Перегляд за Автор "Nikolai Halyna Yuriivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 20
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Theoretical-Methodological Foundations of the Use of Song “Schlager” in Vocal Training of Future Musical Art Teachers(ФОП Цьома С. П., 2019) Ніколаї Галина Юріївна; Nikolai Halyna YuriivnaMethodological approaches and theoretical ideas of scientists in order to substantiate the peculiarities of the use of song schlager in vocal training of future musical art teachers are revealed in the article. The article outlines the features of the variety song: its leading role in the system of show business; professionalism of creators and performers of song schlager; version nature of the genre; its stage representation. The author argues that of great importance for future musical art teachers is the children’s schlager, the search of which should be added to the tasks for students for the period of pedagogical practice.Документ Аксіологічні орієнтири мистецької педагогіки в Україні та Польщі: порівняльний аналіз(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Ніколаї Галина Юріївна; Nikolai Halyna YuriivnaУ статті висвітлено процес становлення аксіологічного підходу до розв'язання проблем естетичного виховання у філософсько-педагогічній думці минулих століть; досліджено аксіологічні орієнтири сучасної мистецької педагогіки в Україні та Польщі.Документ Актуалізація етнопедагогічних досліджень у незалежній Україні(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Ніколаї Галина Юріївна; Nikolai Halyna YuriivnaУ статті висвітлено розвиток етнопедагогічної думки в Україні в останні десятиліття, визначено сутність понять «народнапедагогіка» та «етнопедагогіка», проаналізовані основні напрями етнопедагогічних досліджень та охарактеризовано розвідки сучасних науковців у цій галузі.Документ Генеза системи музично-ритмічного виховання Е. Жак-Далькроза та її функціонування в Європі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2009) Ніколаї Галина Юріївна; Nikolai Halyna YuriivnaУ статті висвітлено історичний процес становлення та розвитку системи ритмічного виховання видатного швейцарського музиканта, композитора і педагога Е. Жак-Далькроза; досліджено шляхи поширення ритміки в європейських країнах.Документ Методичні засади ритмічної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва та хореографії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Ніколаї Галина Юріївна; Nikolai Halyna YuriivnaУ статті висвітлено концепцію ритміки Еміля Жак-Далькроза й особливості її розвитку в міжнародній теорії та практиці; визначено мету ритмічної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва й хореографії, її методичні засади, головні завдання й вимоги; виявлено резерви ритмічного виховання стосовно розвитку творчого потенціалу особистості, її соціально-комунікативних здібностей, здатності до експресивного самовираження; з’ясовано можливості використання ритміки щодо формування музично-рухової компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва й хореографії, їхньої здатності емоційно сприймати, переживати, розуміти та пластично інтерпретувати композиторські твори різних епох і стилів.Документ Методичні особливості вивчення творів українських композиторів у підготовці майбутніх учителів музики та хореографії (на прикладі «Космічних алюзій» Олени Чернової)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015) Ніколаї Галина Юріївна; Nikolai Halyna YuriivnaУ статті з методичних позицій розглянуто цикл «Космічні алюзії» сучасної української композиторки О. Чернової. Доведено, що вивчення означених мініатюр у класі фортепіано та на заняттях із ритміки вчить майбутніх учителів музики й хореографії створювати яскраві виконавські (піаністичні та пластичні) образи. Показано, що методичні пошуки оптимальних фортепіанно-технічних і ритмічно-рухових засобів тісно пов’язані з фактурно-композиційними та образнодраматургійними особливостями циклу, а принципи педалізації продиктовані стилістикою мініатюр.Документ Методологічні пошуки у сфері мистецької освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013) Ніколаї Галина Юріївна; Nikolai Halyna YuriivnaУ статті розглянуто методологічні орієнтири досліджень проблеми розвитку мистецької освіти, серед яких: основні закони діалектики, принцип історизму та синергетична парадигма, що дозволяє виявити передумови виникнення галузі, основну внутрішню суперечність як джерело її саморозвитку, здійснити діалектичну періодизацію та науково обґрунтований прогноз. Виокремлено етапи ґенези музичнопедагогічної освіти в Україні; висвітлено процес перетворення її на компонент мистецької освіти, в системі якої нині відбувається диференціація нової складової – хореографічно-педагогічної, що потребує свого методологічного обґрунтування.