Перегляд за Автор "Priadko Liubov Oleksiivna"
Зараз показуємо 1 - 15 з 15
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Використання досвіду А. Макаренка в попередженні порушень поведінки дітей з особливими освітніми потребами(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Прядко Любов Олексіївна; Priadko Liubov OleksiivnaУ статті розкрито та обґрунтовано основні положення попередження подолання порушень поведінки в системі А. Макаренка. Метою статті є розкриття використання досвіду А. Макаренка в попередженні порушень поведінки дітей, які мають особливі освітні потреби. Зокрема, особлива увага приділена базовим допоміжним факторам подолання порушень поведінки. Автором зазначено, що практичне значення окреслених положень є важливим для педагогів загальної та спеціальної освіти в корекційно-освітньому процесі. Це дало можливість узагальнити наукові факти, обґрунтувати та висвітлити основні положення системи А. Макаренка у світлі попередження порушень поведінки у закладах як спеціальної, так і інклюзивної освіти.Документ Застосування принципів виховної роботи А. С. Макаренка в теорії та практиці корекційної освіти(2013) Прядко Любов Олексіївна; Priadko Liubov OleksiivnaАвтор статті зазначає, що важливим у побудові виховного процесу в спеціальному закладі є вироблення в учнів уміння правильно оцінювати свою діяльність, формування потреби в спілкуванні один з одним та в колективі, вироблення етичних норм поведінки, навичок культури. У статті розкрито принципи виховної роботи А. Макаренка у світлі реалізації в теорії та практиці сучасної корекційної освіти. Основна увага приділена таким принципам: повага й вимогливість; щирість і відвертість; принциповість; піклування й увага, знання; вправа; праця; колектив; сім’я, перше дитинство, кількість любові й міра суворості; покарання й заохочення.Документ Збагачення словника дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення засобами математичних казок(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Нагорна Аня Олександрівна; Nahorna Ania Oleksandrivna; Прядко Любов Олексіївна; Priadko Liubov OleksiivnaВажливою умовою успішної підготовки дитини дошкільного віку до навчання є оволодіння зв’язним мовленням. а тому виховання з перших років життя інтересу до мовлення та вживання влучних висловів, слів і словосполучень має стати прерогативою дошкільної освіти. Прагнення досконало володіти рідною мовою є надійним шляхом формування високодуховної особистості, громадянської гідності. Порушення мовлення та його корекція є однією з головних проблем сучасності серед дитячого населення дошкільного віку, а цей процес, у свою чергу, сприяє збагаченню словникового запасу дітей у дошкільному віці. Збагачення словникового запасу дітей яскраво свідчить про тісний зв’язок мовлення з розумовим розвитком, мисленням, сприйняттям, увагою. Отже, актуальність дослідження, його недостатня розробленість та гостра необхідність збагачення словника дітей дошкільного віку з загальним недорозвитком мовлення обумовили вибір теми дослідження «Збагачення словника дітей старшого дошкільного віку загальним недорозвитком мовлення засобами математичних казок».Документ Корекційно-реабілітаційна діяльність в сучасному освітньому просторі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019-12) Боряк Оксана Володимирівна; Колишкін Олександр Володимирович; Косенко Юрій Миколайович; Курєнкова Анна; Бондаренко Юлія Анатоліївна; Стайко О. С.; Дегтяренко Тетяна Миколаївна; Скиба Тетяна Юріївна; Прядко Любов Олексіївна; Золотарьова Тетяна Вікторівна; Лопатинська Н. А.; Пахомова Наталія Георгіївна; Пахомова В. А.; Чобанян Анна Варужанівна; Дмитрієва І. В.; Іваненко А. С.; Кузікова Світлана Борисівна; Усик Дмитро Борисович; Boriak Oksana Volodymyrivna; Kolyshkin Oleksandr Volodymyrovych; Kosenko Yurii Mykolaiovych; Kurienkova Anna; Bondarenko Yuliia Anatoliivna; Staiko O. S.; Dehtiarenko Tetiana Mykolaivna; Skyba Tetiana Yuriivna; Priadko Liubov Oleksiivna; Zolotarova Tetiana Viktorivna; Lopatynska N. A.; Pakhomova Nataliia Heorhiivna; Pakhomova V. A.; Chobanian Anna Varuzhanivna; Dmytriieva I. V.; Ivanenko A. S.; Kuzikova Svitlana Borysivna; Usyk Dmytro BorysovychУ монографії представлено теоретичні та прикладні результати наукових досліджень науковців, аспірантів щодо реалізації навчання, виховання та розвитку дітей з особливми освітніми потребами (за нозологіями) та взаємодії з їх батьками, наведено моделі сучасної системи допомоги цим дітям. Монографія адресована широкому колу фахівців, спеціалістам у галузі спеціальної та інклюзивної освіти, аспірантам, студентам та батькам, які мають дітей з особливими освітніми потребами.