoretical aspects of the development of cognitive activity of students with hearing loss by means of information technology, correctional opportunities for the use of information technology in geography lessons in a special educational institution. The second section examines the organization of the process of development of cognitive activity of children with hearing loss of middle school age in geography lessons, reveals the directions of implementation of correctional and developmental work on the development of cognitive activity of students with hearing loss in the process of using information technology in geography lessons. In the third section, an experimental test of the effectiveness of the process of development of cognitive activity of students with hearing loss in geography lessons by means of information technology and analysis of the effectiveness of the formative experiment. The conclusions summarize the main results of the study.
Опис
Ключові слова
пізнавальна активність, учнів зі зниженим слухом, уроки географії, засоби інформаційних технологій, спеціальний заклад освіти, cognitive activity, students with hearing impairment, geography lessons, information technology tools, special educational institution
Бібліографічний опис
Гонтарик, Г. М. Розвиток пізнавальної активності учнів зі зниженим слухом на уроках географії засобами інформаційних технологій [Текст] : магістер. робота / Г. М. Гонтарик ; науковий керівник С. В. Кульбіда. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2020. – 100 с.