Перегляд за Автор "Polianychko Anzhela Oleksandrivna"
Зараз показуємо 1 - 15 з 15
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Виховна взаємодія соціального педагога з важковиховуваними підлітками(Видавнича група «Наукові перспективи», 2023) Знобей Олексій Володимирович; Поляничко Анжела Олександрівна; Znobei Oleksii Volodymyrovych; Polianychko Anzhela OleksandrivnaСьогодні в Україні спостерігається чітка тенденція до зростання злочинності, проявів девіантної поведінки, в тому числі і серед неповнолітніх. Динамізм соціально-економічних процесів, кризова ситуація, яка виникла сьогодні у багатьох сферах суспільного життя і продовжує поглиблюватись, неминуче ведуть до збільшення девіацій. Особливо небезпечними є відхилення у поведінці серед неповнолітніх, оскільки вони можуть негативно вплинути на весь подальший процес формування особистості, сприяти вчиненню правопорушень і злочинів. Сучасні діти стають жертвами явищ дорослого світу і як результат – останніми роками поширюється контингент дітей, віднесених до важковиховуваних. Результати аналізу соціально-педагогічної практики показують, що важливу роль в усуненні важковиховуваності відіграє професійно організована взаємодія між соціальним педагогом і девіантними вихованцями, що призводить до встановлення взаємоприйнятних, довірливих стосунків і, у кінцевому підсумку, – до профілактики й перевиховання учня. Взаємодію соціального педагога й девіантного підлітка потрібно розглядати як модель, яка має схему, орієнтовану на зняття психологічних бар’єрів між дитиною і соціальним педагогом для встановлення постійної комунікації, що необхідно для поглибленого вивчення особистості й впливу на неї з метою прищеплення соціально позитивної поведінки. Фахівець повинен володіти методикою реалізації моделі взаємодії соціального педагога та важковиховуваного підлітка, що містить: послідовне проходження шести стадій зближення; орієнтацію на ознаки й показники стадії, яка настала; способи викликання прагнення до зближення з боку вихованця; прояв підлітком бажання до співробітництва із соціальним педагогом. Модель взаємодії соціального педагога освітнього закладу й важковиховуваного учня з дотриманням правил взаємодії є ефективним інструментом, за допомогою якого соціальний педагог впливає на дитину й повертає її до соціально прийнятних форм поведінки.Документ Генеза становлення та розвитку ліцеїв військового спрямування в Україні(2014) Поляничко Анжела Олександрівна; Polianychko Anzhela OleksandrivnaУ статті здійснено історико-педагогічний аналіз процесу становлення й розвитку закладів військового спрямування в незалежній Україні. Автором схарактеризовано три етапи у функціонуванні зазначених інституцій: перший (24.08.91–13.06.96 рр.) – підготовча робота щодо створення ліцеїв військового спрямування, початковий період їх діяльності; другий (14.06.96 –11.05.99 рр.) – передача всіх ліцеїв, крім Київського, у підпорядкування обласних державних адміністрацій і їх подальший розвиток; третій (12.05.99 – і по сьогодні) – подальша розбудова мережі ліцеїв військового спрямування в Україні та вдосконалення їх діяльності.Документ Діяльність центрів соціальних служб з сім’ями, які опинились в складних життєвих обставинах(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Вертель Марія Юріївна; Vertel Mariia Yuriivna; Поляничко Анжела Олександрівна; Polianychko Anzhela OleksandrivnaВ магістерському дослідженні охарактеризовано теоретичні підходи щодо процесу організації надання соціальних послуг центрами соціальних служб сім’ям, які опинились в складних життєвих обставинах. Проведено теоретичний аналіз основних держаних стандартів надання соціальних послуг, які застосовуються в практичній діяльності центрів соціальних служб. Описано та систематизовано професійні компетенції фахівця із соціальної роботи як надавача соціальних послуг сім’ям, які опинились в складних життєвих обставинах, на підставі аналізу посадових обов’язків, професійних вимог та трудових функцій. Вивчено та описано практичний досвід роботи Сумського міського центру соціальних служб з сім’ями, які опинились в складних життєвих обставинах. Розроблені методичні рекомендації щодо підвищення ефективності роботи центру соціальних служб через налагодження процесу управління в закладі, а саме: планування, організації роботи, мотивації та контролю. Запропоновані заходи сприятимуть покращенню якості соціальних послуг, удосконаленню роботи закладів, які надають соціальні послуги.