Документ Корекція фонетико-фонематичного недорозвинення мовлення у дітей дошкільного віку із стертою формою дизартрії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Марченко Інна Олексіївна; Marchenko Inna Oleksiivna; Прядко Любов Олексіївна; Priadko Liubov OleksiivnaНа сьогодні відсутні дані про загальну статистику дітей зі стертою формою дизартрії, вплив фонетичного контексту на характер і специфіку мовленнєвих порушень. Знання форм дизартрії допомагає визначити методику роботи з дітьми. Стерта форма дизартрії супроводжується фонетико-фонематичним недорозвиненням, що негативно впливає на формування наступних звукових навичок, розвиток фонематичного сприйняття та навичок звукового аналізу та синтезу. Сучасні існуючі методи корекційної роботи недостатньо диференційовані залежно від механізму та структури дефекту мовленнєвого порушення. У зв’язку з зазначеним вище у сучасній науці і практиці виникає гостра потреба у підвищенні ефективності корекційно-логопедичної роботи. Недостатня розробленість корекції фонетико-фонематичного недорозвинення мовлення у дітей дошкільного віку із стертою формою дизартрії, з одного боку, і збільшенні кількості дітей, з іншого, і обумовили вибір теми дослідження «Корекція фонетико-фонематичного недорозвинення мовлення у дітей дошкільного віку із стертою формою дизартрії».Документ Моральне виховання дітей із затримкою психічного розвитку молодшого шкільного віку в умовах інклюзивного закладу загальної середньої освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Ткач Анна Олександрівна; Tkach Anna Oleksandrivna; Прядко Любов Олексіївна; Priadko Liubov OleksiivnaОб’єктом дослідження є моральне виховання дітей із затримкою психічного розвитку молодшого шкільного віку в умовах інклюзивного закладу загальної середньої освіти. Предмет дослідження – засоби формування моральних якостей молодших школярів із затримкою психічного розвитку в умовах інклюзивного закладу загальної середньої освіти. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати, та експериментально перевірити ефективність засобів формування моральних якостей молодших школярів із затримкою психічного розвитку в умовах інклюзивного закладу загальної середньої освіти. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено теоретико-методологічні основи морального виховання дітей із затримкою психічного розвитку молодшого шкільного віку в умовах інклюзивного закладу загальної середньої освіти, дано визначення основних понять. У другому розділі описано показники, рівні та методики діагностування морального виховання дітей із затримкою психічного розвитку молодшого шкільного віку, досліджено рівень морального виховання дітей із затримкою психічного розвитку молодшого шкільного віку в умовах інклюзивного закладу загальної середньої освіти. У третьому розділі обґрунтовано й розкрито програму виховання моральних якостей у дітей молодшого шкільного віку з затримкою психічного розвитку в інклюзивному закладі загальної середньої освіти та проведено аналіз результативності формувальної частини експерименту. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження. Окремі результати дослідження було представлено на VIII Міжнародній науково-практичній конференції студентів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців» на базі Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка (19 травня 2021 року, м. Суми), VII Міжнародній науково- практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» 24 листопада 2021 року, м. Суми. Матеріали магістерського дослідження висвітлені у 2 публікаціях. Загальний обсяг роботи - 88 сторінок, з них - 64 сторінок основного тексту, 5 додатків, 65 джерел.Документ Особливості корекції мислення дітей старшого дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями в умовах інклюзивно-ресурсного центру(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Павленко Юлія Юріївна; Pavlenko Yuliia Yuriivna; Прядко Любов Олексіївна; Priadko Liubov OleksiivnaОб’єкт дослідження – мислення дітей старшого дошкільного віку з порушеннями інтелекту. Предмет дослідження – особливості корекції мислення дітей старшого дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями в умовах інклюзивно-ресурсного центру. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати, та експериментально перевірити ефективність організації корекційно-розвиткової роботи з дітьми дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями в інклюзивно-ресурсному центрі. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі описано інтелектуальні порушення особистості в психолого-педагогічній літературі та спеціальній літературі, та розкрито психолого-педагогічну характеристику дітей дошкільного віку з порушеннями інтелекту. У другому розділі описано цілі, завдання та організацію констатувального експерименту, досліджено рівні сформованості мислення та обгрунтовані отримані результати. У третьому розділі обґрунтовано й розкрито особливості організації корекційно-розвиткової роботи з дітьми дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями в інклюзивно-ресурсному центрі та проведено аналіз результативності формувальної частини експерименту. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження. Основні положення і окремі результати дослідження було представлено на VІІІ Міжнародній науково-практичній конференції студентів та молодих учених «Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців», яка відбулася 19 травня 2021 року, та VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі», що відбулася 24 листопада 2021 року на базі кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Навчально-наукового інституту педагогіки і психології Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка. Матеріали магістерського дослідження висвітлені у 2 публікаціях. Загальний обсяг роботи – 72сторінок, з них – 70 сторінок основного тексту, 4 рисунки, 4 таблиці, 76 джерел.