Філософія науки: традиції та інновації
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Філософія науки: традиції та інновації за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 386
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Биосоставляющая NBIC – комплекса в контексте трансгуманизма(2010) Прокопенко Богдан Васильович; Prokopenko Bohdan VasylovychВ статье раскрываются философские аспекты развития одной из составляющих комплекса NBIC – биотехнологии. Особое внимание уделяется методологическому осмыслению развитию биотехнологий, их амбивалентной природе в рамках трансгуманизма.Документ Оценочная компонента ложных высказываний(2010) Коротченко Юлія Михайлівна; Korotchenko Yuliia MykhailivnaВ статье показывается, что ложность неоднородна, рассматривается специфика обмана как сообщения, которое намеренно скрывает истину и имеет явно оценочный характер. Эксплицируется многоуровневая структура коммуникации на основе ложных оценочных сообщений.Документ Тенденції індивідуалізації сучасного соціального конфлікту(2010) Клевец Іван Юрійович; Klevets Ivan YuriiovychУ статті проаналізовані тенденції соціальної індивідуалізації та індивідуалізації сучасного соціального конфлікту через призму концепцій Р. Дарендорфа, У. Бека, А. Турен. Дані концепції об’єднані в два концепти, що по-різному вибудовують інтерпретаційну схему тенденцій соціальної індивідуалізації та індивідуалізації сучасного соціального конфлікту.Документ Трансформация параметров функционирования науки(2010) Ведмедєв Михайло Михайлович; Vedmediev Mykhailo MykhailovychВ статье рассматривается проблема трансформации базовых характеристик функционирования современной науки. Автором используется параметрический подход. Выделяются такие функциональные показатели как автономность, сложность, пропорциональность в соотношении фундаментальных и прикладных исследований и др.Документ Онтологічно-антропологічні аспекти свободи волі в християнстві(2010) Гаврилюк Тетяна Вікторівна; Havryliuk Tetiana ViktorivnaВ статті здійснений порівняльний аналіз розуміння свободи волі у православ’ї, католицизмі та протестантизмі. Показано, що відмінності у розумінні свободи пов’язані з догматичними розбіжностями у розумінні Бога. Виявлено, що в православ’ї свобода людини проявляється через обоження, в католицизмі через розум, а протестантизм оголошує акт віри як єдиний прояв людської свободи.Документ Структура та функціональний діапазон парадигмальної науки(2010) Савостьянова Марина Володимирівна; Savostianova Maryna VolodymyrivnaПарадигмальність розуміється як сутнісна характеристика сучасної науки. Аналізується специфіка і функціональний діапазон парадигмальної науки, зв'язок парадигми і цінностей. Розглядаються можливості і обмеження науки і наукової діяльності, які пов’язані з функціонуванням парадигми на різних рівнях буття науки.Документ Діалектика суперечностей формування нової освіти(2010) Качуровський Михайло Олександрович; Kachurovskyi Mykhailo OleksandrovychАвтор міркує щодо необхідності оптимального розв’язання основних суперечностей процесу становлення та розвитку системи освіти. Обґрунтовується необхідність симбіозу освіти та виховання і кращих традицій минулого з формуванням нових, з метою практичної реалізації нової парадигми освіти.Документ Екологічна безпека в контексті переходу України до сталого розвитку(2010) Лісникова І. В.; Lisnykova I. V.З’ясовується екологічний стан українського суспільства. Аналізується система “природа-суспільство” крізь призму потреб, екологічних загроз чи небезпек. Обґрунтовується необхідність цілеспрямованої діяльності суспільства щодо забезпечення сприятливих умов для своєї життєдіяльності.Документ Трансдисциплінарні дослідження і проблема істинності наукового знання(2010) Лебідь Андрій Євгенійович; Lebid Andrii YevheniiovychУ статті розглянуто проблему істинності наукового знання в контексті трансдисциплінарних досліджень. Особливий акцент зроблений проблемі продукування істини, яка покликана відігравати роль компонента, що пов’язує будь-який науковий формалізм через його інтерпретацію з об’єктивною дійсністю.Документ Соціокультурне значення категорії «божественного» в установленні протестантського вектора в політико-економічному устрої світу(2010) Клочко Микола Олексійович; Klochko Mykola OleksiiovychУ статті розглянуто роль і місце категорії «божественного» у протестантській соціокультурні та етиці. Стверджується, що саме протестантський вектор є основою політико-економічного устрою у глобальному світі.Документ Исторический экскурс эволюции трансгуманизма(2010) Дєнєжніков Сергій Сергійович; Dieniezhnikov Serhii SerhiiovychВ статье раскрывается проблема возникновения трансгуманизма как философского течения, его основные идеи и направления. При этом особый акцент сделан на влияние наукоемких технологий, по совершенствованию интеллектуальных и физических сил человека. Уточняется сущность и содержание понятия «иммортализм».