Перегляд за Автор "Sbruieva Alina Anatoliivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 117
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Assessing English Language Learners' Knowledge in General Secondary Schools in Ukraine and Poland(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Коханова Наталія; Kokhanova Nataliia; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaThe article highlights peculiarities of assessing English language learners' knowledge in general secondary schools in Ukraine and Poland in comparative aspect in order to find positive conceptual ideas of Polish experience that can be extrapolated in Ukraine. It is found out that Ukraine and Poland have common goals and principles of national assessments; in both countries the form of assessment is testing. The main difference is in character of exam - compulsory (Poland) and optional (Ukraine) and test scores that testify to the quality of English language teaching.Документ European Teacher Education Area: the Transformation of Teacher education Practices in Europe(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Козлов Дмитро Олександрович; Kozlov Dmytro Oleksandrovych; Козлова Олена Григорівна; Kozlova Olena Hryhorivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna AnatoliivnaУ статті досліджено особливості трансформації педагогічної освіти в контексті створення Європейського простору педагогічної освіти (ЕТЕА). У статті на основі контент-аналізу європейської педагогічної освіти визначено механізми, процеси та ключові агенти, які взаємно підсилюють один одного для формування процесу європеїзації в освіті вчителів. Для аналітичних цілей означені механізми, процеси та ключові агенти було згруповано відповідно до їх функцій у такі основні категорії: 1) координація політики; 2) міжгалузеві інструменти; 3) управління на основі фактів; 4) Болонський процес; 5) освітні програми; 6) стейкхолдери. Доведено, що з точки зору європеїзації, поява ЕТЕА є результатом «кругового підходу», який поєднує вертикальні та горизонтальні процедури трансформації політики. Визначено майбутні тенденції політики реформування освіти ЄС: 1) зростання ролі ЄС в освітній політиці, включаючи політику щодо педагогічної освіти, а також збільшення його здатності впливати на розвиток освіти держав- членів ЄС; 2) постійна можливість інших галузей впливати на розвиток освіти. Констатовано, що європеїзація галузі може або посилити існуючу напруженість, або функціонувати як засіб від історично вкорінених протиріч. Для того, щоб уможливити появу нових інноваційних рішень, процес європеїзації повинен дати можливість системам педагогічної освіти визначити власні організаційні моделі, ураховуючи, що різні країни можуть перебувати на різних стадіях формулювання та впровадження освітньої педагогічної політики.Документ Foreign Experience in Introducing Master’s Training Programs for Future Managers of General Secondary Education Institutions(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Козлов Дмитро Олександрович; Kozlov Dmytro Oleksandrovych; Козлова Олена Григорівна; Kozlova Olena Hryhorivna; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna AnatoliivnaНа основі аналізу магістерських програм закладів вищої освіти зарубіжних країн (Великої Британії, США та Китаю), відібраних авторами на підставі критерію розвитку інноваційної культури майбутнього керівника закладу загальної середньої освіти, констатовано, що окреслені програми спрямовані на формування в майбутніх освітніх лідерів різних рівнів інноваційних навичок, що дозволяють швидко реагувати на зміни, які відбуваються в суспільстві в цілому й закладі освіти зокрема, ухвалювати рішення в нестандартних ситуаціях, задовольняти різноманітні потреби учасників освітнього процесу на засадах рівності та справедливості, що потребує високого рівня інноваційної культури. Незважаючи на різницю в обсязі навчальних годин, усі магістерські програми приділяють значну увагу виробничій практиці магістрантів та науково-дослідницькій роботі (у випадку наукової магістратури). Показано, що пропозиція програм магістерської підготовки керівників закладів загальної середньої освіти у світі є досить широкою. Висвітлено магістерські програми закладів вищої освіти зарубіжних країн (США, Великої Британії та Китаю), відібраних на підставі критерію розвитку ІК майбутнього керівника ЗЗСО. Зокрема, розвиток ІК майбутнього керівника ЗЗСО здійснюється в межах магістерських програм з освітнього лідерства (Університет Південної Флориди Сарасота-Манаті (США); Міжнародний університет Марконі (США); Нью-Йоркський університет (США); Університет Джорджа Вашингтона (США); Університетський коледж Лондона (Велика Британія)) тощо. Доведено, що магістерські програми означених закладів вищої освіти спрямовані на формування в майбутніх освітніх лідерів різних рівнів інноваційних навичок, які дозволяють швидко реагувати на зміни, що відбуваються в суспільстві в цілому й закладі освіти зокрема, приймати рішення в нестандартних ситуаціях, задовольняти різноманітні потреби учасників освітнього процесу на засадах рівності та справедливості, що потребує високого рівня інноваційної культури.