Документ Особливості словника дітей дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення(ФОП Цьома С.П., 2021) Прядко Любов Олексіївна; Priadko Liubov Oleksiivna; Нагорна Аня Олександрівна; Nahorna Ania OleksandrivnaУ статті розкриваються особливості словника дітей дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення Особлива увага приділена характеристиці рівнів ЗНМ та опису специфіки збагачення словника на зазначених рівнях.Документ Особливості формування навичок самообслуговування у молодших школярів з порушенням інтелекту(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Шелеміна Оксана Вікторівна; Shelemina Oksana Viktorivna; Прядко Любов Олексіївна; Priadko Liubov OleksiivnaОб’єкт дослідження – формування навичок самообслуговування молодших школярів з порушенням інтелекту. Предмет дослідження – корекційно-розвиткова робота по формуванню навичок самообслуговування у молодших школярів з порушеннями інтелекту. Мета дослідження – вивчити, обгрунтувати та дослідити ефективність організації корекційно-розвиткової роботи по формуванню навичок самообслуговування молодших школярів з порушеннями інтелекту. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено трудову діяльність як фактор соціалізації особистості молодших школярів з порушенням інтелекту, розкрито особливості формування навичок самообслуговування у школярів з порушенням інтелекту. У другому розділі описано методику вивчення стану сформованості навичок самообслуговування молодших школярів з порушеннями інтелекту, та визначено їх рівні сформованості. У третьому розділі обґрунтовано й розкрито методику формування навичок самообслуговування дітей молодшого шкільного віку з порушеннями інтелекту в умовах спеціального закладу загальної середньої освіти та проведено аналіз результативності формувальної частини експерименту. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження. Окремі результати дослідження було представлено на VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі», що відбулася 24 листопада 2021 року на базі кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Навчально-наукового інституту педагогіки і психології Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка; на Всеукраїнській науково-практичній конференції «Особистісно-професійна компетентність педагога: досвід, проблеми, перспективи», що відбулася 25 листопада 2021 року на базі комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. Матеріали магістерського дослідження висвітлені у 2 публікаціях. Матеріали магістерського дослідження висвітлені у 2 публікаціях. Загальний обсяг роботи – 68 сторінок, з них – 56 сторінок основного тексту, 10 таблиць, 70 джерел.Документ Підвищення професійної компетентності асистента вчителя закладу загальної середньої освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Прядко Любов Олексіївна; Priadko Liubov Oleksiivna; Заблоцька Карина Геннадіївна; Zablotska Karyna HennadiivnaОб’єкт дослідження – професійна компетентність асистента вчителя закладу загальної середньої освіти. Предмет дослідження – підвищення професійної компетентності асистента вчителя закладу загальної середньої освіти. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити ефективність форм підвищення професійної компетентності асистента вчителя закладу загальної середньої освіти. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі визначено поняття «професійна компетентність асистента вчителя» закладу загальної середньої освіти, розкрито структуру і специфіку професійної компетентності асистента вчителя закладу загальної середньої освіти. У другому розділі з’ясовано труднощі в роботі асистента вчителя закладу загальної середньої освіти, описано критерії, рівні сформованості професійної компетентності асистента вчителя закладу загальної середньої освіти. У третьому розділі обґрунтовано й розкрито форми підвищення професійної компетентності асистента вчителя закладу загальної середньої освіти та проведено аналіз результативності формувальної частини експерименту. У висновках узагальнено основні результати магістерського дослідження. Апробація результатів дослідження. Окремі результати дослідження було представлено на VІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі», що відбулася 24 листопада 2021 року на базі кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Навчально-наукового інституту педагогіки і психології Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка; на Всеукраїнській науково-практичній конференції «Особистісно-професійна компетентність педагога: досвід, проблеми, перспективи», що відбулася 25 листопада 2021 року на базі комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. Матеріали магістерського дослідження висвітлені у 2 публікаціях. Загальний обсяг роботи – 87 сторінок, з них – 73 сторінок основного тексту, 3 рисунки, 4 таблиць, 105 джерел.