Перегляд за Автор "Vakal Yuliia Serhiivna"
Зараз показуємо 1 - 19 з 19
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ On the Importance of the Formation of Skills to Use Methods of Mathematical Statistics in the Formation of Analytical Competence of Future Masters of Education(2018-12) Vakal Yuliia Serhiivna; Вакал Юлія СергіївнаThe article deals with the problem of the importance of the formation of skills to use methods of mathematical statistics in the formation of analytical competence of future masters of education. The ability to analyze a certain type of activity or pedagogical process to solve a range of professional tasks using a variety of methods of mathematical statistics is the essence of analytical competence. Analytical competence is necessary for solving qualification professional tasks as one of the key components of professional competence of masters of education. It is the main component of the ability to theorize, to find cause-effect relations between phenomena. It is the basis of general abilities and is necessary for the successful development of the student-master of various types of activities. In conducting pedagogical research future masters of education should use the methods that can show a deep and comprehensive description of the phenomenon under study. That is why the formation of analytical competence of masters of education is an urgent problem in the modern educational space and requires further research.Документ Аналітична компетентність майбутніх фахівців як невід’ємна складова у процесі діджиталізації освіті(2019-09) Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia SerhiivnaУ статті розглядається питання аналітичної компетентності майбутніх фахівців як невід'ємної складової у процесі діджиталізації.Документ Анатомія людини. Практикум(2021) Шейко Віталій Ілліч; Sheiko Vitalii Illich; Колесник Юлія Іванівна; Kolesnyk Yuliia Ivanivna; Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia SerhiivnaМетодичні рекомендації "Анатомія людини. Практикум" складено відповідно до чинної програми з анатомії людини для студентів біологічних спеціальностей. Методичні рекомендації містять основні терміни та поняття, які повинні засвоїти студенти під час виконання лабораторних робіт, а також завдання, креслення та схеми. Розглянуто: опорно-рухова, дихальна, серцево-судинна, нервова, ендокринна та інші системи організму.Документ Виробнича (педагогічна) практика в закладах загальної середньої освіти(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2023) Бабенко Олена Михайлівна; Харченко Юлія Володимирівна; Вакал Юлія Сергіївна; Кущ Юлія Іванівна; Babenko Olena Mykhailivna; Kharchenko Yuliia Volodymyrivna; Vakal Yuliia Serhiivna; Kushch Yuliia IvanivnaМетодичні рекомендації укладені відповідно до «Положення про проведення практик у Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка» (ухвалено рішенням вченої ради СумДПУ імені А.С. Макаренка № 6 від 26.12.2017 р.). і робочої програми виробничої (педагогічної) практики в закладах загальної середньої освіти та призначені для студентів, що навчаються за освітньо-професійною програмою 014 Середня освіта (Хімія) другого (магістерського) рівня вищої освіти. Методичні рекомендації включають цілі, основні завдання, зміст, організацію, форми і методи контролю, методичні поради щодо проходження педагогічної практики, а також вимоги, що висуваються до оформлення звітної документації результатів проходження педагогічної практики.Документ Виробнича (педагогічна) практика в закладах фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena Mykhailivna; Харченко Юлія Володимирівна; Kharchenko Yuliia Volodymyrivna; Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia Serhiivna; Кущ Юлія Іванівна; Kushch Yuliia IvanivnaМетодичні рекомендації укладені відповідно до «Положення про проведення практик у Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка» (ухвалено рішенням вченої ради СумДПУ імені А.