Перегляд за Автор "Stativka Valentyna Ivanivna"
Зараз показуємо 1 - 13 з 13
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Актуальні проблеми реформування системи вищої освіти: аналітична думка молодих науковців(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Stativka Valentyna Ivanivna; Статівка Валентина ІванівнаУ статті аналізується одна з актуальних проблем реформування освіти – переваги та недоліки оцінювання навчальних досягнень студентів в умовах кредитно-модульного навчання в Україні. Подається пропозиція щодо підвищення ефективності оцінювання та адаптації 100-бальної системи до національної.Документ К вопросу о соотношении некоторых методологически важных дидактических и лингводидактических понятий(2014) Статівка Валентина Іванівна; Stativka Valentyna IvanivnaВ статье осуществляется сравнительный анализ содержания понятий «модель образования», «подход к обучению», «принципы обучения». На основе анализа автор приходит к выводу: в Украине избрана личностно-ориентированная модель образования, в рамках которой применительно к обучению языкам доминирует коммуникативно-деятельностный подход, а социокультурный, компетентностный и другие являются принципами его реализации.Документ Менеджмент персоналу(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Козлова Олена Григорівна; Kozlova Olena Hryhorivna; Захарова Ірина Олександрівна; Zakharova Iryna Oleksandrivna; Дєнєжніков Сергій Сергійович; Dieniezhnikov Serhii Serhiiovych; Статівка Валентина Іванівна; Stativka Valentyna IvanivnaУ навчальному посібнику розкрито суть основних категорій менеджменту персоналу, розглянуто роботу з кадрами як систему і пояснено кожну її складову. Навчальний посібник охоплює широкий спектр менеджменту персоналу, максимально адаптований до вимог програми курсу. Викладений матеріал допоможе студентам спеціальності 073 Менеджмент детальніше з’ясувати особливості сучасного процесу управління персоналом, оволодіти знаннями, необхідними для побудови ефективно діючої організації. Тести в кінці посібника дозволять проконтролювати ступінь засвоєння знань.Документ Навчально-виховний потенціал змісту підручника для іноземних студентів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Іванова Ірина Борисівна; Статівка Валентина Іванівна; Похілько Олена Вікторівна; Ivanova Iryna Borysivna; Stativka Valentyna Ivanivna; Pokhilko Olena ViktorivnaАвтори, аналізуючи компетентністну спрямованість сучасного підручника з другої іноземної мови, зазначають відсутність соціокультурної інформації про видатних педагогів України, яка є необхідною для розширення картини світу та формування професійної компетентності майбутніх фахівців. У статті висвітлюються можливості актуалізації такого матеріалу: подається аналіз фрагменту експериментального підручника, в якому цей дидактичний матеріал використовується під час засвоєння конкретної граматичної теми, окреслюється його виховний потенціал.Документ Национальный компонент в языковом эстетическом идеале (на примере оценки благозвучия речи русскими и китайцами)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Stativka Valentyna Ivanivna; Статівка Валентина Іванівна; Мовчан Тетяна; Movchan Tetiana; Статівка Артем; Stativka Artem; Ван Тяньцзюй; Van TiantsziuiВ статье поднимается вопрос о национальном компоненте в структуре языкового эстетического идеала. Авторы определяют национальный компонент как сформировавшийся у народа-носителя языка на протяжении веков критерий эстетической оценки речи, который неразрывно связан с типом языковой системы, с нравственными нормами народа, с биогенезом. В статье также нашли отражение полученные экспериментальным путем данные об особенностях оценки благозвучия речи у разных народов.Документ Программа по русскому языку для профильного обучения: структура и содержание(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2008) Stativka Valentyna Ivanivna; Статівка Валентина ІванівнаВ статье анализируется программа профильного обучения по русскому языку, описывается ее содержание и структура, обосновывается необходимость отдельных элементов содержания и целых разделов науки о языке. Вместе с этим уделяется внимание содержанию актуальных понятий «компетенция» и «компетентность», обосновывается необходимость их разграничения.