Перегляд за Автор "Maksymchuk Larysa Volodymyrivna"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Використання рольових ігор в початкових класах у процесі виховної роботи(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2025) Бигар Ганна Павлівна; Byhar Hanna Pavlivna; Романишина Людмила; Romanyshyna Liudmyla; Максимчук Лариса Володимирівна; Maksymchuk Larysa VolodymyrivnaУ статті узагальнено можливості використання рольових ігор у виховній роботі з учнями початкової школи. Підкреслено, що в умовах оновлення змісту початкової освіти та переходу до компетентнісно орієнтованого навчання вагоме місце у виховному процесі відводиться інтерактивним методам, зокрема рольовим іграм, які поєднують емоційне залучення та розвиток соціально-моральних компетентностей. Поза як, сучасний учитель початкової школи має вміти не лише організувати навчальну діяльність, але й створювати виховні ситуації, що сприяють формуванню емпатії, уміння співпрацювати та відповідально виконувати соціальні ролі. Узагальнено, що у закладах освіти актуалізується створення необхідного методичного та ігрового середовища для впровадження рольових ігор у виховну діяльність. Висунуто припущення, що процес організації виховної роботи з використанням рольових ігор стане ефективним, якщо: методика їх застосування передбачатиме поступове ускладнення ігрових сценаріїв та варіативність ролей; буде базуватися на принципах суб’єкт-суб’єктної взаємодії у системі «вчитель–учні–батьки»; у виховному процесі буде створено середовище, що забезпечує єдність емоційноціннісного та соціально-компетентнісного розвитку; творча активність учнів спрямовуватиметься на опанування моделей конструктивної поведінки; у школі проводитимуться тематичні виховні заходи та рольові проєкти, які формують позитивний досвід міжособистісної взаємодії.Документ Особливості організації дозвіллєвої діяльності учнів початкової школи в умовах Нової української школи(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2025) Поліщук Олександр Сергійович; Polishchuk Oleksandr Serhiiovych; Шоробура Інна Михайлівна; Shorobura Inna Mykhailivna; Максимчук Лариса Володимирівна; Maksymchuk Larysa VolodymyrivnaУ статті висвітлено загальні особливості забезпечення ефективної дозвіллєвої діяльності учнів початкової школи в умовах НУШ. Проаналізовано потенціал дозвіллєвої діяльності з опорою на ключові характеристики молодшого шкільного віку. Узагальнено, що В дозвілля є простором активного спілкування, який задовольняє потребу дітей у неформальних міжособистісних контактах, які принципово відрізняються від спілкування та взаємодії в освітньому процесі. Згідно ідей НУШ дозвіллєву діяльність молодших школярів доцільно спрямовувати в такі напрями: рекреаційно-оздоровчий – дозволяє забезпечувати активні дії спрямовані на зміцнення та збереження здоров’я учнів; спортивний – дає можливості розвивати фізичні здібності учнів, зміцнювати здоров’я, покращувати імунітет тощо; туристичний – один із найрізноманітніших видів дозвіллєвої діяльності; розважальний – спрямований на побудову позитивної взаємодії в системах «вчитель-учні», «учні-батьки», «вчитель-батьки» та ін.; пізнавальний – вид дозвілля, що набирає популярності, й передбачає активне пізнання нового (проєктна та дослідницька діяльність); художньо-естетичний –заняття цим видом дозвілля дають змогу засвоїти культурні цінності та ідеали суспільства, збагатити картину світу школярів, розкрити творчі здібності через заняття музикою, танцями, малювання та інше. Установлено, що організація активної, змістовної та цікавої дозвіллєвої діяльності учнів початкової школи в умовах НУШ корелює з дотриманням таких ідей: забезпечення тісного зв’язку із психологічним, фізіологічним, соціальним розвитком особистості молодшого школяра; нерегламентованість та неформальність вільної діяльності учнів в умовах дозвілля, його творчий характер; апелювання до надання можливостей для самовираження, самоактуалізації, самоствердження, саморозвитку особистості через обрану діяльність; створення умов для реалізації потреби здобувачів у самостійності та незалежності; трансляція корисного суспільного досвіду, що набуває особистісної значущості; задоволення індивідуальних потреб особистості; зорієнтованість на формування соціально значущих потреб особистості та еталонів соціальної поведінки.