Документ Комплексний підхід до профілактики домашнього насильства в Україні(2020) Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha Mykolaivna; Поляничко Анжела Олександрівна; Polianychko Anzhela OleksandrivnaПопри визнання в Україні, на законодавчому рівні, домашнього насильства кримінальним діянням та проблемою усього суспільств, актуальні статистичні дані свідчать про суттєві економічні втрати нашої країни від цього злочину. Кількість фіксації випадків цього явища продовжує зростати: біля 30 тисяч звернень до відділів травматології, 40 тисяч викликів лікарів на рік, 100 тис. днів госпіталізації. Водночас, лише 10% постраждалих звертаються за допомогою. Згідно із офіційними даними, понад 3 мільйони дітей в Україні щорічно стають свідками або вимушеними учасниками випадків домашнього насильства; майже 70% жінок страждають від різних формам знущань і принижень; близько 1,5 тис. жінок помирають від рук власних чоловіків. Мета та задачі дослідження. На основі аналізу теоретико-методологічних засад профілактики домашнього насильства та практичного вивчення впливу гендерних стереотипів на прояви насильницької поведінки учнівської молоді, розробити інтерактивну технологію для профілактики домашнього насильства серед цієї категорії дітей. Об’єкт і предмет дослідження. Об’єктом дослідження є домашнє насильство. Предмет дослідження – профілактика домашнього насильства в Україні.Документ Комунікативна професійна компетентність як умова взаємодії аніматора з клієнтом у процесі соціокультурної діяльності(2016) Поляничко Анжела Олександрівна; Polianychko Anzhela Oleksandrivna; Чернякова Аліна Вікторівна; Cherniakova Alina ViktorivnаУ статті досліджено особливості комунікативної професійної компетентності аніматора як важливої умови взаємодії з клієнтом у процесі соціокультурної діяльності. Авторами доведено, що основна функція соціального працівника у сфері культури – організація змістовного культурного дозвілля шляхом залучення громадян до процесу спілкування. Згідно з результатами дослідження з’ясовано, що основними функціями анімаційної діяльності є такі: функція адаптації та участі, рекреаційна, пов’язана з організацією дозвілля та цілеспрямованим культурним розвитком особистості, виховна, коригувальна, критична та стабілізаційна, яка сприяє пошуку нових взаємовідносин між індивідами та групами, нових стилів життя. Головною умовою продуктивної взаємодії є сформована комунікативна професійна компетентність аніматора. Науковцями схарактеризовано комунікативні професійно значущі якості аніматора: урівноваженість, доброзичливість, привітність у спілкуванні з людьми, педагогічний такт, емпатія і рефлексія, гуманістична спрямованість. На думку авторів наукової розвідки надзвичайно важливим компонентом структури комунікативної компетентності спеціаліста анімаційної соціокультурної діяльності є емоційний ас-пект спілкування. У процесі підготовки фахівців соціокультурної анімації можуть допо¬могти навчальні дисципліни: «Менеджмент соціокультурної діяльності», «Соціокуль¬турна робота за кордоном», «Соціокультурна анімація», «Освітні технології в соціо¬культурній діяльності», «Соціально-педагогічні технології соціокультурної діяльності».Документ Організаційна культура студентів спеціальності «Соціальне забезпечення»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Балика Олена; Balyka Olena; Поляничко Анжела Олександрівна; Polianychko Anzhela OleksandrivnaМета: розробка загальних рекомендацій щодо формування організаційної культури у вищих навчальних закладах України на спеціальності «соціальне забезпечення». Методи досліджень: теоретичне узагальнення, систематизація, класифікаційно-аналітичний. Результати. Організаційна культура студентів спеціальності «соціальне забезпечення» характеризується такими особливостями: швидка зміна складу колективу, студентський вік цільової аудиторії, суперечливі стосунки між викладачами і студентами, подальша робота з соціально незахищеними верствами населення. Виходячи з цих особливостей, пропонуємо такі основні цінності організаційної культури: знання, співробітництво викладачів та студентів, соціальна активність студентів, передача досвіду кращих студентів молодшим курсам, емпатія, стресостійкість. Висновки. Управління організаційною культурою студентів спеціальності «соціальне забезпечення» здатне підвищити лояльність студентів до університету, їх мотивацію до навчання та виховати в них необхідні для подальшої роботи якості.