Перегляд за Автор "Rebukha Liliia Zinoviivna"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Підготовка фахівців соціальної сфери до відповідальних батьківських взаємин(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Ребуха Лілія Зіновіївна; Rebukha Liliia Zinoviivna; Кричківська Оксана; Krychkivska Oksana; Брик Роман; Bryk RomanУ статті розглядається формування усвідомленого батьківства, що є процесом присвоєння соціальних, сімейних, психологічних батьківських установок у майбутніх фахівців соціальної сфери. Змістовно доповнено поняття «відповідальність» та «відповідальний батько». Розглянуто найважчі періоди адаптації молодих людей до набуття ролі батьків. Зазначено, що підготовка фахівців соціальної сфери до усвідомленого батьківства в закладах вищої освіти передбачає упорядкування і встановлення в особистості стійких зв’язків між структурними компонентами батьківства та повноцінному виявленні у молоді його когнітивної, емоційної та поведінкової складових. Зроблено висновок, що батьківство виступає багатогранним феноменом, представленим на двох рівнях: суб’єктивно‐особистісному та індивідуальному, які слугують вагомими етапами у процесі становлення батьківства.Документ Сутнісні особливості впровадження програми профорієнтаційної роботи в школі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Ребуха Лілія Зіновіївна; Rebukha Liliia Zinoviivna; Шквир Оксана Леонідівна; Shkvyr Oksana Leonidivna; Казакова Наталія Вікторівна; Kazakova Nataliia Viktorivna; Поліщук Олександр Сергійович; Polishchuk Oleksandr SerhiiovychУ статті проаналізовано сутнісні проблеми, що мають місце у проведенні професійної орієнтації в закладах загальної середньої освіти, де здебільшого старшокласникам важко визначитися із вибором професії: відсутність уявлень про ринок праці, професійну підготовку фахівців, умови майбутньої роботи та роботодавців, невідповідність вимог професії особистісним якостям учнів. Визначено, що у профорієнтації важливою складовою є реалізація напрямків педагогічної діяльності вчителя, що включає безпосередню роботу з учнями, взаємодію з батьками, укладання договорів з роботодавцями з метою організації екскурсій для проходження школярами ідентифікації з професією, а відтак належного професійного самовизначення старшокласників. Окреслено змістове наповнення профорієнтаційної роботи в школі (1-4 класи, 5-7 класи та старші 8-11 класи), яке залежить від класу, в якому вона проводяться. Зазначено критерії ефективності профорієнтаційної роботи, що визначають рівень готовності учнів до професійного самовизначення. Показниками особистісного самовизначення в учнів є сформованість інтересів та схильностей, виокремлення власних здібностей, співвіднесення бажаного професійного вибору з індивідуальними можливостями, набуття знання щодо потреб суспільства у тій чи іншій професії і особливостях ринку праці, сформованість вмінь врахувати власні особливості, складання фахового саморелізаційного плану і його запасного варіанту. Дано змістову характеристику системи профорієнтаційної роботи в школі, яку розглядаємо з позицій її цілісності і змістовно-структурованої роботи педагога. Доведено, що така робота має включати: професійну діагностику, професійну консультацію, професійний відбір, професійну адаптацію, профорієнтаційний тренінг. Вказано на важливість проведення шкільних профорієнтаційних заходів для визначення учнями індивідуальної професійної траєкторії та окреслено напрями профорієнтаційної роботи у школі, що стосуються організаційно-методичної роботи, проведення профорієнтації з надання професійної інформації учням; позакласної роботи з учнями, індивідуального консультування, зовнішню взаємодію за участю у заходах майбутніх освітніх закладів, організацію роботи з батьками та педагогами, моніторинг якості реалізації програми з профорієнтації в школі та придбання професійних навичок учнями. Зроблено висновок, що сучасна профорієнтаційна робота є ефективною у тому разі,коли кожен учень є переконаним в тому, що зроблений ними вибір є найкращим із усіх можливих та відповідає його здібностям і прагненням.Документ Формування у студентів закладів вищої освіти свідомого та відповідального ставлення до батьківської ролі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Ребуха Лілія Зіновіївна ; Rebukha Liliia Zinoviivna; Брик Роман; Bryk RomanУ статті аналізуються процеси, що стосуються планування сім'ї та виховання в молоді відповідального ставлення до батьківства. Визначено мету статті, яка полягає в розкритті шляхів формування в студентів свідомого та відповідального ставлення до майбутньої батьківської ролі. Схарактеризовано змістове наповнення підготовки студентів до свідомого батьківства, окреслено поняття готовність до створення сім'ї та відповідальне батьківство, що виступає духовно-моральною, психологічною та соціальною потребою особистості. Розкрито головні засади формування в молоді відповідального батьківства в умовах вищої школи та наведено головні негативні фактори, які чинять уплив на планування сім'ї, усвідомлення сімейних цінностей, виховання відповідального батьківства.