Документ Моделі підготовки фахівців-хореографів у німецькомовних країнах(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Ніколаї Галина Юріївна; Nikolai Halyna Yuriivna; Ткаченко Ірина Олександрівна; Tkachenko Iryna OleksandrivnaУ статті систематизовано основні моделі підготовки фахівців- хореографів у німецькомовних країнах; з’ясовано осбливості трактування поняття «модель» у компаративних розвідках; обґрунтовано провідні моделі підготовки фахівців-хореографів у профільних закладах вищої освіти Німеччини та висвітлено специфічні моделі підготовки фахівців- хореографів у Австрії та Швейцірії.Документ Музичний фольклор у змісті підготовки вчителів: етнопедагогічний аспект(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Ніколаї Галина Юріївна; Nikolai Halyna YuriivnaУ статті обґрунтовано доцільність розширення змісту підготовки вчителів початкової школи, музики та хореографії до використання музичного фольклору як дієвого засобу української народної педагогіки, проаналізовано сферу етнопедагогічних досліджень. Доведено, що музичний фольклор безпосередньо впливає на духовний світ особистості, на формування її морально-етичних переконань та національної самосвідомості.Документ Розвиток музично-педагогічної освіти: методологічний дискурс(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2008) Ніколаї Галина Юріївна; Nikolai Halyna YuriivnaУ статті розглянуто методологічні орієнтири дослідження проблеми розвитку музично-педагогічної освіти, серед яких основні закони діалектики, принцип історизму та синергетична парадигма, що дозволяє виявити передумови виникнення галузі, основну внутрішню суперечність як джерело її саморозвитку, здійснити діалектичну періодизацію та науково обґрунтований прогноз.Документ Розповсюдження ритміки Еміля Жак-Далькроза в міжнародному просторі вищої мистецької освіти(2017) Ніколаї Галина Юріївна; Nikolai Halyna Yuriivna; Ключко Вероніка Валеріївна; Kliuchko Veronika ValeriivnaДослідження присвячено висвітленню проблеми поширення ритміки Е. ЖакДалькроза в міжнародному освітньому просторі. На основі порівняльно-зіставного аналізу показано, що ритміка впроваджена у мистецьку освіту розвинених країн і функціонує на всіх її щаблях – від дитячих садків до університетів третього віку. Схарактеризовано діяльність Інституту Жак-Далькроза та Вищої школі музики в Женеві; розкрито особливості підготовки бакалаврів мистецтв у сфері музики та руху і магістрів мистецтв у сфері музичної педагогіки, що спеціалізуються на ритміці Далькроза, зокрема музично-рухової підготовки хореографів. Презентовано провідні тенденції розповсюдження ритміки Далькроза в міжнародному просторі мистецької освіти та можливості її адаптації в Україні.Документ Система вищої політехнічної освіти в Республіці Польща(2013) Ніколаї Галина Юріївна; Nikolai Halyna YuriivnaОхарактеризовано систему вищої політехнічної освіти в Польщі, її структуру, куди входять різні типи публічних і непублічних вишів, серед яких переважну більшість складають політехніки. Висвітлено процес новеляції Закону «Про вищу освіту», що стимулює модернізацію вищої політехнічної освіти в контексті Болонського процесу. Порівняно структурні зміни у вищій технічній школі України та Польщі. Проаналізовано діяльність міжвузівських організацій і зміст програми мобільності студентів технічних вишів у Республіці Польща, що дозволяє підвищувати якість освітніх послуг і сприяє мобільності майбутніх інженерів.Документ Система вищої технічної освіти в республіці Польща(2015) Ніколаї Галина Юріївна; Nikolai Halyna YuriivnaОхарактеризовано систему вищої технічної освіти в Польщі, її структуру, куди входять різні типи публічних і непублічних вишів, серед яких переважну більшість складають політехніки. Висвітлено розвиток нормативно-законодавчої бази галузі, зокрема процес новеляції Закону «Про вищу освіту», що стимулює модернізацію вищої технічної освіти в контексті Болонського процесу. Порівняно структурні зміни у вищій технічній школі України та Польщі. Проаналізовано діяльність міжвузівських організацій і зміст програми мобільності студентів технічних вишів у Республіці Польща, що дозволяє підвищувати якість освітніх послуг і сприяє мобільності майбутніх інженерів.