Перегляд за Автор "Kushnirova Larysa Vasylivna"
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Дослідження В. І. Масальським вітчизняної педагогічної спадщини(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2008) Кушнірова Лариса Василівна; Kushnirova Larysa VasylivnaУ статті розглядається дослідження В. І. Масальським вітчизняної педагогічної спадщини. Мета роботи є довести, що його лінгводидактична спадщина збагатила українську науку. Стаття привертає увагу до відомих педагогів К. Д. Ушинського, А. С. Макаренка і С. Х. Чавдарова та їх праць.Документ Компетентнісний підхід до мовного курсу(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Кушнірова Лариса Василівна; Kushnirova Larysa VasylivnaУ статті розглянуто компетентнісний підхід до шкільного мовного курсу, до навчання, показано його витоки в методичних працях В. І. Масальського, розкрито важливість даного підходу, за якого забезпечується результат навчання, а не нарощування обсягу змісту, відбувається розвиток здібностей і вмінь учнів. Автор торкається питання термінології, підкреслює актуальність проблеми компетентнісного навчання українськоїмови.Документ Поради В. Масальського щодо навчання фонетики, будови слова, правопису, прищеплення учням орфоепічних та орфографічних навичок(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Кушнірова Лариса Василівна; Kushnirova Larysa VasylivnaМета статті - розглянути методичні поради відомого вітчизняного вченого-філолога і педагога В. Масальського щодо навчання фонетики, будови слова, правопису, прищеплення учням орфоепічних та орфографічних навичок на уроках української мови в середній школі. Науковець вважає, що в умовах викладання двох східнослов'янських мов вивчення фонетики української та російської мов створює в учнів основу для свідомого оволодіння нормами літературної вимови. Методист радить з'ясовувати високі якості звукової системи цих мов - їх милозвучність. Щоб закласти за допомогою вивчення фонетики міцну основу орфографічної грамотності учнів, потрібне добре засвоєння фонетичних і правописних закономірностей. Уміння визначати склад слова важливе для успішного засвоєння орфографії. Доведено, що поради вченого не втрачають цінності й сьогодні.Документ Проблеми навчання рідної мови – однієї з найважливіших людських цінностей(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Кушнірова Лариса Василівна; Kushnirova Larysa VasylivnaУ статті розглянуто низку актуальних проблем навчання рідної мови, яка є однією з найважливіших людських цінностей. Показано значення навчання української мови, викладено думки В. І. Масальського та сучасних учених стосовно завдань, змісту, методів і прийомів навчання її. Представлено погляди вчених-лінгводидактів на особистісно орієнтоване навчання, цінності, ціннісно-смислові орієнтації учнів, мовну особистість і мовну свідомість. Автор підкреслює необхідність удосконалення навчання рідної мови, піднесення особистої культури мовців.Документ Програми і праці з української мови та методики її навчання у 20-30-ті рр. ХХ ст. в оцінці В. Масальського(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Кушнірова Лариса Василівна; Kushnirova Larysa VasylivnaМета статті - розглянути дослідження В. Масальським програм і праць із української мови та методики її навчання періоду створення нової школи, у 20-30- ті рр. ХХ ст. Автор даної статті застосував такі методи дослідження: аналіз наукових праць, підручників і посібників, вивчення навчальних програм. В. Масальський відмічає, що в основу організації вітчизняної школи було покладено принцип навчання рідною мовою. Програми з мови для школи тоді не забезпечували озброєння учнів системою знань і навичок, не розв'язували на належному рівні проблему поєднання навчання й виховання. Були корисні методичні розробки та недооцінка засвоєння граматики, методів навчання. Позитивно оцінені праці Л. Булаховського, В. Помагайби, А. Савицької, А. Машкіна. Вивчення доробку В. Масальського залишається актуальним.Документ Рекомендації В. І. Масальського щодо добору вправ із правопису (до проблеми витоків сучасних підходів до навчання орфографії)(2015) Кушнірова Лариса Василівна; Kushnirova Larysa VasylivnaМета статті – розглянути методичні рекомендації відомого вітчизняного вченого-філолога і педагога В. І. Масальського (1896–1979) щодо добору вправ із правопису на уроках української мови в середній школі. Методист радить раціоналізувати й урізноманітнити вправи з правопису, ретельно планувати систему тренувальних вправ. Учений вважає, що на добір прийому навчання правопису, правописної вправи впливають характер орфограми й етап заняття. У працях В. І. Масальського можна простежити витоки сучасних підходів до навчання учнів української мови, зокрема навчання орфографії.