Теорія та методика навчання суспільних дисциплін
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Теорія та методика навчання суспільних дисциплін за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 302
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Краєзнавство у шкільних програмах з історії (50–80 рр. ХХ ст.)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Бугрій Володимир Станіславович; Buhrii Volodymyr StanislavovychУ статті здійснений аналіз змісту та структури краєзнавства у шкільних програмах з історії у 50-х- 80-х рр. ХХ ст. З’ясовано, що у досліджуваний період відбувалися кількісні та якісні зміни у становищі краєзнавчого компоненту у шкільних програмах з історії. Якщо у програмах 50-х рр. була відсутня цілісна система знань про рідний край, ігнорувалися регіональні особливості розвитку історії, а краєзнавчий матеріал розглядався лише як допоміжний для кращого розуміння загальних явищ і закономірностей, то уже з другої половини 60-х рр. краєзнавство у шкільних програмах з історії було представлене самостійними темами „Наш край” та подіями місцевого характеру, які мали загальноісторичне значення.Документ Самостійна робота учнів у процесі навчання історії України (60 – 80 рр. ХХ ст.)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Драновська Світлана; Dranovska SvitlanaУ статті розглядаються питання самостійної роботи учнів у процесі навчання історії України (60 – 80 рр. ХХ ст.) та перспективи її впровадження в навчально-виховному процесі.Документ Формування пізнавальної активності учнів засобами дидактичної гри на уроках етики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Коцаренко І. К.; Kotsarenko I. K.Стаття присвячена проблемі формування пізнавальної активності засобами дидактичної гри у ході навчання етики. Зазначено, що гра є природною потребою дітей, вона сприяє розвитку пізнавального інтересу, що є важливою умовою формування активності учня у навчально-пізнавальному процесі. У статті класифіковано дидактичні ігри на імітаційні та не імітаційні. Наведено приклади кожного з двох типів ігор.Документ Дискусія як метод вивчення історичного матеріалу(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Лях Віктор Васильович; Liakh Viktor VasylovychУ статті висвітлюються питання практичного використання творчо-діалогічного методу під час вивчення й осмислення історичного матеріалу, зокрема при обговоренні проблеми неоднозначного висвітлення у ЗМІ та наукових джерелах останніх років життя Петра Калнишевського. На конкретному матеріалі розкриваються технологічні основи ведення дружньої дискусіїДокумент Використання проблемних методів навчання у процесі професійної підготовки майбутніх учителів правознавства(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Деркачов Ю. А.; Derkachov Yu. A.У статті розглядаються можливості ефективного використання проблемних методів навчання у процесі професійної підготовки майбутніх педагогів до сучасних вимог суспільного життя.Документ Організація позаурочної навчальної діяльності старшокласників у профільній школі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Моцак Світлана Іванівна; Motsak Svitlana IvanivnaОрганізація позаурочної роботи з історії у профільній школі вимагає застосування традиційних та іноваційних (інтерактивні методи, учнівські дискусії, метод проектів) для методики форм і методів роботи.Документ Формування полікультурної компетентності майбутніх учителів історії у процесі вивчення суспільно-гуманітарних дисциплін(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Авхутська Світлана Олександрівна; Avkhutska Svitlana OleksandrivnaУ статті визначено можливості суспільно-гуманітарних дисциплін у формуванні та розвитку полікультурної компетентності майбутніх учителів історії. Запропоновано впровадити інтегрований спецкурс з проблем полікультурності з метою поглибленого вивчення студентами міждисциплінарного знання у вищій школі.Документ Новації романтичного жанроутворення у фортепіанній камерній творчості Ф. Шопена(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Овчиннікова Любов Олександрівна; Ovchynnikova Liubov OleksandrivnaВисвітлюються новаторські пошуки й добутки фортепіанної камерної творчості Ф. Шопена. Шляхом аналізу його творів простежено втілення новітніх тенденцій у жанрах романтичної фортепіанної мініатюри.Документ Самостійна робота як елемент навчання суспільствознавчих дисциплін студентів згідно вимог кредитно-модульної системи організації навчального процесу(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Ципко В. В.; Tsypko V. V.У статті аналізуються необхідність впровадження оновлених підходів у процес навчання суспільствознавчих дисциплін студентів ВНЗ та розглядається суттєва роль самостійної пізнавальної діяльності майбутніх фахівців.