Перегляд за Автор "Vedmediev Mykhailo Mykhailovych"
Зараз показуємо 1 - 11 з 11
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Знання як джерело інновацій: епістемологічний аспект(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Ведмедєв Михайло Михайлович; Vedmediev Mykhailo MykhailovychB статті розглядається комплекс проблем, пов'язаних з роллю знання як джерела інновацій. У роботі автор використовує відому класифікацію джерел інноваційних можливостей П. Друкера. Аналізуються представлені в літературі альтернативні схеми процесу створення і використання знань. Особлива увага приділяється питанню про роль науки, зокрема фундаментальної, в інноваційній діяльності. У зв'язку з цим наука зіставляється з роллю інженерної діяльності та винахідництва. Аналізується питання про співвідношення технологічного та наукового знання в інноваціях. Наводяться дані, отримані в ході реалізації дослідницьких проектів Hindsight і TRACES. Робиться висновок, що значення наукових, технологічних і позанаукових знань визначається конкретними умовами створення інноваційного продукту.Документ Информационная и интеллектуальная доступность знаниевых ресурсов(2016) Ведмедєв Михайло Михайлович; Vedmediev Mykhailo MykhailovychСтатья посвящена проблеме соотношения информационной и интеллектуальной доступности знаниевых ресурсов. В этом плане рассмотрена роль системы Интернет. Подвергнуты критике представления о «массовой науке» и «дигитальном» знании. Проанализированы разнообразные факторы, которые влияют на интеллектуальную доступность. В процессе анализа использовано понятие «информационная скорлупа». Проведена дифференциация различных типов знания в зависимости от их доступности для субъекта.Документ Легитимизация знания в контексте знаниевых обществ(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Ведмедєв Михайло Михайлович; Vedmediev Mykhailo MykhailovychСтаття присвячена проблемі легітимації знання в сучасних суспільствах знаннєвого типу. Проаналізовані эпистемологические наслідки дії таких чинників легітимації як принцип перформативності у виробництві знання, комерціалізація інтелектуальних продуктів, вплив засобів масової інформації на дослідницьку діяльність. Описані зміни в структурі науки, мотивації у сфері освіти, формах організації дослідницької роботи, що викликаються дією даних чинників.Документ Наука й освіта в контексті інноваційного розвитку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Ведмедєв Михайло Михайлович; Vedmediev Mykhailo MykhailovychАналізується проблема забезпечення потужного потоку інтелектуальних інновацій, необхідних для вирішення технологічних, економічних, управлінських проблем знаннєвого суспільства. Вводяться і розробляються концепти «знання-продукт» і «знання-ресурс». Підкреслюється, що існуюча система освіти не відповідає принципово новим вимогам інноваційного суспільства. Орієнтація на пам'ять як джерело засвоєного знання йде далеко в минуле. Сьогодні необхідно культивувати людину-винахідника, який здатний використовувати накопичені суспільством знання як ресурс подальшого розвитку особистості і соціуму в цілому. Школа майбутнього повинна забезпечити своїм вихованцям можливість оволодіння методикою і технологією інноваційного мислення. Необхідно виробити вміння діяти в світі проблем, приймати рішення в умовах невизначеності, оволодіти методикою організації мозкових атак, морфологічним аналізом, системним підходом тощо.Документ Науково-технічний потенціал: складнощі оцінки(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Ведмедєв Михайло Михайлович; Vedmediev Mykhailo MykhailovychПредметом розгляду в статті є різні способи оцінки науково-технічного потенціалу та складності, пов’язані з їх застосуванням. Порівнюються два підходи – обліково-звітний та проблемно-орієнтований. Виявлені недоліки філософсько-методологічного осмислення, які є типовими для робіт фахівців в сфері теорії наукового потенціалу. Серед них вказується, зокрема, на недоцільність пов’язувати поняття потенціалу (як сукупності ресурсів) з суб’єктом діяльності (дослідницька група, установа, країна). Йдеться про необхідність визначити конкретну проблему, для вирішення якої він застосовується. В існуючих моделях наукового потенціалу відсутні й уявлення про особливості використовуваного знання як ресурсу, а йдеться лише про інформацію, методи, розробки в загальному виді. Розглянуті пропозиції щодо доповнення поняття наукового потенціалу поняттям інтелектуального потенціалу.Документ Принципи конструктивізму і перформативності знання в концепції Ж.-Ф. Ліотара(2015) Ведмедєв Михайло Михайлович; Vedmediev Mykhailo MykhailovychСтаття присвячена розгляду основоположних ідей епістемологічної концепції Ж.-Ф. Ліотара – принципів конструктивізму і перформативності. Автором розкриваються їх пояснювальні можливості в плані осмислення новітніх явищ у сфері освіти і науки. Зіставляються різні тлумачення феномену технонауки. Вводиться розрізнення двох вимірів знання – предметного (репрезентативного) і ресурсного. Робиться висновок про суперечливе взаємовідношення ресурсного і екзистенціального значень знання.Документ Соціальний конструктивізм у науці і проблема культурних ресурсів пізнання(2012) Ведмедєв Михайло Михайлович; Vedmediev Mykhailo MykhailovychУ статті розглядається соціальний конструктивізм як одніа з впливових течій у сучасній філософії науки. Аналізуються витоки і зміст дослідницьких програм представників даного напряму. Особлива увага приділяється проблемі культурних ресурсів пізнавальної діяльності.Документ Спонтанность познания и синергетика(2015) Ведмедєв Михайло Михайлович; Vedmediev Mykhailo MykhailovychВ статье представлен опыт применения концептуального аппарата синергетики к осмыслению проблем эпистемологии. На этой основе предпринята новая интерпретация некоторых событий в истории науки. Дается критика попыток «преодоления» теории познания и отказа от анализа ее проблем. Проведено сопоставление исследовательских возможностей синергетики и других способов описания.Документ Теоретическое знание в ресурсном измерении(2011) Ведмедєв Михайло Михайлович; Vedmediev Mykhailo MykhailovychВ статье рассмотрено теоретическое знание как стратегический ресурс социально-экономического развития. Проанализированы новые формы производства и потребления интеллектуальных продуктов в современном обществе. В этой связи описан феномен технонауки. Сопоставлены внутринаучные и вненаучные критерии оценки знаний.Документ Теоретичні знання в постіндустріальних суспільствах: прогнози і реальність(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Ведмедєв Михайло Михайлович; Vedmediev Mykhailo MykhailovychМетою роботи є визначення ряду соціально-економічних обставин, що обумовлюють реальний стан справ з потребою в теоретичних знаннях і особливістю їх використання в постіндустріальних суспільствах. Автором використовуються прийоми системного і методологічного підходів. Підкреслюється помилковість уявлення, що наука в постіндустріальної системі є рушійною силою її розвитку. Окремо розглядається питання про значення науки для технологічних новацій. Використовуються дані, отримані в рамках проекту «Хіндсайт».Документ Трансформация параметров функционирования науки(2010) Ведмедєв Михайло Михайлович; Vedmediev Mykhailo MykhailovychВ статье рассматривается проблема трансформации базовых характеристик функционирования современной науки. Автором используется параметрический подход. Выделяются такие функциональные показатели как автономность, сложность, пропорциональность в соотношении фундаментальных и прикладных исследований и др.