С. Макаренка № 6 від 26.12.2017 р.). і робочої програми виробничої (педагогічної) практики в закладах загальної середньої освіти та призначені для студентів, що навчаються за освітньо-професійною програмою 014 Середня освіта (Хімія) другого (магістерського) рівня вищої освіти. Методичні рекомендації включають цілі, основні завдання, зміст, організацію, форми і методи контролю, методичні поради щодо проходження педагогічної практики, а також вимоги, що висуваються до оформлення звітної документації результатів проходження педагогічної практикиДокумент Компетентнісний підхід у формуванні аналітичної компетентності майбутніх магістрів освіти(2018-09) Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia SerhiivnaВ тезах розглядається питання використання компетентнісного підходу у формуванні аналітичної компетентності у майбутніх магістрів освітиДокумент Методичні вказівки до виконання та оформлення курсових робіт для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Хімія)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Вакал Юлія Сергіївна; Бабенко Олена Михайлівна; Харченко Юлія Володимирівна; Кущ Юлія Іванівна; Vakal Yuliia Serhiivna; Babenko Olena Mykhailivna; Kharchenko Yuliia Volodymyrivna; Kushch Yuliia IvanivnaУ методичних вказівках висвітлено загальні положення і рекомендації щодо підготовки, оформлення та захисту курсових робіт. Методичні вказівки до виконання та оформлення курсових робіт розроблені для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 014 Середня освіта (Хімія) з метою допомогти студентам підготувати та правильно оформити курсову роботу. Вказівки укладені відповідно до «Положення про курсову роботу Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка» (ухвалене рішенням вченої ради СумДПУ імені А.С. Макаренка № 8 від 25 січня 2021 р.).Документ Методичні рекомендації до написання кваліфікаційних робіт для спеціальності 014 Середня освіта (Хімія)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Харченко Юлія Володимирівна; Бабенко Олена Михайлівна; Вакал Юлія Сергіївна; Кущ Юлія Іванівна; Kharchenko Yuliia Volodymyrivna; Babenko Olena Mykhailivna; Vakal Yuliia Serhiivna; Kushch Yuliia IvanivnaМетодичні рекомендації для виконання кваліфікаційних робіт призначені для студентів та магістрантів спеціальності 014 Середня освіта (Хімія). Містять рекомендації щодо вибору напрямку дослідження, методів та наукових підходів, вимог до оформлення та захисту кваліфікаційних робіт. Методичні вказівки укладені відповідно до «Положення про кваліфікаційну роботу Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка» (затверджено наказом по СумПДУ імені А. С. Макаренка № 448 від 28.11.2022 р.).Документ Негативний вплив пластику на довкілля та здоров'я людини(2024) Гончаренко О. Б.; Honcharenko O. B.; Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia SerhiivnaВ останні десятиліття пластик став невід'ємною частиною повсякденного життя людства. Завдяки своїй доступності, міцності та гнучкості використання, пластик знайшов широке застосування у пакуванні, будівництві, медицині, транспорті та багатьох інших сферах. Однак, зі зростанням його популярності, посилюється й усвідомлення негативного впливу пластикових відходів на довкілля та здоров'я людей.Документ Обґрунтування методичної системи вивчення основ хімічних виробництв в курсі хімії ЗЗСО(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia Serhiivna; Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena Mykhailivna; Кузьменко М. В.; Kuzmenko M. VСучасний прогрес розвитку техніки та технологій досягає великих масштабів. Найбільш затребуваними стають не просто висококваліфіковані фахівці, а фахівці, здатні самостійно орієнтуватися в потоці інформації, опановувати нові технології, механізми роботи сучасних апаратів тощо. Хімічні виробництва намагаються вийти на новий рівень – впровадження інновацій, сучасного обладнання, автоматизація процесів виробництва, мінімізація додаткових витрат. Але на жаль, в Україні цей розвиток дещо пригальмований. Це, з одного боку, пов’язано із недостатністю фінансування для розвитку хімічної галузі виробництва, з іншого – нестачею підготовлених висококваліфікованих фахівців. Про це свідчить кількість вакансій (по Сумській області), які відкриті для працевлаштування на хімічні виробництва. Але враховуючи вимоги до сучасного фахівця, досить складним є пошук висококваліфікованого фахівця. На нашу думку, таких фахівців треба готувати ще у процесі підготовки у ЗЗСО. Це обумовлює потребу посилення акцентів підготовки учнів на уроках хімії на формуванні у них знань про основи хімічних виробництв, що підтверджено результатами анкетування учнів. Зважаючи на означену проблему, метою статті є розробка та теоретичне обґрунтування методичної системи вивчення основ хімічних виробництв на уроках хімії у ЗЗСО. Для досягнення мети були використані методи: аналіз наукової літератури, синтез, формалізація наукових джерел, опис, методи матстатистики. Розроблено методичну систему, яка ґрунтується на особистісно-орієнтованому, компетентнісному, системному, інформаційному та діяльнісному підходах та принципах (зв’язку навчання з життям, науковості, системності й послідовності, свідомості та активності в навчанні, професійної спрямованості, технологічності, когнітивної візуалізації), та складається з трьох блоків: мотиваційно-цільового, змістовно- процесуального та оцінно-результативного. Теоретичне обґрунтування методичної системи вивчення основ хімічних виробництв потребує перевірки своєї ефективності.