Документ Дослідницький метод в системі сучасних методів навчання(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Гавриліна Ольга Вікторівна; Havrylina Olha ViktorivnaУ даній статті проаналізовано поняття, функції, межі застосування дослідницького методу у старшокласників в процесі поглибленого вивчення елементів інтегрального числення, а також розглянуті такі супроводжуючі дослідницького методу як: проблемне вивчення матеріалу та частково-пошуковий метод. Навчання математики в класах з поглибленим її вивченням, передбачає створення умов для організації дослідницької діяльності.Документ Як навчити учнів формулювати правові поняття(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Жидкова Наталія Миколаївна; Zhydkova Nataliia MykolaivnaУ статті розкривається методика поетапного формування вміння, спрямована на засвоєння учнями низки навчальних прийомів та вироблення учнями власної орієнтованої системи дій. Подана модель формування умінь з розподілом уроків відповідно до визначених прийомів та етапів їх формування.Документ Використання краєзнавчого матеріалу у навчанні історії України в основній школі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Луніка Ольга Василівна; Lunika Olha VasylivnaУ статті подано класифікацію краєзнавчих джерел, розкрито методику відбору краєзнавчого матеріалу відповідно до видів джерел з історії рідного краю, визначено принципи відбору краєзнавчого матеріалу, умови ефективності його використання та нормування обсягу локальної історії у програмовому курсі історії України в основній школі.Документ Наступність у формуванні економічних компетенцій при викладанні суспільствознавчих дисциплін у школі та ВНЗ(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Яковенко Галина Григорівна; Yakovenko Halyna HryhorivnaУ статті розглянуті прийоми вивчення та продуктивного засвоєння економічних питань.Документ Використання лекції-візуалізації в системі вищої освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Кісліцина (Говорун) Марина Вікторівна; Kislitsyna (Hovorun) Maryna Viktorivna; Онісімчук Лілія; Onisimchuk LiliiaУ статті розглядається питання використання сучасних інформаційних технологій під час лекцій. Детально описуються особливості та методика проведення лекції-візуалізації.Документ Роль сучасних інформаційних технологій у вивченні історії рідного краю в загальноосвітніх навчальних закладах(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Ніколенко Н. В.; Nikolenko N. V.У статті аналізується комплексне використання та систематизація інформаційно–комунікаційних технологій (ІКТ) у краєзнавстві в загальноосвітніх навчальних закладах. Особлива увага приділяється аналізу можливостей використання даних технологій. У роботі розкрито вплив ІКТ на розвиток здібностей учнів.Документ Викладання Конституції в українській школі (40–60 рр. ХХ ст.)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Голодна Ю. О.; Holodna Yu. O.У статті досліджуються особливості викладання Конституції в українській загальноосвітній школі в 40- на поч.60-х рр. ХХ ст. Було проаналізовано недоліки та здобутки методики викладання Основного закону в досліджуваний період.Документ Класифікація наук та визначення поняття суспільно-політичних дисциплін(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Михайличенко Олег Володимирович; Mykhailychenko Oleh VolodymyrovychУ статті розглядається виникнення та розвиток світової науки як форми суспільної свідомості, перших спроб класифікації наук та визначення поняття суспільно-політичних дисциплін.Документ Гра як засіб реалізації компетентнісного навчання(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Барнінець О. В.; Barninets O. V.У статті здійснений аналіз ігрових методів з погляду реалізації компетентнісного навчання, на основі структурних компонентів процесу навчання: цільовий, стимулююче-мотиваційний, змістовний, операційно-діяльнісний, контрольно-регулювальний та оціночно-результативний; здійснено порівняння ігрових методів в контексті компетентнісного та традиційного навчання.Документ Музейно-освітній ресурс у професійній підготовці майбутнього вчителя історії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Снагощенко Валентина Володимирівна; Snahoshchenko Valentyna VolodymyrivnaРозкривається специфіка змістового аспекту професійної підготовки майбутнього вчителя історії потребує залучення якісно нових ресурсів у процес його фахової підготовки. Одним з таких ресурсів є використання музейних засобів як скарбниці моральних і духовних здобутків народу, невмирущих традицій минулого. У статті йдеться про використання музейно-освітнього ресурсу у професійній підготовці майбутнього вчителя історії.Документ Старобезгинская сельская школа как музей под открытым небом(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Холод В. Л.; Kholod V. L.; Ганагина І. Н.; Hanahyna I. N.В статье излагаются проблемы создания воспитательного пространства на территории современного сельского поселения и его трансформации в социально-культурный комплекс (своеобразный кластер). Особо подчёркивается роль школы, выступающей в качестве «музея под открытым небом».