Документ Продуктивные педагогические идеи конца ХХ – начала ХХІ веков(2013) Статівка Валентина Іванівна; Stativka Valentyna IvanivnaСтаття присвячена аналізу продуктивних педагогічних ідей, що сприяли реалізації суспільного ідеалу (освітнього та виховного) у минулому столітті. У змісті наявний аналітичний прогноз щодо продуктивних педагогічних ідей на майбутнє. Висвітлено педагогічні ідеї, які сприяли реалізації потреби суспільства в освіченій і грамотній людині: ідея перетворити російську мову на окремий шкільний предмет; зближення науки й шкільної практики; підвищення ролі мови для розвитку пізнавальних можливостей учнів; поглиблення знань про мову як явище, що історично розвивається; оволодіння мовою у письмовій і усній формі.Документ Роль внеаудиторной формы работы в становлении поликультурной языковой личности студента(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Статівка Валентина Іванівна; Stativka Valentyna Ivanivna; Хунлі Чжан; Khunli Chzhan; Ван Тяньцзюй; Van Tiantsziui; Цзе Бей; Tsze BeiВ статье рассматривается учебно-воспитательный потенциал внеаудиторной формы работы со студентами, изучающими иностранный язык. Авторами уточняется сущность понятий «поликультурная языковая личность», «внеаудиторная форма работы», определяются ее функции в становлении поликультурной языковой личности, расширяются принципы организации предметной олимпиады как внеаудиторной формы работы, описывается опыт внеаудиторной работы в Ланьчжоуском университете (КНР).Документ Текст в современной образовательной парадигме: теория и практика анализа текстовых категорий(Університетська книга, 2020) Статівка Валентина Іванівна; Stativka Valentyna IvanivnaВ монографии представлены минимизированные сведения из области лингвистики текста, которые составляют основу для формирования профессиональной компетенции иностранного магистранта-филолога, а именно, для совершенствования умений анализировать категории художественного текста, умений исследовательской работы с текстом. В содержание теоретического компонента работы входят также варианты образцов анализа текстовых категорий, осуществленные в соответствии с выдвинутыми автором принципами. Лингвистическое описание каждой категории завершается методическим компонентом, который представляет собой систему упражнений для выполнения в самостоятельной (в процессе подготовки к занятию) и коллективной (на занятии) познавательной деятельности магистрантов. Дидактическим материалом для анализа являются как классические художественные тексты-миниатюры И. Тургенева, И. Бунина, В. Астафьева, А. Солженицына, Ю. Бондарева, так и миниатюры современных писателей О. Ермакова, В. Сероклинова, на основе которых постигаются особенности менталитета народа-носителя языка, его культурные и нравственные ценности. Монография предназначается преподавателям, аспирантам и магистрантам-иностранцам, что предопределило представление теоретических сведений в двух вариантах: расширенном (готовящемуся к лекции преподавателю) и сжатом (магистрантам в качестве основы конспекта лекции).Документ Текст у дослідницьких парадигмах: теорія і практика(СумДПУ імені А. C. Макаренка, 2022) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Кравець Лариса Вікторівна; Kravets Larysa Viktorivna; Статівка Валентина Іванівна; Stativka Valentyna Ivanivna; Вовк Мирослава Петрівна; Vovk Myroslava Petrivna; Кумеда Олена Павлівна; Kumeda Olena Pavlivna; Грона Наталія Вікторівна; Hrona Natalia Viktorivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia Vasylivna; Рудь Ольга Миколаївна; Rud Olga Mykolayivna; Широков Володимир Анатолійович; Shyrokov Volodymyr Anatoliyovych; Надутенко Максим Вікторович; Nadutenko Maksim Viktorovych; Надутенко Маргарита Володимирівна; Nadutenko Marharyta VolodymyrivnaУ колективній монографії віддзеркалено дослідницьку тему кафедри української мови і