Документ Раціоналізація педагогічної практики в соціально-реабілітаційному центрі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2009) Прядко Любов Олексіївна; Priadko Liubov OleksiivnaУ статті висвітлено особливості проведення педагогічної практики в соціально-реабілітаційному центрі на кожному етапі її проходження; розкрито завдання практики, особливості її організації та діяльності студентів на кожному етапі; велику увагу приділено розкриттю методичної допомоги під час підготовки до проведення занять та організації спілкування з розумово відсталими дітьми.Документ Розвиток інклюзивної компетентності сучасного вчителя в умовах інституту післядипломної освіти(2024) Прядко Любов Олексіївна; Priadko Liubov OleksiivnaУ статті представлені результати дослідження розвитку інклюзивної компетентності сучасного вчителя в умовах інституту післядипломної освіти засобами курсів за вибором. Визначено, що однією з форм підвищення інклюзивної компе-тентності є організація та проведення курсів за вибором в інституті післядипломної освіти. Вони мають на меті оволодіння слухачами системою знань, умінь та навичок створення інклюзивно-освітнього середовища у залежності від необхідного рівня підтримки та мають відповідати актуальним потребам сучасної науки і практики. У ході дослідження встановлено най-поширенішу категорію дітей з освітніми труднощами: діти з інтелектуальними труднощами. Розкрито дидактичні труд-нощі сучасного вчителя та актуальні проблеми вчителів, які стосуються навчання дітей з особливими освітніми потребами в очному та дистанційному форматі. Виявлено, що вчителі Сумської області переважно потребують курсів за вибором, спрямованих на роботу з дітьми з інтелектуальними, комплексними та соціоадаптаційними труднощами, а також курсів спрямованих на формування навичок взаємодії з ними та надання різних видів підтримки. У першу чергу вони мають стосува-тися створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами, реалізації педагогіки партнерства. Авторкою було запропоновано тематику курсів, яка б охоплювала актуальні запити педагогів Сумської області: 1. Інте-лектуальні труднощі дітей з особливими освітніми потребами та стратегії допомоги. 2. Дистанційне навчання дітей з осо-бливими освітніми потребами. 3. Корекційно-розвивальні технології навчання дітей з комплексними порушеннями розвитку. 4. Методи взаємодії з дітьми з особливими освітніми потребами різних видів підтримки. 5. Рівні підтримки дітей з особли-вими освітніми потребами в інклюзивно-освітньому середовищі.Документ Теоретико-методична підготовка майбутнього педагога до роботи з розумово відсталими дітьми в реабілітаційному центрі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Прядко Любов Олексіївна; Priadko Liubov OleksiivnaУ статті розглянуто систему напрацьованих педагогічних умов у ВНЗ, що були реалізовані у процесі вивчення фахових дисциплін та розробленого спецкурсу «Основи корекційно-реабілітаційноі роботи в реабілітаційному центрі». Запровадження зазначених умов сприяло успішному формуванню готовності майбутніх корекційних педагогів до роботи з розумово відсталими дітьми в реабілітаційному центрі.Документ Формування інклюзивного простору як засобу готовності педагога загальноосвітнього навчального закладу до роботи з дітьми, які мають особливі освітні потреби(2014) Прядко Любов Олексіївна; Priadko Liubov OleksiivnaУ статті представлено та обґрунтовано результати вивчення професійно-особистісної готовності педагога загальноосвітнього навчального закладу до реалізації інклюзивної моделі освіти як складової інклюзивного простору та визначено її складові: вірність життєвим інтересам дітей з особливими освітніми потребами; психолого-педагогічна ерудиція педагога; здатність робити внески педагога в дітей з особливостями психофізичного розвитку; висока професійна працездатність; уміння продуктивно поєднувати корекційно-реабілітаційну, консультативно-діагностичну й науково-дослідну діяльність; знання особливостей корекційно-реабілітаційного супроводу на життєвих етапах, володіння спеціальними методиками корекційного виховання і навчання.Документ Шляхи забезпечення індивідуалізації навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього навчального закладу(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Прядко Любов Олексіївна; Priadko Liubov OleksiivnaУ статті розкрито та обґрунтовано шляхи індивідуалізації навчання дітей з особливими освітніми потребами. Визначено, що шляхами забезпечення індивідуалізації навчання є складання індивідуального навчального плану та індивідуальної програми розвитку; складання індивідуальної навчальної програми; диференційоване викладання. Основну увагу приділено висвітленню різних технологій індивідуалізації навчання, зокрема традиційному інтенсивному навчанню, кооперативному навчанню, створенню ситуацій успіху. Практичне значення індивідуалізації навчання полягає у тому, щоб забезпечити максимально можливу плідну роботу всіх учнів, зокрема із особливими освітніми потребами.