Перегляд за Автор "Khursenko Svitlana Mykolaivna"
Зараз показуємо 1 - 9 з 9
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Використання експериментальних задач для формування компетенцій старшокласників при вивченні астрономії(2015) Хурсенко Світлана Миколаївна; Khursenko Svitlana MykolaivnaРозглянуто роль експериментальних задач під час вивчення дисциплін природничо-математичного циклу, зокрема відзначені особливості застосування експериментальних задач в процесі вивчення астрономії. Наведені приклади розв’язання якісних і кількісних експериментальних задач.Документ Диференційний підхід при викладанні фізики студентам нефізичних спеціальностей природничого напряму(2014) Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Хурсенко Світлана Миколаївна; Khursenko Svitlana MykolaivnaПереважною більшістю студентів нефізичних спеціальностей курс фізики сприймається як дисципліна, що не має жодного відношення до їх майбутньої професійної діяльності, і, відповідно, її вивченню не приділяють належної уваги. Відсутність мотивації приводить до зниження пізнавальної активності студентів і в цілому негативно відбивається на якості знань. Для досягнення основної мети навчання треба використовувати диференційний підхід, що забезпечить професійно-орієнтоване викладання курсу фізики. Матеріал лекцій, практичних і лабораторних занять повинен демонструвати студентам можливості фізики в контексті майбутньої професіональної діяльності.Документ Екологічна освіта студентів у процесі вивчення фізики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Хурсенко Світлана Миколаївна; Khursenko Svitlana MykolaivnaФормування нового мислення, орієнтованого на кардинальну зміну цілей, методів розвитку цивілізації, на широке вживання природоохоронної техніки і технології, стало необхідним чинником виживання. Розуміння природи, як єдиного цілого і ролі в ній людини є основою розвитку екологічної культури. Екологічна освіта студентів у процесі вивчення фізики пов’язана, перш за все, з формуванням у них уявлень про цілісність природи, взаємозв’язки явищ, що в ній протікають, їх причинну обумовленість, про взаємодію людини і природи і порушення внаслідок цього деякого балансу природних процесів. Саме в рамках фізики студенти отримують можливість не тільки дізнатися про наслідки порушення природної рівноваги, але і зрозуміти фізичні основи дії природних і антропогенних чинників, що викликали ці порушення. Екологічно освічений студент повинен вміти грамотно оцінювати стан навколишнього середовища, небезпек, що виникають при фізико-технічному впливі на природу і живі організми, кількісно розрахувати їх реальні наслідки, мати уявлення про методи захисту і нейтралізації можливого збитку.Документ З досвіду проведення перших занять з фізики для іноземних громадян на підготовчому відділенні ЗВО(СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2018) Завражна Олена Михайлівна; Zavrazhna Olena Mykhailivna; Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Хурсенко Світлана Миколаївна; Khursenko Svitlana MykolaivnaНавчання на підготовчому відділенні для іноземних громадян пов’язане з організаційними, педагогічними та психологічними труднощами. Це період адаптації майбутнього абітурієнта до нових реалій, до життя в незвичних умовах та іншому мовному середовищі. Слухачі підготовчого відділення за один навчальний рік повинні пристосуватися до нових вимог та організації навчального процесу і опанувати важливі для подальшого навчання у закладі вищої освіти (ЗВО) дисципліни. Для інженерно-технічної чи природничої спрямованості майбутньої професії, серед курсів, що вивчають студенти-іноземці обов’язково є мова, математика, фізика, хімія, інформатика та інші. Заклад вищої освіти повинен забезпечити іноземним громадянам якісні навчальні послуги. У зв’язку з цим набуває актуальності розробка нових підходів та методик навчання іноземних громадян спеціальним дисциплінам на підготовчому відділенні ЗВО. У роботі узагальнено досвід проведення перших занять з фізики для таких студентів. Звернено увагу, що для оптимальної організації процесу навчання і досягнення високих результатів викладач повинен раціонально розподіляти і використовувати свій робочий час, повинен уміти планувати свою діяльність і точно передбачати дії студентів. Приведено методику, яка ґрунтується на системному підході до навчання та враховує особливості організації навчального процесу на підготовчому відділенні. Показано, що зміст навчального матеріалу повинен бути тісно пов’язаний та адаптований з програмою навчання мови з урахуванням поступового нею оволодіння. В методиці враховано рівень підготовки з фізики і майбутню спеціалізацію. Запропоновано завдання для організації самостійної роботи над матеріалом, що вивчається. Зосереджена увага на досвіді використанні ігрових та ІК технологій в процесі навчання фізики. Доведена ефективність використання інноваційних технологій під час навчання фізики іноземних громадян на підготовчому відділенні ЗВО.