Документ Особливості аналізу вмісту фосфору у ґрунтах(2023) Мацак Станіслав Вячеславович; Matsak Stanislav Viacheslavovych; Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia SerhiivnaУ статті охарактеризовано біологічну та токсичну роль Фосфору, розглянуто причини виникнення дефіциту Фосфору в ґрунтах на території України. Встановлено, що для функціонування живих організмів, зокрема рослин, нестача Фосфору значно впливає на процеси росту, метаболізму та фотосинтезу тощо. Токсична дія Фосфору виявляється у накопиченні у продуктах сільського господарства, надлишок фосфору в яких негативно впливає для споживачів цієї продукції і може проявитись як у формі харчових отруєнь, так і у формі серйозних захворювань. Розглянуто основні форми існування сполук Фосфору у ґрунтах (рухлива форма, малорухлива та фіксована форми), їх склад та взаємозв’язок між ними, доступність кожної з форм для поглинання та використання рослинами, характеристики ґрунту, що впливають на рухливість сполук Фосфору. Узагальнено наявні методи та методики аналізу вмісту різних форм сполук Фосфору в ґрунтах. Взагалі, для визначення Фосфору зазвичай використовують такі методи аналізу: фотометричний, титриметричний, атомно абсорбційний. Наведені нами методи (метод Кірсанова, метод Мачигіна, метод Чирікова) мають певні відмінності, проте всі базуються на фотоколориметричному методі. Для визначення валового вмісту Фосфору використовують модифіковану методику за Гінзбург, Щегловою, Вульфіус При виборі методу та методики аналізу основним чинником є забезпеченість лабораторії необхідними матеріалами та реагентами, доступ до приладів. Встановлено залежність вибору методики аналізу вмісту Фосфору від параметрів ґрунту, що досліджується. Автори дійшли висновку, що під час аналізу вмісту Фосфору в ґрунтах вибір методики має базуватись на типі ґрунту, який досліджується. Пріоритетними для аналізу є рухомі сполуки Фосфору, оскільки вони найбільше використовуються рослинами. .Документ Про важливість використання методів математичної статистики для аналізу результатів педагогічних досліджень майбутніми магістрами освіти(ФОП Цьома С. П., 2018) Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia SerhiivnaУ статті розглядається проблема використання методів математичної статистики майбутніми магістрами освіти для опрацювання результатів педагогічних досліджень. Рівень підготовки майбутнього магістра освіти визначається його здатністю застосовувати різні новітні методи та методики для обробки результатів педагогічних досліджень. Для ефективного проведення своїх досліджень магістри освіти мають оперувати широким спектром методів математичної статистики. Їх використання у педагогічних дослідженнях майбутніми фахівцями забезпечує можливість одержання достовірних результатів. Проведений аналіз вмісту кваліфікаційних робіт магістрів освіти зафіксував проблему недостатнього оволодіння ними методами статистичної обробки. У зв’язку з цим висувається проблема забезпечення якості освітнього процесу в магістратурі.Документ Про важливість використання синергетичного підходу у формуванні аналітичної компетентності майбутніх магістрів освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018-09) Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia SerhiivnaВ тезах висвітлюється питання важливості використання синергетичного підходу у формуванні аналітичної компетентності майбутніх магістрів освіти.Документ Про важливість самостійної роботи у формуванні аналітичної компетентності майбутніх магістрів освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019-09) Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia SerhiivnaУ статті розглядається питання про важливість самостійної роботи у формуванні аналітичної компетентності майбутніх магістрів освіти.Документ Про важливість формування аналітичної компетентності у магістрів освіти як педагогічну проблему(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018-05) Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia SerhiivnaВ тезах розглядається питання про важливість формування аналітичної компетентності у магістрів освіти як педагогічну проблему.