Перегляд за Автор "Lian Tszy"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Stages of Implementation of the Methodology of Basic School Students’ Aesthetic Culture Formation by Means of Musical Folklore(2023) Lian Tszy; Лян ЦзиThe article reveals the stages of implementation of the methodology of basicschool students’ aesthetic culture formation by means of musical folklore. At the first, motivational‐instructional stage, the main task was to stimulate the students who took part in the experiment on the implementation of the author’s methodology of formingtheir aesthetic culture by means of musical folklore, as well as upbringing of a conscious and responsible attitude to the problem of studying musical folklore works. The first stage was aimed at formation of the motivational‐axiological component ofthe basic school students’ aesthetic culture. At the implementational‐corrective stage of the molding experiment, attention was directed to the formation of the cognitive‐ knowledge component and implementation of the second pedagogical condition, the essence of which was to create an environment in the education institution favorable for the development of the aesthetic culture of its students. The task of the third, result‐ creative stage of the experiment, consisted in the creative implementation of the knowledge acquired during art lessons and in extracurricular activities about the musical folklore of different peoples with the aim of establishing emotional‐aesthetic connections, forming an aesthetic experience and behavior, and on this basis forming basic school students’ aesthetic culture.Документ Особливості естетичного виховання учнів молодшого шкільного віку(СГ НТМ «Новий курс», 2021-02) Коваленко Олександр Вікторович; Лян Цзи; Kovalenko Oleksandr Viktorovych; Lian TszyСтаття присвячена аналізу особливостей естетичного виховання учнів молодшого шкільного віку. В даній роботі визначено поняття естетичного виховання, яке органічно пов’язане з терміном естетика. Також у роботі зазначено, що процес формування основ естетичної свідомості та естетичної діяльності у молодших школярів розвивається на якісно новому рівні, що сприяє переходу особистості дитини від уміння сприймати і відчувати прекрасне до вміння творити «за законами краси». У цьому дослідженні даний феномен розглядається як цілеспрямований і організований процес впливу засобами мистецтва на внутрішній світ дитини, який здійснюється в освітньому процесі школи на уроках гуманітарно-естетичного циклу