літератури Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка «Текст у сучасних дослідницьких парадигмах». Тема наукової роботи передбачає вивчення специфіки текстових категорій у дослідницьких парадигмах сучасної філології та освітній парадигмі на основі міждисциплінарного підходу. Текст є вагомим змістовим компонентом, закладеним у теоретико-практичні курси, які читають викладачі кафедри. До співавторів книги долучилися українські дослідники, з якими кафедру пов’язує плідна і результативна наукова та викладацька взаємодія. Пропоновані розвідки укладені як статті монографічного видання за тематичними розділами. У першому розділі розкрито актуальність і перспективність дослідження проблеми тексту в антропоцентричній та освітній парадигмах. З’ясовано основні ознаки тексту, специфіку зв’язності тексту як передумову для цілісності тексту і результат інтелектуальної і творчої роботи автора і читача. Виокремлено та схарактеризовано основні принципи зв’язності. Доведено, що зв’язність забезпечує розуміння тексту читачем. Сприяють цьому змістова, комунікативна та стилістична єдність, а також спільність фонових знань адресанта і адресата. Другий розділ присвячено розгляду тексту в об’єктиві мовознавчих та літературознавчих досліджень. Вивчення мови Пантелеймона Куліша залишається актуальним завданням вітчизняного мовознавства. Слушно зауважує мовознавець Павло Гриценко, зіставлення тексту рукопису та його видань різного часу переконує в тому, що для вивчення, наприклад, фонетичних рис, як і пізнання ідіолекту письменника загалом, вибір тексту з-поміж можливих варіантів (рукописних і друкованих) є визначальним; тож важливою умовою одержання об’єктивних висновків у галузі ідіолектології є опертя дослідників на автентичні тексти як надійні джерела «реальної авторської мовотворчості». Дослідження ідіолекту Пантелеймона Куліша включає як текстологічний складник, так і цілеспрямоване спостереження над східнополіським оточенням письменника. І. Франко надавав провідного значення соборній мові. Дослідження допустових конструкцій, які функціонують у наукових і науково-популярних текстах І. Франка з різних галузей (історичні, культурологічні, літературознавчі, фольклористичні, етнографічні, театрознавчі, мистецтвознавчі праці тощо, написані українською мовою), засвідчує їх високу синтаксичну організацію й дає підстави стверджувати, що вони репрезентують сформований і викристалізуваний у кінці ХІХ ст. науковий стиль української літературної мови. Вивчення мови художньої літератури, зокрема поезії, є одним із важливих напрямків розвитку української лінгвістики. Метою дослідження є структурно-морфологічний, семантичний та функціональний аналізи складних слів, виявлених у поетичних текстах Ліни Костенко. Джерельною базою дослідження послужили збірки поетичних творів Ліни Костенко «Вибране» та «Триста поезій». Здійснено аналіз сутності феномену фольклоризму літератури з позиції структурно-семіотичної концепції культури, що дозволяє цілісно охарактеризувати це явище з урахуванням ідей, поглядів теоретиків означеної концепції культури в українському і зарубіжному дискурсі. Саме через словесний вид мистецтва, який втілює етико-естетичні особливості світовідчуття, характеру нації, зберігається стійкість механізму колективної пам’яті народу, його етнічного коду, культурної ідентичності. У третьому розділі розглянуто текст у контексті освітньої парадигми. Розкрито особливості вербалізації концепту освіта в українському і польському освітньому дискурсах, проаналізовано мовні та педагогічні словники, законодавчо-нормативні документі, визначено лексеми на позначення учасників освітнього процесу та нові поняття в освітньому дискурсі. Окреслено наукові засади роботи над текстом у курсі методики навчання української мови в закладах загальної середньої освіти. Поняття мовлення та мовленнєвої діяльності визначено як базові у методиці роботи над текстом та текстотворенням у шкільному курсі української мови. Закцентовано увагу на засвоєнні школярами мовленнєвих понять та способів дії як підґрунтя в