Документ Methodological Model of Comparative Research in Gifted Education in the USA, Canada and the UK(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaThe aim of the article is to develop and theoretically substantiate a methodological model of comparative research in gifted education in the USA, Canada and the UK. The integrity of consideration of the phenomenon under study has been ensured by application of such methodological approaches as systems-synergetic, personality-oriented, cultural and comparative. Methodological model consists of target, theoretical-methodological, contextual, organizational-methodological, professional-pedagogical, resultative-prognostic units, in which knowledge gained through realization of the tasks of each previous unit, is the basis for the study in the following one.Документ Programme-Methodological Support of School and Family Interaction in the Formation of the Pupils’ of Primary School Environmentally Expedient Behavior(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla PetrivnaУ статті розв'язується проблема методичного забезпечення з екологічного виховання учнів початкових класів. Мета дослідження полягає в обгрунтуванні авторської програми «Екосвіт» з формування екологічно доцільної поведінки учнів початкових класів у взаємодії школи і сім'ї. Для досягнення мети в публікації використано комплекс спеціальних діагностичних методів: опитування учнів; бесіди; спостереження за поведінкою школярів у природі в реальних умовах та умовах експерименту; розв'язання учнями проблемних ситуацій взаємодії з природою. Розроблено методичне забезпечення з екологічного виховання учнів початкових класів: програмно-методичний комплекс «Екосвіт», який охоплює програму екологічного гуртка «Екосвіт» і методичні рекомендації щодо організації його роботи; методичні рекомендації для роботи з батьками щодо формування екологічно доцільної поведінки учнів початкових класів. Доведено, що активізація взаємодії батьків із учителем, урізноманітнення форм і методів роботи з батьками та учнями, залучення батьків до безпосередньої участі в навчально-виховному процесі з формування екологічно доцільної поведінки учнів початкових класів засвідчили якісно новий рівень організації екологічного виховання школярів.Документ Risk Management in the Activities of a Modern University: a Comparative Analysis of British and Ukrainian Experience(South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, 2017) Клочкова Тетяна Іванівна; Klochkova Tetiana Ivanivna; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Пшенична Любов Василівна; Pshenychna Liubov VasylivnaThe article presents a comparative analysis of implementing the risk management system in the universities of Great Britain and Ukraine. Most of the focus is put on the identification and analysis of the high-priority risks incurred by the Ukrainian and British universities. In particular, the key risks under study include the compliance risk, reputation risk, financial risk, the risks of student experience and staffing issues. The appropriate risk mitigation measures which may reduce the impact of each risk on the operating activities of university are given along with the detailed risk description. The system of measures aimed at reducing the probability of occurrence of a particular risk type or mitigating its consequences has been identified and generalized on the basis on the empirical data obtained as a result of applying the methods of document analysis. The effectiveness of implementing the risk management practice in the activities of the Ukrainian universities has been confirmed. The recommendations for the development of risk management in the Ukrainian higher education at the national and institutional levels are formulated. The expedient measures at the institutional level include, but not limited to, the development of risk management strategy, the specification of methodology for the risk identification and analysis, ensuring the university’s risk accounting, systematic monitoring of the risk management process, reporting on the risk management outcomes. At the national level, it is appropriate to develop the regulatory framework of risk management, providing for a pro-forma portfolio of risks, the management of which the higher education establishment shall be liable for.Документ Австралія(Юрінком Інтер, 2008) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті подано характеристику системи освіти Австралії. Висвітлено такі питання: політичний та соціально-економічний контекст, законодавча основа освітньої системи, структура та особливості функціонування освітньої системи, управління освітою, реформи освіти.