Документ Професійна орієнтація – один із напрямів підготовки старшокласників до майбутнього професійного становлення(2023) Бойчук Віталій; Boichuk Vitalii; Гура Антоніна; Hura Antonina; Максимчук Лариса Володимирівна ; Maksymchuk Larysa VolodymyrivnaУ статті розглянуто проблему розвитку профорієнтації вчителів закладів загальної середньої освіти. Визначено, що профорієнтація проявляється як взаємозв’язок виховного, діяльнісного, особистісного,інформаційно‐діагностичного, акмеологічного та комплексного наукових підходів. Визначено завдання профорієнтованої роботи вчителя: обізнаність учнів з затребуваними професіями; знання про вимоги до кожної з професій;забезпечити спрямування учнів на самостійний вибір професії; формування в старшокласників само ідентичності;; організовувати профорієнтаційну роботу відповідно до здібностей учня.Доведено, що нині в закладах загальної середньої освіти профорієнтаційнаробота проводиться на рівні окремих заходів, відсутня система такої підготовки.Це вимагає використання системного підходу при розробці програмпрофорієнтації. Одним з виходів з цієї ситуації є впровадження автономії шкіл. Для розвитку профорієнтації потрібно використовувати такі підходи: соціологічнийсоціально‐психологічний, диференційно‐психологічний. Кожний із запропонованих автором підходів відображає психолого‐фізіологічний бік профорієнтації . Окрім загальнонаукових підходів значна роль у профорієнтації належить дидактичним принципам: науковості, системності, наступності, диференціації і індивідуалізації,зв’язку профорієнтації з практикою.Документ Профорієнтаційна робота з учнями середніх класів закладів загальної середньої освіти Career Guidance Work with Secondary School Students(2023) Бойчук Віталій; Boichuk Vitalii; Гура Антоніна; Hura Antonina; Максимчук Лариса Володимирівна ; Maksymchuk Larysa VolodymyrivnaУ статті зазначено, що профорієнтаційна робота з учнями покликана покликана вирішити різні проблеми, що стосуються соціалізації особистості школяра та його підготовки до професійної діяльності. Актуалізовано проведення профорієнтації з дітьми підліткового віку в ЗЗСО нині є значимою як для особистості, так і для суспільства. Наголошено на професійній орієнтації у закладах загальної середньої освіти як складно‐структурованому та динамічно‐складному процесі формування особистості професіонала. Описано,що дане формування спричинює саморозвиток і самореалізацію духовних та фізичних можливостей, професійних та реально‐здійснених планів, бачення себе як майбутнього фахівця. Висунуті основні вимоги до підготовки учнів щодо професійного становлення як розвиненість індивідуальних здібностей,розширення професійних запитів, розкриття особистісних схильностей та фізіологічних придатностей. Доведено позитивний вплив на процеси професійного вибору учнями диференційованого навчання, відкриття спеціалізованих шкіл та класів з поглибленим вивченням окремих навчальних предметів. Профорієнтаційна робота у ЗЗСО результативно уможливлена завдяки залученню учнів до ефективних форм організації профорієнтації:спеціальних професійно‐спрямованих курсів, уроків, факультативів, предметних гуртків, наукових товариств, олімпіад, конкурсів, тематичних вечорів, роботи у групах консультантів з предметів та ін. Доведено велику роль батьками у профорієнтаційних заходах та їх впливі на ситуації неправильного вибору професії дітьми. Зазначено, що система професійної орієнтації включає кілька об'єктів: заклади освіти, підприємства та організації, що зацікавлені належним проведенням профорієнтаційної роботи та школярів. Зауважено, що профорієнтаційна робота як цілісна система включає професійну освіту,професійне консультування, професійний відбір та соціально‐професійну адаптацію. Описані форми та методи профорієнтаційної роботи вчителя з учнями щодо професійного визначення останніх.Обґрунтовано професійну мотивацію та структура професійних мотивів на кожному етапі становлення фахівця. Зроблено висновки, що професійна орієнтація в ЗЗСО є науково‐обґрунтованою системою заходів,направлених на професійне самовизначення особистості та формуванню конкурентноздатного на ринку праці майбутнього фахівця.