Документ Магія як об’єкт пізнання і категорія сучасної науки:чаклунство як історично повторюваний засіб подолання екзистенційної незадоволеності(2010) Бут Любов Олексіївна; But Liubov OleksiivnaУ статті доведено, що магія є об’єктом дослідження у багатьох сферах сучасного наукового знання: етнології, антропології, культурології, релігієзнавстві, соціології, історії та психології релігії, психопатології тощо. Проте лише філософська антропологія розглядає магію як засіб подолання екзистенційної незадоволеності.Документ Трансформация понятия «интеллигенция» в постсоветском пространстве(2010) Трофимов Антон Олександрович; Trofymov Anton OleksandrovychВ статье автор анализирует трансформацию понятия "интеллигенция" в постсоветском пространстве, когда вместе с распадом Советского Союза переставал существовать традиционный подход не только к интеллигенции, но и к самому слову, определяющему класс образованных людей.Документ Душа «телесная» и «бестелесная»(2010) Косяк Валерій Андрійович; Kosiak Valerii AndriiovychВ настоящее время можно констатировать многообразие и избыток бинарных толкований души телесной и бестелесной, которые накопились в сознании людей от времен первобытной культуры до культуры постмодерна. В статье делается попытка философско-антропологического осмысления перипетий представлений о душе конечной и душе вечной в античном мире.Документ Специфіка та екзистенціальний характер філософування Василя Стуса(2010) Полюга В. В.; Poliuha V. V.У статті розкрито специфіку та екзистенціальний характер філософувань українського поета-мислителя ХХ століття Василя Стуса. Особливу увагу звернено на ті аспекти творчості філософа, які репрезентують концепцію людини в контексті філософії екзистенціалізму. Наголошено на єдності окремих філософських аспектів у спадщині Василя Стуса з концепціями екзистенціальних учень С. К’єркегора, Фр. Шлегеля, А. Камю.Документ Трансформація гуманізму: сучасний стан проблеми(2010) Трубнікова Ольга Володимирівна; Trubnikova Olha VolodymyrivnaУ статті розглядається сучасний стан розвитку гуманізму. Зокрема, аналізуються такі гуманістичні напрями, як трансгуманізм, постгуманізм, неогуманізм та гуманологія. Стверджується, що нові гуманістичні напрями, на відміну від традиційної гуманістики, у колі досліджуваних проблем головним питанням виділяють майбутнє й перспективи людини та суспільства.Документ Влияние нанонаук и сверхтехнологий на современное общество(2010) Зленко Наталія Миколаївна; Zlenko Nataliia MykolaivnaВ статье раскрывается сущность нанонаук и сверхтехнологий и обосновывается их методологическая значимость на современном этапе. Особый акцент сделан на анализ положительных и негативных моментов влияния нанонаук и сверхтехнологий на современное общество. Предпринята попытка показать влияние нанонаук и высоких технологий на процесс образования.Документ Становлення соціальної педагогіки як сфери наукового знання: співіснування різнорівневих понятійних парадигм(2010) Щербина-Яковлева Олена Юхимівна; Shcherbyna-Yakovleva Olena YukhymivnaУ статті обґрунтовано тезу про те, що соціальне формування людини як складова світового історичного процесу відображається у багатьох своїх аспектах різними науками – від історії до прикладних педагогічних дисциплін. Соціальна педагогіка потенційно є тією наукою, яка зобов’язана віддзеркалювати не тільки завдання соціальної допомоги або профілактики девіантності, а й насамперед загальні закони становлення та розвитку людини в історичному просторі. Підґрунтям її інноваційного розвитку є асиміляція понятійних парадигм загальнонаукових і суміжних теорій.Документ Нелінійність як один з методологічних орієнтирів сучасної освітньої парадигми(2010) Коломієць М.; Kolomiiets M.В статті висвітлюється проблема осмислення методологічних засад сучасної освітньої парадигми. З’ясовується значення концепту «нелінійність» та досліджується методологічний потенціал нелінійного підходу в освіті. Пропонується нова модель особистості – інноваційна людина, метою навчання якої стає формування власної дослідницької позиції.Документ Смислотворчий потенціал феноменологічної методології для дослідження моральних та естетичних феноменів людського буття(2010) Залужна Алла Євгенівна; Zaluzhna Alla YevhenivnaУ статті проаналізовано вплив класичної феноменології на онтологічну та екзистенційно-антропологічну переорієнтацію філософії ХХ ст. У контексті «смислоконституювання свідомості» Е. Гуссерля, «фундаментальної онтології» М. Хайдеггера, «феноменології сприйняття» М. Мерло-Понті та «феноменології уяви» Ж.-П. Сартра відстежено евристичний потенціал феноменологічно-екзистенційної методології для дослідження морально-естетичних феноменів духовного буття людини.