Документ Авторська школа А. С. Макаренка: характеристика чинників ефективності(2008) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ дослідженні схарактеризовано такі складові досліджуваного феномену: особистість творця; інноваційність ідей, підходів та технологій; систематичність і комплексність досягнутих перетворень; вагомість результатів. Підкреслено, що результативність виховної системи Макаренка пролягає, по-перше, у безпосередньому спасінні життя вихованців від фізичного знищення в умовах економічної та соціально-політичної кризи кінця 10-х –30-х рр. ХХ ст. По-друге, макаренківські навчально-виховні заклади підготували велику кількість грамотних, кваліфікованих фахівців, що були вкрай необхідними країні в умовах індустріалізації. По-третє, цінність аналізованої виховної системи полягає в тому, що вона застосовувалась у закладах пенітенціарного типу, які стали працювати без рецидивів повернення вихованців до антисоціальної діяльності.Документ Актуальні аспекти співробітництва у сфері професійної освіти та навчання в європейському союзі(2023) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna AnatoliivnaУ дослідженні,присвяченому з᾿ясуванню актуальних аспектів співробітництва у сфері професійної освіти та навчання (ПОН) в Європейському Союзі, здійснено термінологічний аналіз ключових понять теми;схарактеризовано чинники, що зумовлюють актуальність співробітництва країн ЄС у сфері ПО та політичні регулятиви розвитку європейської системи ПОН, які слугують інструментами м’якої політики ЄС; окреслено організаційні засади співробітництва в ЄС у сфері ПОН, побудованого на основі рівноправної участі всіх зацікавлених сторін. Виявлено актуальні тенденції (змістові, організаційні,управлінські аспекти) та перспективи подальшого розвитку європейської інтеграції у досліджуваній сфері на наступне десятиліття (до 2030 року).Документ Актуальні проблеми якості викладання у європейській вищій школі: аналіз пріоритетів освітньої політики ЄС(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaДослідження присвячено висвітленню пріоритетів політики Європейського Союзу у сфері вищої освіти. На основі структурно-логічного аналізу документів ЄС, присвячених проблемам якості вищої освіти, схарактеризовано тенденції розвитку стратегій європейської спільноти щодо забезпечення якості викладання у вищій школі. Конкретизовано сутність ключових понять дослідження (якість вищої освіти, якість викладання у вищій школі). Висвітлено структуру та змістові характеристики стандартів забезпечення якості вищої освіти, прийнятих ENQA. Виокремлено та конкретизовано сутність політичного, адміністративного, науково-педагогічного та технологічного вимірів рекомендацій, поданих у документах ЄС щодо забезпечення якості викладання у вищій школі. З'ясовано актуальні напрями оновлення порядку денного ЄС у досліджуваній сфері, прийняті у 2017 р.Документ Болонський процес як європейський вимір глобальної інтернаціоналізації вищої освіти(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2005) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті здійснено характеристику розвитку Болонського процесу як регіонального європейського прояву такого глобального явища, як інтернаціоналізація вищої освіти. З’ясовано політичні, економічні та академічні мотиви та суперечності розвитку Болонського процесу, показано особливості його запровадження на прикладі країн Південно-Східної Європи.Документ Болонський процес: виміри змін(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2013) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ дослідженні проаналізовано сутність Болонського процесу як складної багатоаспектної сукупності реформаційних процесів у сфері вищої освіти, що відбуваються на наднаціональному, національному й інституційному рівнях. Схарактеризовано політичний, соціальний, академічний і культурний виміри змін, що здійснюються в рамках Болонського процесу. Зроблено висновки про позитиви та негативи Болонських реформ у кожному з досліджуваних вимірів.Документ Болонський процес: пошуки шляхів підвищення конкурентноздатності європейської вищої освіти(2002) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті проаналізовано мотиви європейських країн щодо формування Європейського простору вищої освіти. Схарактеризовано альтернативні тенденції розвитку вищої освіти у європейському регіоні. Визначено, яким чином реалізація положень Болонської декларації та подальших документів Болонського процесу сприятимуть підвищенню конкурентоздатності європейської вищої освіти.Документ Бразилія(Юрінком Інтер, 2008) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті подано характеристику системи освіти Бразилії. Висвітлено такі питання: політичний та соціально-економічний контекст, законодавча основа освітньої системи, структура та особливості функціонування освітньої системи, управління освітою, реформи освіти.Документ Ваучерна програма(2008) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaПодано визначення та характеристика поняття «Ваучерна програма».Документ Вивчення глобалізаційного контексту сучасних освітніх реформ у курсі "Порівняльної педагогіки"(Ніжинський державний педагогічний університет імені Миколи Гоголя, 2002) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті подано визначення та аналіз поняття “глобалізація освіти” як одного з основоположних у авторському навчальному курсі “Порівняльна педагогіка”. Охарактеризовано чинники розвитку глобалізації освіти в історичному аспекті та в сучасних умовах. Розглянуто чотири виміри глобалізації освіти як процесу, що визначає сутність освітніх реформ кінця ХХ ст.: економічний, політичний, культурно-етичний та технологічний.