Перегляд за Автор "Shcherbyna Anatolii Mykhailovych"
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Концепція соціокультурної регуляції в галузі освітянських досліджень(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Щербина Анатолій Михайлович; Shcherbyna Anatolii MykhailovychУ статті вирішено завдання обґрунтування продуктивності використання теорії соціокультурної регуляції та поняття соціокультурного регулятиву в галузі наукового дослідження освітніхпроцесів, навчальноїта виховноїдіяльності.Документ Метарегуляція як чинник саморозвитку Homo sapiens: філософсько-антропологічні та філософсько-культурологічні виміри(2015) Щербина Анатолій Михайлович; Shcherbyna Anatolii MykhailovychНакопичені в розвідках з проблем соціокультурної регуляції теорії та концепції слугують обґрунтуванню можливості утворення нового, перспективного напряму – дослідження сфери метарегуляції в екзистенційному, соціокультурному, соціоекологічному існуванні людини. Доводиться продуктивність використання у філософсько-антропологічному з’ясуванні метарегуляції методологічних уявлень про її синергійний, багаторівневий, флуктуаційний та біфуркаційний характер. Саме такій підхід дає можливість зрозуміти метарегулятивний механізм саморозвитку Homo Sapiens. Обґрунтовується поняття контррегуляції. Сформульовані завдання розробки типологизуючого підходу до вивчення системи метарегулятивів.Документ Міжнаукова інтеграція в осмисленні багаторівневості соціокультурних регулятивів людської діяльності(2011) Щербина Анатолій Михайлович; Shcherbyna Anatolii MykhailovychУ статті окреслено основні історичні ступені дослідження сфери регуляції людської діяльності засобами природознавства, неврології, психології. Доведено, що існує специфічний напрям знання, в якому втілюються різноманітні методологічні підходи, парадигми, інструментальні технології вивчення внутрішніх механізмів регуляції людської діяльності.Документ Спроба уточнення поняття масової комунікації(2012) Щербина Анатолій Михайлович; Shcherbyna Anatolii MykhailovychУ статті доведено, що масова комунікація за своєю сутністю є сукупністю розмаїтих інформаційних взаємодій, де можна виділити спрямовані впливи активних комунікаторів на загальну кількість членів соціуму, або на їх більшість («масу»), а також на індивіда безпосередньо у процесах реальної життєдіяльності суспільства. «Масова комунікація» в такому її розумінні є особливим феноменом, що утворює та оновлює духовні форми життєдіяльності суспільства.Документ Становлення регулятивів людської діяльності: проблема олюднення(2010) Щербина Анатолій Михайлович; Shcherbyna Anatolii MykhailovychРозглянута проблема, яка є традіційною для цілого ряду людинознавчих наук: філософської антропології, історичної культурології, етнографії, палеопсихології, етнопсихології, етнопедагогіки тощо. Як утворились «первісні» соціокультурні регулятиви? Відомі підходи до вирішення цього питання досі не дають можливості чітко висвітліти причини генези соціальних та культурних механізмів регулювання людської діяльності.Документ Формування соціокультурних метарегулятивів у технологіях виховної діяльності(2015) Щербина Анатолій Михайлович; Shcherbyna Anatolii MykhailovychВивчається сутність соціокультурних метарегулятивів та особливості впливу на них в історично сформованих і поширених технологіях виховної діяльності. Вони функціонують у якості засад специфічних типів мислення та поведінки, програм соціальної дії етнічних і політичних спільнот, видатних особистостей. У технологіях виховання, що утворюються природним шляхом, як форми буденного життя етносу, метарегулятиви присутні у вигляді традиційних цінностей, що є складниками суспільної свідомості, часто у формі міфологічних, релігійних, почуттєво-художніх образів. Теорії та технології виховної діяльності, що утворюються свідомо, зазвичай орієнтовані на метарегулятиви як на свої провідні ідеали, принципи та завдання.Документ Цінності та метарегулятиви як соціокультурні здобутки особистості(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Щербина Анатолій Михайлович; Shcherbyna Anatolii MykhailovychУ статті розкривається нетотожність понять «цінності» та «метарегулятиви». Матеріальні та духовні цінності є необхідними складовими життєдіяльності соціуму та людини. За своєю соціокультурною сутністю вони є загальними універсальними абстрактами. Вищі цінності реалізуються в індивідуальних вчинках, лише якщо вони підтверджені та актуалізовані метарегулятивами – програмними дозволами та заборонами, що контролюють діяльність особи. Доводиться, що сфера єдності та боротьби цінностей та метарегулятивів – це сфера практично-діяльнісного розвитку особистості в її соціокультурних вимірах.