Документ Теоретико-методичні основи інструментальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в Україні та Польщі в історичній ретроспективі(ФОП Цьома С. П., 2018) Ніколаї Галина Юріївна; Зав’ялова Ольга Костянтинівна; Nikolai Halyna Yuriivna; Zavialova Olha KostiantynivnaУ статті висвітлюються теоретичні основи і методичні особливості навчання вчителів гри на музичних інструментах у середніх та вищих закладах освіти на теренах Європи кінця XIV – початку ХХ ст. Характеризуються спільні музично-педагогічні традиції Польщі та України в координатах Речі Посполитої та Австрійської і Російської імперій. Надається історична оцінка впливу чеських інструменталістів, які у XVIII–ХІХ ст. здійснювали свою концертну й педагогічну діяльність у культурно-музичних центрах Європи. Визначається роль музичних товариств у інструментальній підготовці вчителів музики на українських і польських землях на межі минулого століття.Документ Теоретико-методологічні орієнтири танцювально-терапевтичних розвідок: європейський контекст(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Ніколаї Галина Юріївна; Nikolai Halyna Yuriivna; Медведєв Олександр; Medvediev OleksandrУ статті визначено теоретико-методологічні орієнтири, якими користуються у своїх танцювально-терапевтичних дослідженнях науковці ЄС. Доведено, що методологічними орієнтирами досліджень у сфері танцювальної терапії можуть слугувати загальнонаукові підходи й аналітичні методи, зокрема: діалектичний, історико-генетичний, проблемно-хронологічний у поєднанні з порівняльним, соціокультурний у поєднанні зі структурно-функціональним. Обґрунтовано, що у країнах ЄС існують різноманітні напрями танцювальної терапії (хореотерапії), які відрізняються перевагою певних методик, зокрема, психіатричних, ерго-терапевтичних, соціально-психологічних, арт-терапевтичних, танцювально-рухових тощо.Документ Теоретичні основи формування інтеркультурної компетентності студентів-хореографів(2017) Ніколаї Галина Юріївна; Nikolai Halyna Yuriivna; Чжоу Цянь; Chzhou TsianУ статті розглянуто інтеркультурний вимір підготовки академічної молоді, запропоновано вирішення проблеми упорядкування відповідного тезаурусу. Висвітлено стан дослідженості питань інтеркультурної освіти й виховання у вітчизняному та зарубіжному науковому просторі. Серед теоретичних основ формування інтеркультурної компетентності студентів виокремлено концептуальні положення мультикультуралізму, діалогу культур, теорії естетичного виховання. Доведена необхідність конкретизації загальнопедагогічних положень у контексті хореографічної підготовки українських та китайських студентів.Документ Українська фортепіанна музика у магістерській підготовці майбутніх учителів музики та художньої культури(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Ніколаї Галина Юріївна; Nikolai Halyna YuriivnaУ статті обґрунтована доцільність підсилення національного компонента в підготовці магістрів - майбутніх учителів музики та художньої культури. Проаналізована фортепіанна творчість українських композиторів як органічна ланка національної культурної спадщини. Запропоновано розширити змістову складову підготовки майбутніх учителів музики та художньої культури за рахунок відомостей щодо культурологічного контексту генези української фортепіанної музики та її історичної динаміки у ХХ столітті.Документ Європейські моделі підготовки вчителів музики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2008) Ніколаї Галина Юріївна; Nikolai Halyna YuriivnaУ статті здійснюється компаративний аналіз підготовки вчителів музики у розвинутих європейських державах на межі тисячоліть.Документ Інноваційний розвиток фізичного виховання та спорту в університетах республіки Польща(2014) Ніколаї Галина Юріївна; Nikolai Halyna YuriivnaУ статті визначено методологічні засади досліджень інноваційного розвитку фізичного виховання та спорту, серед яких діяльнісний, системно-структурний, синергетичний, аксіологічний, особистісний підходи та принципи управління інноваціями. Здійснено теоретичне обґрунтування інноваційних змін у фізичному вихованні студентів та університетському спорті в Республіці Польща з урахуванням сучасних процесів у вищий освіті, зокрема, приватизації, маркетизації, комодифікації, корпоратизації та менеджеризації. Узагальнено досвід упровадження інновацій у сфері фізичного виховання та спорту в окремих польських вишах.Документ Інтеркультурне виховання дітей на Близькому Сході засобами хореографії(2013) Ніколаї Галина Юріївна; Nikolai Halyna Yuriivna; Колесник Михайло Сергійович; Kolesnyk Mykhailo SerhiiovychУ статті висвітлюється інтеркультурне виховання дітей на заняттях хореографії в країнах Близького Сходу. Як приклад виступає Ліванський театр «Caracalla», що безумовно поєднує в собі вікові традиції аутентичного арабського танцю та сучасні тенденції розвитку світової хореографії. Дається визначення поняття «інтеркультурного» виховання. Обґрунтовується значення та важливість формування основ інтеркультурного виховання, залучаючи дітей до культур інших народів, використовуючи технології віховання засобами хореографії.