Документ Виховання інтелектуально обдарованої учнівської молоді в закладах позашкільної освіти(2020) Танчик Борис Олександрович; Tanchyk Borys Oleksandrovych; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ магістерській роботі з’ясувано теоретичні та організаційно-педагогічні засади виховання інтелектуально обдарованої учнівської молоді в закладах позашкільної освіти. Висвітлено сутність феномену інтелектуальної обдарованості в науково-педагогічній літературі та психолого-педагогічні характеристики інтелектуально обдарованої учнівської молоді й проблеми ідентифікації інтелектуальної обдарованості серед учнівської молоді. Окреслено змістово-процесуальні та професійно-педагогічні засади виховання інтелектуально обдарованої учнівської молоді в закладах позашкільної освіти. Обґрунтувано технологію виховання інтелектуально обдарованої учнівської молоді в закладах позашкільної освіти.Документ Відкритий метод координації: іноваційний механізм управління євроінтеграційними процесами у сфері вищої освіти(2014) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina AnatoliivnaУ статті схарактеризовано ключові елементи та суб’єкти використання відкритого методу координації як інноваційного механізму управління євроінтеграційними процесами у сфері вищої освіти. Окреслено спільні цілі європейської освітньої політики, що визначені Лісабонською угодою, та індикатори досягнень у рамках програм «Освіта і професійна підготовка 2010», «Освіта і професійна підготовка 2020». Виявлено інноваційні підходи до організації співпраці та взаємного навчання як елемента відкритого методу координації. З’ясовано особливості впливу доповідей Європейської Комісії та Ради Європи як інформаційно-аналітичного забезпечення відкритого методу координації на формування політичної волі до змін у європейській вищій освіті.Документ Відкриті освітні ресурси у галузі ІТ: кількісний аналіз(2020-02) Семеніхіна Олена Володимирівна; Юрченко Артем Олександрович; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Кузьмінський Анатолій Іванович; Кучай Олександр Володимирович; Біда Олена Анатоліївна; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Yurchenko Artem Oleksandrovych; Sbruieva Alina Anatoliivna; Kuzminskyi Anatolii Ivanovych; Kuchai Oleksandr Volodymyrovych; Bida Olena AnatoliivnaСтаття описує результати кількісного аналізу відкритих освітніх ресурсів у галузі інформаційних технологій. Дослідження ґрунтується на вивченні вмісту десяти платформ, що надають доступ до відкритих ОР. Проведено аналіз та узагальнення інтернет-джерел для визначення популярності освітніх платформ та ресурсів на них. Здійснено кількісний аналіз даних для визначення відносної частки курсів галузі ІТ за різними параметрами: відносна частка курсів галузі ІТ загалом і на кожній платформі зокрема, мова викладання, кількісний вміст за тематичними напрямами. Кількісний аналіз проведено для окремих платформ, де передбачено доступ до відкритих освітніх ресурсів: Coursera, Edx, Udemy, MIT OpenCourseWare, OpenLearn, Intuit, Prometheus, UoPeople, OpenLearningInitiative, Відкритий Університет Майдану (ВУМ). Коротко описані вказані платформи та загальна характеристика їх вмісту. За аналізом назв курсів та анотацій до них визначено 10 узагальнених тематичних напрямів, які пропонуються платформами для галузі ІТ: програмування та розробка програмного забезпечення; алгоритми та структури даних; комп’ютерна безпека та мережі; комп’ютерна графіка, дизайн та візуалізація даних; Веб-дизайн та інтернет-технології; СКБД та SQL; штучний інтелект та робототехніка; блокчейн і криптографія; операційні системи. Доведено популярність курсів з програмування та розробки програмного забезпечення та курсів з комп’ютерної графіки, дизайну й візуалізації даних. Надано загальну характеристику українським платформам Prometheus і ВУМ. Сформульовано висновок про перспективність їх розвитку. Серед відомих освітніх платформ найбільш заповненими різними курсами є закордонні Coursera, EdX, MIT OpenCourseWare, OpenLean та Intuit. Очевидними є лідерські позиції ресурсу Udemy щодо кількості курсів загалом – 82943 та кількості курсів з галузі ІТ – 35727. Надано пропозиції щодо вдосконалення професійної підготовки фахівців ІТ-галузі: організацію самостійної роботи, проходження відкритих ОР як курсів підвищення кваліфікації, поширення авторських методик при розробці власних курсів та просуванні їх на відкриті платформи.Документ Вітчизняна недержавна школа як джерело освітніх інновацій: до історії питання(2000) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Перетятько Олена Валеріївна; Peretiatko Olena ValeriivnaУ дослідженні прослідковано етапи розвитку вітчизняної недержавної школи від часів Київської Русі до початку ХХ ст. На кожному з етапів виокремлено чинники виникнення та розвитку недержавної коли, зацікавлених у розвитку школи осіб, типологію недержавних шкіл, інноваційний потенціал таких шкіл порівняно з державними. Докладному аналізу піддана діяльність приватних навчальних закладів Харківщини кінця ХІХ – початку ХХ ст.