Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/10202
Title: Організація педагогічної просвіти батьків дітей з особливими освітніми потребами у закладі загальної середньої освіти
Other Titles: Organization of Pedagogical Education of Parents of Children with Special Educational Needs in General Secondary Education
Authors: Бондаренко (Картава), Юлія Анатоліївна
Bondarenko (Kartava), Yuliia Anatoliivna
Зайцева, Оксана Сергіївна
Zaitseva, Oksana Serhiivna
Keywords: педагогічна просвіта
батьки дітей з ООП
заклад загальної середньої освіти
інклюзивне навчання
pedagogical education
parents of children with special educational needs
general secondary education institution
inclusive education
Issue Date: 2020
Citation: Зайцева, О. С. Організація педагогічної просвіти батьків дітей з особливими освітніми потребами у закладі загальної середньої освіти [Текст] : магістер. робота / О. С. Зайцева ; науковий керівник Ю. А. Бондаренко. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2020. – 85 с.
Abstract: Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі розкрито сутність, чинники та принципи педагогічної просвіти, висвітлено особливості педагогічної просвіти батьків дітей з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої освіти. У другому розділі розкрито методику організації констатувального експерименту та обґрунтовано результати констатувального експерименту. У третьому розділі розроблено форми та методи організації педагогічної просвіти батьків дітей з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої освіти та перевірено їх ефективність. У висновках узагальнено основні результати дослідження.
Masterʼs thesis consists of an introduction, three chapters, conclusions and a list of sources used. In the introduction the relevance of the research is substantiated, the purpose and research objectives are defined. The first section reveals the essence, factors and principles of a pedagogical education, highlights the features of a pedagogical education of parents of children with special educational needs in general secondary education. The second section reveals the method of organizing the statement experiment and substantiates the results of the statement experiment. In the third section the forms and methods of the organization of a pedagogical education of parents of children with special educational needs in the institution of general secondary education are developed and their efficiency is checked. The conclusions summarize the main results of the study.
URI: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/10202
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.