Навчально-науковий інститут педагогіки і психології
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Навчально-науковий інститут педагогіки і психології за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 886
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Стан вивченості фітопатогенних мікроміцетів Лісостепу України(1998) Гаврило Олена Іллівна; Havrylo Olena IllivnaВивчення фітопатогенних мікроміцетів на території Лісостепу України почалося в кінці 19 ст. На початку і в середині 20 ст. обстежувалися окремі території. З 70-х років почалися планомірні дослідження окремих груп мікроміцетів.Документ Педагогічна думка членів Попівської академії(Редакційно-видавничий відділ СДПІ, 1998) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті подана характеристика педагогічних поглядів О.О.Паліцина, І.Ф.Богдановича та В.Н.Каразіна - засновника та активних членів просвітницького гуртка слобожанської інтелігенції кінця ХУІІІ- початку ХІХ століття, що отримала назву Попівської (Хутірської) академії. В педагогічних ідеях названих діячів представлені два провідні напрями вітчизняної педагогічної думки ХІХ ст. - загальнолюдського та національного виховання.Документ Борошнисторосяні гриби північної частини Харківського Лісостепу(1999) Гаврило Олена Іллівна; Havrylo Olena IllivnaДля півночі Харківського Лісостепу представлено 48 видів з 9 родів порядку Erysiphales. Найбільша кількість видів паразитує на представниках родин Rosaceae, Asteraceae, Fabaceae. Найбільше видів рослин-живителів також належить до цих родин. Проаналізовано поширення борошнисторосяних грибів у різних рослинних угрупованнях. Найбільша видова різноманітність характерна для культурних ценозів та широколистяних лісів.Документ Мікологічні дослідження на Сумщині(1999) Гаврило Олена Іллівна; Havrylo Olena Illivna; Карпенко Катерина Кіндратівна; Karpenko Kateryna KindrativnaПодано коротку історію дослідження мікофлори на території Сумської області з 1887 по 2000 рр.Документ Гриби порядку Erysiphales Краснопільсько-Тростянецького геоботанічного району(1999) Гаврило Олена Іллівна; Havrylo Olena IllivnaПодано результати вивчення мікофлори порядку Erysiphales на території Краснопільсько-Тростянецького геоботанічного району. Виявлено 45 видів з 9 родів, поширених у різних рослинних угрупованнях. Відмічені найпоширеніші та найрідкісніші представники.Документ Особливості світоглядного формування особистості в сучасних умовах(Вид-во ЖДПУ, 1999) Іванченко Анатолій Васильович; Ivanchenko Anatolii Vasylovych; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaСоціалізація розглядається авторами як основний чинник формування особистості, що здійснюється під впливом екологічних, демографічних, економічних, політичних, культурних та інших факторів. Аналізується зміст світоглядного формування особистості в сучасних умовах.Документ Оновлена парадигма базової освіти на порозі третього тисячоліття (соціально-педагогічний аспект)(Вид-во ЖДПУ, 1999) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaАналізуються головні концептуальні засади розвитку освіти у країнах європейської співдружності. Здійснено порівняльний аналіз традиційної та оновленої парадигми базової освіти.Документ Українські національні рухливі ігри у фізичному вихованні школярів молодшого віку(Редакційно-видавничий відділ СДПІ імені А. С. Макаренка, 1999) Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr VolodymyrovychУ методичних рекомендаціях викладено зміст 74 українських рухливих ігор, розкриваються основні положення методики їх проведення та деякі педагогічні аспекти використання українських національних рухливих ігор при роботі з учнями молодших класів. Посібник розрахований на студентів факультетів фізичного виховання вищих навчальних закладів, вчителів початкових класів, вихователів і керівників позакласної та позашкільної виховної роботи.Документ Концепції соціалізації особистості у західній педагогіці другої половини ХХ століття(Вид-во ЖДПУ, 1999) Іванченко Анатолій Васильович; Ivanchenko Anatolii Vasylovych; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті здійснено аналіз сучасних світових концепцій соціалізації особистості: технократичних, авторитарного раціоналізму, психоаналітичної, неогуманістичної.Документ Облігатнопаразитні фітотрофні мікроміцети на рідкісних рослинах Сумського геоботанічного округу(1999) Гаврило Олена Іллівна; Havrylo Olena IllivnaБули проведені обстеження природоохоронних територій Сумського геоботанічного округу, де на рідкісних рослинах виявлені специфічні для них гриби-паразити.Документ Вітчизняна недержавна школа як джерело освітніх інновацій: до історії питання(2000) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Перетятько Олена Валеріївна; Peretiatko Olena ValeriivnaУ дослідженні прослідковано етапи розвитку вітчизняної недержавної школи від часів Київської Русі до початку ХХ ст. На кожному з етапів виокремлено чинники виникнення та розвитку недержавної коли, зацікавлених у розвитку школи осіб, типологію недержавних шкіл, інноваційний потенціал таких шкіл порівняно з державними. Докладному аналізу піддана діяльність приватних навчальних закладів Харківщини кінця ХІХ – початку ХХ ст.Документ Міжнародні дослідження якості знань: результати та методологічні підходи до їх оцінки(2000) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті подано та проаналізовано основні результати Третього міжнародного дослідження якості знань з математики та природничих дисциплін (TIMMS), методологічні підходи, до аналізу результатів TIMMS, що застосовуються у країнах-учасницях.