Документ Про вивчення і використання методів математичної статистики для аналізу результатів педагогічних досліджень майбутніми науковцями(2018-09) Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia SerhiivnaУ статті розглядається проблема використання майбутніми науковцями методів статистичної обробки результатів педагогічного експерименту, які застосовуються з метою виявлення кількісних та якісних характеристик ефективності запропонованих новацій (організаційно-педагогічних умов; моделей, систем тощо). Встановлено, що найбільш поширеними у науково-педагогічних дослідженнях є наступні статистичні методи: соціометрія, реєстрація, ранжування, шкалювання, середнє арифметичне, дисперсія; однофакторний, регресивний, кореляційний аналізи тощо. Показано, що вибір методів математичної статистики залежить, насамперед, від мети і завдань дослідження. Обґрунтовано, що майбутньому науковцю необхідно оволодіти різноманітними методами математичної статистики, щоб обрати коректні й ефективні методи для перевірки ефективності власного науково-педагогічного дослідження та оцінки достовірності одержаних експериментальних результатів. Проведений попередній аналіз кваліфікаційних наукових праць останніх років спеціальності 015 Професійна освіта (13.00.04 – теорія і методика професійної освіти) засвідчив наявність таких робіт, де не використовувалися методи статистичної обробки отриманих результатів експериментальних досліджень, а тому є підстави сумніватися у ефективності запропонованих ідей.Документ Про використання інформаційних технологій при формуванні навичок аналізу у майбутніх магістрів освіти(2019-05) Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia SerhiivnaУ тезах висвітлюється питання про використання інформаційних технологій при формуванні навичок аналізу у майбутніх магістрів освіти. Розглядаються поняття - здатність до аналізу, аналітичні навички, інформаційні технології.Документ Про питання використання інфографіки для візуалізації навчального матеріалу(2019-05) Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia SerhiivnaВ статті охарактеризовано поняття «інфографіки». Зроблено висновок про те, що використання інфографіки як технології візуалізації навчального матеріалу є ефективним і дуже зручним, особливо, коли потрібно швидко і ефективно пояснити складну інформацію або статистику, та водночас, зробити складні дані зрозумілими та цікавими. Але, для створення якісної і грамотної інфографіки майбутні фахівці повинні володіти аналітичними навичками та певними уміннями, пов’язаними з обробкою інформації.Документ Про шляхи формування навичок аналізу у фахівців сфери освіти(2019-06) Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia Serhiivna; Стома Валентина Миколаївна; Stoma Valentyna MykolaivnaСтаттю присвячено опису ефективних шляхів формування навичок аналізу у фахівців сфери освіти. Відзначено, що важливу роль у процесі розвитку професійної компетентності відіграє рівень сформованості у майбутнього фахівця аналітичних умінь і навичок. Встановлено, що у майбутніх фахівців освіти за результатами професійної підготовки недостатньо сформовані навички аналізу педагогічної діяльності, аналізу педагогічних ситуацій, аналізу результатів проведеного педагогічного експерименту тощо. Висвітлено тлумачення навичок аналізу та їх структурний склад. Наведено приклади використання інформаційних технологій для формування навичок аналізу з використанням інфографіки та спеціальних завдань. Представлено головні переваги інфографіки, серед яких стислість, креативність, візуалізація, прозорість, точність, простота, самостійний зміст, властивості аналітичності, схематичність, практичність. Наведено приклад завдань, що сприяє формуванню аналітичного мислення, яке пов’язане зі створенням інфографіки. Представлено технологію спеціальних завдань, які мають спонукати до роздумів, спостережень, пошуку, висуненню ідей, висловлення своєї точки зору, до творчості в її різних проявах. Показано, що такі завдання стимулюють освітній процес та підвищують загальну активність і мотивацію студентів. Наведено завдання різного типу складності: перший тип – самостійне виконання серії завдань за типовим прикладом, що вже розв’язувався; другий тип – використання операцій аналізу і синтезу (у завданнях передбачено відомі ситуації, алгоритми реалізації і способи вирішення проблеми); третій тип завдань – самостійний пошук способу розв’язання (завдання припускають застосування знань у традиційних ситуаціях, але алгоритм їх розв’язання невідомий); четвертий тип – самостійне дослідження (передбачає використання знань різного рівня узагальненості, що вказують напрямок діяльності, але не позначають конкретно способи її реалізації).