Документ Особливості соціально-педагогічної діяльності в закладах для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування(2013) Поляничко Анжела Олександрівна; Polianychko Anzhela OleksandrivnaУ статті здійснено аналіз соціально-педагогічної діяльності в закладах для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування. Автором визначено мету, основні напрями професійної діяльності соціального педагога установ державного піклування; обґрунтовано основні теорії, на яких будується соціально-виховна робота з дітьми, які зростають поза родиною. Особливу увагу приділено змістовій характеристиці таких професійних ролей соціального педагога: захисника прав та інтересів дитини, учителя соціальних умінь, консультанта, агента з питань соціальних змін, організатора змістовного дозвілля, керівника практики студентів.Документ Особливості статево-рольової соціалізації вихованців закладів інтернатного типу(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Поляничко Анжела Олександрівна; Polianychko Anzhela Oleksandrivna; Корінна Ганна; Korinna HannaАналіз наукової літератури дозволив виявити, що питання статево-рольової соціалізації вихованців закладів інтернатного типу актуальне та значуще для сьогодення. Метою написання статті є теоретичний аналіз наукових досліджень, присвячених проблемі статево-рольової соціалізації особистості; уточнення сутності поняття «статево-рольова соціалізація вихованців закладів інтернатного типу». Для розв’язання поставлених завдань і досягнення мети було використано комплекс теоретичних методів. У результаті проведеного дослідження визначено, що статево-рольова соціалізація вихованців закладів інтернатного типу визначається науковцями як процес активного засвоєння ними статевих стереотипів і цінностей. Це є підґрунтям для формування статевої самосвідомості, статево-рольової поведінки та усвідомлення належності до певної статі. У подальших наукових розвідках досліджуватимемо особливості статево-рольової соціалізації вихованців закладів інтернатного типу, зокрема визначимо функції, принципи та компоненти цього процесу.Документ Особливості формування та прояву соціальної депривації у вихованців державних закладів опіки(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2009) Поляничко Анжела Олександрівна; Polianychko Anzhela OleksandrivnaУ статті на основі чинників, що зумовлюють появу соціальної депривації, здійснено ґрунтовний аналіз особливостей її формування та прояву у вихованців загальноосвітніх шкіл-інтернатів для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.Документ Подієвий менеджмент як чинник інноваційного розвитку соціокультурної сфери(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Максимовська Наталія; Maksymovska Nataliia; Поляничко Анжела Олександрівна; Polianychko Anzhela OleksandrivnaМетою статті є розгляд основ інноваційного розвитку соціокультурної сфери та управління спеціальними подіями як фактору стимулювання соціокультурних новацій. Приділяється увага методологічним підходам, які сформовані в сучасній науці, щодо аналізу подієвого менеджменту, зокрема філософсько-комунікаційному, освітньому. Акцент робиться на організаційно-управлінських засадах менеджменту подій, уточнюються провідні теоретичні позиції вдосконалення соціокультурних процесів через регулювання сучасного Івенту.Документ Профілактика правопорушень серед молоді засобами соціального проєктування(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Прудник Вікторія Вікторівна; Prudnyk Viktoriia Viktorivna; Поляничко Анжела Олександрівна; Polianychko Anzhela OleksandrivnaКваліфікаційна робота присвячена висвітленню теоретико-методичних і практичних засад соціального проєктування як засобу профілактики правопорушень серед молоді. Висвітлено поняття «правопорушення» як різновиду протиправної поведінки молодої особистості; проаналізовано профілактику правопорушень як важливий напрям соціальної роботи з молоддю; визначено соціальне проєктування як інноваційний засіб здійснення профілактичної роботи в молодіжному середовищі; схарактеризовано технологію розробки соціального проєкту та комплексну (регіональну) трирівневу модель профілактики правопорушень серед молоді; сформульовані методичні рекомендації щодо реалізації соціальних проєктів у сфері профілактики правопорушень серед молоді.Документ Соціокультурні чинники регулювання зовнішньої трудової міграції за сучасних умов(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Балика Олена; Balyka Olena; Поляничко Анжела Олександрівна; Polianychko Anzhela OleksandrivnaObjective: identification of the influence of socio-cultural factors on the development of external labor migration and development of recommendations for its regulation by means of social and cultural policies. Methods of research: statistic, abstract-logical, structural-functional analysis, theoretical generalization. Results. The growing volume of external labor migration is a problem for economic development of Ukraine. This leads to the loss of part of