Документ Компетентнісна спрямованість методичної системи підготовки з фізики студентів-аграріїв(2016) Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Хурсенко Світлана Миколаївна; Khursenko Svitlana MykolaivnaСтаття присвячена висвітленню загальних теоретичних та часткових практичних аспектів компете-нтнісного підходу при підготовці з фізики студентів-аграріїв. Занотована нагальна потреба суспільст-ва в одержанні спеціалістів, здатних розбудовувати державу та покращувати її економічний рівень. Показано, що весь зміст навчання у вищих навчальних закладах повинен забезпечити формування відпо-відних компетентностей.Документ Лабораторний практикум як складова методичної системи підготовки з фізики студентів аграрного профілю(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Хурсенко Світлана Миколаївна; Khursenko Svitlana MykolaivnaСоціально-економічні перетворення, які відбуваються в Україні, спонукають до змін у системі освіти. Новими завданнями підготовки майбутніх фахівців є формування у студентів професійних компетентностей у сфері забезпечення реалізації рівневої і профільної диференціації, використання нових інформаційних технологій, технічних засобів навчання та приладової бази. Особливого значення для підвищення наукового рівня підготовки майбутнього фахівця набуває фундаменталізація освіти у вищих навчальних закладах. Ґрунтовність і ефективність підготовки з фізики студентів нефізичних спеціальностей може забезпечити лише методична система, яка враховує сучасний рівень розвитку природничо-наукового знання, спирається на принципи фундаментальності, міжпредметні зв’язки і є професійно спрямованою, а також враховує психологічні особливості студентів. Фізичний лабораторний практикум є важливою складовою частиною навчального процесу з фізики, найефективнішою формою пізнавальної діяльності студентів. Стаття присвячена розгляду фізичного лабораторного практикуму як однієї зі складових методичної системи підготовки з фізики, і є логічним продовженням циклу робіт авторів, присвячених аналізу проблеми професійно спрямованої підготовки з фізики студентів нефізичних спеціальностей.Документ Мотивація до вивчення фізики як дисципліни студентів нефізичних спеціальностей(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Салтиков Дмитро; Saltykov Dmytro; Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Хурсенко Світлана Миколаївна; Khursenko Svitlana Mykolaivna; Shkurdoda Yurii Oleksiiovych; Шкурдода Юрій ОлексійовичБільшістю студентів нефізичних спеціальностей сприймають фізику як дисципліну, що не має жодного відношення до їх майбутньої професійної діяльності, і, тому, не приділяють належної уваги її вивченню. Відсутність мотивації приводить до зниження навчальної пізнавальної активності студентів, що, загалом, негативно впливає на якість знань. Для досягнення основної мети навчання треба використовувати диференційований підхід, який гарантує професійноорієнтоване викладання фізики. Матеріал вже першої лекцій повинен показати студентам потенціал фізики в контексті майбутньої професійної діяльності.Документ Проблемное обучение как один из инновационных методов обучения физике в высшей школе(2016) Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Хурсенко Світлана Миколаївна; Khursenko Svitlana MykolaivnaСтатья посвящена рассмотрению общих теоретических и частных практических аспектов проблемного обучения как одного из инновационных методов обучения физике в высших учебных заведениях. Освещены структура и виды проблемного обучения, показан ряд особенностей и преимуществ последнего по сравнению с традиционным обучением. Приведены примеры жизненных проблемных ситуаций, решение которых требует знаний по физике. Сделан вывод, что одним из основных направлений повышения качества высшего образования является внедрение инноваций в обучение.Документ Формування екологічного стилю мислення студентів у процесі навчання фізики(2015) Хурсенко Світлана Миколаївна; Khursenko Svitlana MykolaivnaСтаття присвячена висвітленню загальних теоретичних та часткових практичних аспектів педагогічної проблеми формування у студентів екологічного стилю мислення у процесі навчання фізики. Зазначаються принципи формування екологічного стилю мислення, які узгоджуються з дидактичними принципами, визначаються конкретні шляхи його формування, обґрунтовується особлива роль фізики в екологічній освіті. Робиться висновок про формування у студентів чіткого уявлення щодо існування екологічних проблем як соціальної реальності сучасного життя, про зв’язок їх подальшої практичної діяльності з вирішенням цих проблем на основі оптимізації взаємин із природою.