Перегляд за Автор "Zhamardii Valerii"
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Динаміка фізичного розвитку студентів після впровадження методичної системи фітнес-технологій(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Жамардій Валерій; Zhamardii ValeriiУ статті досліджено динаміку фізичного розвитку студентів після впровадження в освітній процес із фізичного виховання методичної системи фітнес-технологій. Упровадження методичної системи застосування фітнес-технологій певною мірою впливає на стан фізичного розвитку студентів. динаміка антропометричних показників студентів експериментальних і контрольних груп залежала від змісту навчальних і позанавчальних занять із фізичного виховання. Упровадження методичної системи застосування фітнес-технологій в освітній процес із фізичного виховання студентів експериментальних груп як чоловіків, так і жінок сприяло покращення функціональних показників, а саме: ЧСС за 1 хв, АТ систолічного, АТ діастолічного, індексу Робінсона, ЖЄЛ, сили м'язів сильнішої кисті руки. Оцінювання антропометричних і функціональних показників сприяло також визначення динаміки індексів фізичного розвитку студентів упродовж педагогічного формувального експерименту: силовий індекс, життєвий індекс, масо-ростовий індекс, проба Штанге, проба Генчі, індекс Гарвардського степ-тесту.Документ Концептуальна модель застосування фітнес-технологій на заняттях із фізичного виховання студентів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Жамардій Валерій; Zhamardii ValeriiУ статті описано розроблення концептуальної моделі застосування фітнес- технологій на заняттях із фізичного виховання студентів у вищих педагогічних навчальних закладах. На теоретико-методологічних засадах проблема застосування фітнес-технологій розглядається як проблема цілісного, системного підходу до цього процесу. З'ясовано, що одним із головних принципів застосування фітнес- технологій є принцип системності. Створюючи концептуальну модель застосування фітнес-технологій на заняттях із фізичного виховання студентів із позицій системного підходу, необхідно розкласти процес застосування фітнес- технологій на окремі компоненти, впливати на них, відповідно функцій означеної системи. Визначено, що продуктивність процесу моделювання залежить від цілісності педагогічних впливів на всі його компоненти. Функціонування концептуальної моделі має на меті вирішення поставлених завдань. Для побудови моделі застосування фітнес-технологій на заняттях із фізичного виховання студентів слід синтезувати науково-теоретичні підходи, ґрунтуючись на принципах єдності інваріантності та варіативності, а також на принципі особистісної спрямованості. Особистісна спрямованість визначає динамічність, гнучкість, відкритість змісту фізичної підготовки й функціонально співвідноситься із психолого-педагогічними особливостями та мотиваційними потребами студентів.Документ Рухова активність і здоров’я серцево-судинної системи(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2024) Міхеєнко Олександр; Mikheienko Oleksandr; Чхайло Микола; Chkhailo Mykola; Жамардій Валерій; Zhamardii Valerii; Літвінов Петро; Litvinov PetroКорисна дія фізичних вправ як оздоровчого (лікувального) засобу доведена багатьма дослідженнями і не викликає сумнівів. Водночас не припиняються дискусії серед науковців щодо обсягів рухової активності, інтенсивності виконання вправ, доцільності використання того чи іншого різновиду фізичного навантаження в аспекті впливу на здоров’я людини в цілому і, особливо, серцево-судинної системи як однієї з головних ланок організму, яка визначає здоров’я, якість і тривалість життя. Результати ряду наукових досліджень дають суперечливі дані стосовно цих питань. Наприклад, у розряд дискусійних перейшло твердження, що спортивні навантаження руйнують здоров’я і зменшують тривалість життя. Метою нашого дослідження є формування уявлення про оптимальній обсяг, інтенсивність, специфіку (різновиди) фізичного навантаження для забезпечення здоров’я серцево-судинної системи і тривалого активного довголіття. Деякі експерти припускають, що досягнення екстремальних рівнів підготовленості з використанням інтенсивних вправ може спровокувати виникнення серцево-судинних захворювань і збільшити ризик раптової смерті. Водночас існують дані, які показали поступове зниження смертності в залежності від збільшення кардіореспіраторної дієздатності, але не виявили її верхнього порогу, за яким ризики почали б зростати. Іншими словами, автори цих досліджень не знайшли доказів, які свідчили б про шкоду, пов’язану з екстремальним рівнем фізичної підготовки. Таким чином, для середньостатистичної людини індустріального суспільства більш актуальною постає проблема недостатнього рівня фізичного навантаження, аніж не надмірного. Одним з ключових питань в контексті здоров’я серцево-судинної системи є особливості впливу фізичних вправ різної спрямованості. Дослідники намагаються краще зрозуміти ступінь причетності сприяння медіаторам здоров’я серцево-судинної системи аеробної підготовленості і м’язової сили.Документ Стратегія впливу на функціональний стан і здоров’я людини як проблема сучасної фізичної терапії(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Міхеєнко Олександр Іванович; Mikheienko Oleksandr Ivanovych; Донченко Вікторія Іванівна; Donchenko Viktoriia Ivanivna; Жамардій Валерій; Zhamardii ValeriiСтаття присвячена обґрунтуванню необхідності залучення харчування як одного з важливих чинників здоров’я до процесу фізичної терапії. Проаналізовано зміни, які відбулися у дієті сучасної людини в соціальному й еволюційному аспектах, їх наслідки. Розкрито роль харчування як потужного засобу оздоровчого/руйнівного впливу на функціональний стан і здоров’я людини. На основі аналізу й узагальнення результатів найбільш авторитетних наукових досліджень розглянуто основні характеристики раціону сучасної людини і дієти, до якої еволюційно пристосований людський організм. Запропоновано дієтичні стратегії, які відіграють профілактичну роль, сприяють позитивним зрушенням у стані здоров’я.Документ Урахування вікових особливостей студентів під час занять силовими видами спорту(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Жамардій Валерій; Zhamardii ValeriiУ статті теоретично обґрунтовано вікові особливості студентів під час занять силовими видаму спорту, розглянуто морфологічні, функціональні та психологічні особливості студентського віку. З’ясовано, що під час проведення навчальних занять із силових видів спорту потрібно враховувати чинники, які визначають здатність студента досягати позитивного результату в розвиткові сили й маси м’язів. Це тип м’язового волокна, вік, стать, довжина плеча та довжина м’яза. Досліджено, що у структурі м’язів розрізняють волокна двох типів: повільно скорочувальні і швидко скорочувальні. Ці типи волокон являють собою різні відносно самостійні функціональні одиниці, що відрізняються морфологічними, біохімічними та скорочувальними властивостями. Установлено, що студентський вік можна назвати завершальним етапом вікового розвитку, після чого настає період відносної стабілізації всіх форм рухових якостей. Фізична культура і спорт у цей період стають найважливішим засобом фізичного розвитку, гарту організму, досягнення високого рівня сили, швидкості, витривалості, координації рухів, гарного функціонального стану, знань основ спортивної гігієни, вироблення стійких звичок до регулярних фізичних вправ, природною, біологічною основою для розвитку особистих якостей.