profits by enterprises and revenues to the budget of Ukraine, the economic insolvency of raising wages to employees and a significant delay in the moment of Ukraine's accession to the European Union. We propose the following directions of social and cultural policies for solving this problem: increasing the share of the middle class in the social structure of the population, developing the brand of Ukraine in the European space, increasing the cultural standard of living of the rural population. Realization of these directions can be carried out by means of the socio-cultural sphere, in particular adduction of education institutions to the modern requirements of the labor market, increasing of prestige of Ukrainian universities, tourism development, improvement of public places, support of sports, intensification of cooperation with the EU in the field of culture, preservation of cultural monuments, promotion of the development of art in small cities, decentralization of management of culture, etc. Conclusion. Means of the socio-cultural sphere have a significant potential for influence on the country's economic development and are especially relevant for the current political changes in the life of Ukrainian society. Further research may be aimed at a detailed study and use of the experience of European countries in the development of the socio-cultural sphere and improvement of the prestige of the country in the world, as well as on the features of Ukrainian culture that can become the basis for forming a unique positive image of Ukraine as a center of ancient and interesting culture.Документ Сучасний стан дослідження проблеми соціальної депривації дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2008) Поляничко Анжела Олександрівна; Polianychko Anzhela OleksandrivnaУ статті з’ясовано сучасний стан вивчення проблеми соціальної депривації дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування. На підставі порівняльного аналізу медичного, соціологічного, психологічного та педагогічного аспектів цієї проблеми визначено сутність поняття «соціальна депривація» кожною із галузей науки, виявлено причини її виникнення, характерні прояви та наслідки.Документ Технології соціальної роботи і соціальної допомоги в умовах трансформаційного періоду(2020) Поляничко Анжела Олександрівна; Polianychko Anzhela Oleksandrivna; Гончаренко Олена Володимирівна; Honcharenko Olena Volodymyrivna; Знобей Олексій Володимирович; Znobei Oleksii Volodymyrovych; Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna Mykolaivna; Кирилюк Ганна Василівна; Kyryliuk Hanna Vasylivna; Клочко Олексій Олександрович; Klochko Oleksii Oleksandrovych; Луценко Олена Анатоліївна; Lutsenko Olena Anatoliivna; Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha Mykhailivna; Пономаренко Людмила Іванівна; Ponomarenko Liudmyla Ivanivna; Ратєєва Вікторія Олександрівна; Ratieieva Viktoriia Oleksandrivna; Шевченко Таїсія Станіславівна; Shevchenko Taisiia Stanislavivna; Шпиг Наталія Олександрівна; Shpyh Nataliia OleksandrivnaНавчально-методичний посібник містить теоретичні розвідки щодо технологізації соціальної роботи і соціальної допомоги. Окремим розділом представлено технології інституційно-організаційного забезпечення і реалізації соціальної роботи і соціальної допомоги. У виданні розробленими є технології реалізації соціальної роботи і соціальної допомоги в контексті їх деінституалізації. Посібник адресовано працівникам соціальних служб, студентам і магістрантам спеціальності 231 «Соціальна робота» і 028 «Менеджмент соціокультурної діяльності», соціальним працівникам і соціальним педагогам, практичним психологам, які використовують у своїй діяльності технології соціальної роботи і соціальної допомоги.Документ Формування професійної компетентності майбутніх соціальних працівників в процесі виробничої практики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Щуцька Оксана Михайлівна; Shchutska Oksana Mykhailivna; Поляничко Анжела Олександрівна; Polianychko Anzhela OleksandrivnaКваліфікаційна робота присвячена висвітленню теоретичних засад формування професійної компетентності майбутніх соціальних працівників в процесі виробничої практики. Висвітлено питання особливостей формування професійної компетентності майбутніх соціальних працівників у процесі виробничої практики як наукову проблему; обґрунтовано педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх соціальних працівників у процесі виробничої практики; висвітлено специфіку процесу упровадження педагогічних умов формування професійної компетентності майбутніх соціальних працівників у процесі виробничої практики.