роботі над текстотворенням. Запропоновано модель роботи над текстом на поняттєвій основі, яка передбачає єдність змістово-композиційного, типологічного та мовно-стильового аналізу тексту. Проаналізовано концептуальні засади комунікативного (тексто–твірного у його складі) підходу у лінгводидактичній підготовці майбутніх учителів до формування у здобувачів початкової освіти текстотвірних умінь. Обґрунтовано можливості кейсів або ситуаційних вправ, що допомагає глибше зрозуміти тему, розвинути уявлення; виявити закономірності, взаємозв’язки, активізувати мислення та дискусію, отримати додаткову інформацію, поглибити знання, розвинути й застосувати аналітичне та стратегічне мислення. У четвертому розділі представлено проєкт «Віртуальні лабораторії у професійній комунікації лінгвістів». Зроблено висновок, що у мережецентричному світі природна людська мова визначається і технологічним чинником. Технологічний статус мови значною мірою визначатиме характер розвитку цифрової мережецентричної цивілізації у найближчий період, а разом із цим – і ієрархію мов, яка демонструватиме спроможність тієї чи іншої національної мови до успішної конкуренції серед усього кола світових мов. Означено потребу створення сучасної системи національних лінгвістичних ресурсів та національної лінгвістичної інфраструктури як складову інформаційної безпеки держави. Практична цінність полягає в реалізації міждисциплінарного підходу до аналізу тексту у процесі викладання освітніх компонентів, у розробленні науково-методичного забезпечення формування у студентів філологічних та нефілологічних спеціальностей культури роботи із публіцистичним, медійним, науковим, художнім текстом на заняттях із культуромовних, медіа- та лінгводидактичних дисциплін. Сподіваємося, що книга стане в нагоді викладачам-мовознавцям, учителям-словесникам, аспірантам, студентам у відкритті багатьох феноменів тексту.Документ Текстово-дискурсивная категория ситуативности: лингво-методическая проекция(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Stativka Valentyna Ivanivna; Статівка Валентина ІванівнаВ статье осуществляется анализ и отбор лингвистической информации о текстово-дискурсивной категории ситуативности для иностранных магистрантов-филологов; презентуется разработанная автором методика формирования одной из основных составляющих профессиональной компетенции филолога – умения анализировать текстовые категории (на материале ситуативности). Теоретическая информация из области лингвистики текста содержит как общепринятые, так и дискуссионные положения, что позволит преподавателя и магистрантам организовать на занятии научную дискуссию вокруг поднимаемой проблемы – объема текстовой категории ситуативности. Разработанный комплекс упражнений используется как в самостоятельной, так и коллективной познавательной деятельности, он подчинен обогащения научного лексикона, синтаксического строя речи иностранных магистрантов и формированию умений анализа текстовых категорий.Документ Эстетическая функция языка и формирование языкового эстетического идеала(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Статівка Валентина Іванівна; Stativka Valentyna Ivanivna; Лі Фаюань; Li FaiuanВ статье рассматривается специфика проявления основных функций русского языка в Украине (когнитивной, лингвокогнитивной, коммуникативной, эстетической), однако основную часть содержания составляет рассмотрение роли эстетической функции в становлении языкового эстетического идеала личности, описание возможностей формирования языкового эстетического идеала в учебном процессе.Документ Інноваційні підходи у вихованні любови до читання: досвід роботи медіатеки в CAVALER SUR MER, FRANCE(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2009) Stativka Valentyna Ivanivna; Статівка Валентина Іванівна; Статівка А. М.; Stativka A. M.У статті розглянуто основні шляхи формування вмінь ефективного читання та проаналізовано досвід роботи одного з французьких культурно-освітніх закладів – медіатеки міста CAVALER SUR MER в аспекті виховання любові до читання у дітей.