Документ Облігатнопаразитні фітотрофні мікроміцети на синантропних рослинах Харківського лісостепу(2000) Гаврило Олена Іллівна; Havrylo Olena IllivnaНа території Харківського Лісостепу на синантропних рослинах виявлено 67 представників порядку Uredinales, 42 - Erysiphales, 32 - Peronosporales і 10 - Ustilaginales. На бур'янах паразитували мікроміцети 72 видів, а виключно на культурних рослинах - 38 видів.Документ Громадянські цінності у сучасному шкільництві: зміст та шляхи формування(КНПУ імені М. П. Драгоманова, 2000) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті здійснено аналіз особливостей системи громадянського виховання у сучасному світі як складної ієрархічної системи, щаблями якої є: національний, реґіональний, глобальний. З’ясовано, що провідними завданнями громадянського виховання є формування громадянина держави-нації, певної реґіональної спільноти (громадянина Європи) та громадянина світу. Схарактеризовано складові кодексу виховних цінностей, розробленого в рамках проекту Ради культурного співробітництва ЄС "Виховання у дусі демократичного громадянства" та схваленого РЄ як керівництво до дії в умовах мультикультурного суспільства.Документ Інтернаціоналізація вищої освіти: сутність поняття та системні зміни парадигми(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2001) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті здійснений аналіз підходів до визначення поняття “інтернаціоналізація вищої освіти” (ІВО), що існують у сучасних американських, західноєвропейських, австралійських та міжнародних дослідженнях, подана порівняльна таблиця, у якій відображені системні зміни парадигми міжнародної вищої освіти.Документ Проблема соціальної інтеграції слабочуючих підлітків і шляхи її розв’язання за допомогою засобів адаптивної фізичної культури(ПДПУ імені К. Д. Ушинського, 2002) Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr VolodymyrovychУ роботі розглянута проблема соціальної інтеграції слабочуючих підлітків та визначені шляхи її розв’язання за допомогою засобів адаптивної фізичної культури. Однією з основних умов соціальної адаптації слабочуючих школярів є досягнення ними такого рівня фізичних кондицій, який би дозволив їм адаптуватись до соціальних норм і майбутнього самостійного життя.Документ Сучасна школа розвинених країн як об’єкт ринково орієнтованих реформ: морально-етичний аспект проблеми(Видавництво університету “Острозька академія”, 2002) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті аналізуються особливості дії принципів ринкової економіки в освітньому контексті. Показані шляхи задоволення інтересів школи як виробника освітніх послуг в умовах ринково орієнтованих реформ у розвинених країнах в кінці ХХ ст.Документ Глобалізаційні хвилі в історії української освіти(Кам’янець-Подільський педагогічний інститут, 2002) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті проаналізовано чинники що визначають сутність глобалізаційних освітніх процесів та класифіковано їх на позапедагогічні (політичні, ідеологічні) та педагогічні. До перших віднесено експансію світових релігій та світових імперій (автор називає їх агентами глобалізаційного впливу), до других – поширення нових освітніх технологій (вони виступають засобами глобалізаційного впливу). Виокремлено п’ять глобалізаційних хвиль в історії української освіти, пов᾿язаних з експансією на українські землі таких освітніх традицій/систем : 1) християнсько-візантійська освітня традиція (Х-ХІІ ст.); 2) західноєвропейська освітня традиція (ХV-ХVІІ ст.); 3) російська / австро-угорська освітні традиції (ХVІІІ- поч. ХХ ст.); 4) російсько-радянська освітня система (30-80-ті рр. ХХ ст.); 5) західна традиція освіти високих стандартів якості (з 90-х рр. ХХ ст.).Документ Глобальний вимір цілей освіти: пошуки і досягнення(РВВ ДП “Державна картографічна фабрика”, 2002) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті подано характеристику визначених світовою громадою цілей освіти, задекларованих у документах ООН, починаючи від Загальної Декларації прав людини (1948р.) і закінчуючи Декларацією Культури миру (1999). Предметом розгляду стали три групи цілей, що є провідними і найбільш ґрунтовно висвітленими у документах ООН: 1) забезпечення рівних прав на отримання освіти; 2) сприяння індивідуальному розвитку особистості; 3) підтримка через освіту стабільності і позитивних соціальних змін в суспільстві. Констатовано, що освітні цілі, що які тримали міжнародне визнання у документах ООН, стали в кінці ХХ – на початку ХХІ ст. основою для формування національної освітньої політики більшості держав. Спільно вироблені освітні цілі слугують основою розвитку конвергентних процесів в освітніх системах абсолютної більшості країн сучасного світу.Документ Болонський процес: пошуки шляхів підвищення конкурентноздатності європейської вищої освіти(2002) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті проаналізовано мотиви європейських країн щодо формування Європейського простору вищої освіти. Схарактеризовано альтернативні тенденції розвитку вищої освіти у європейському регіоні. Визначено, яким чином реалізація положень Болонської декларації та подальших документів Болонського процесу сприятимуть підвищенню конкурентоздатності європейської вищої освіти.