Перегляд за Автор "Khomenko Pavlo Vitaliiovych"
Документ Впровадження здоров’язбережувальних технологій у закладах вищої освіти на засадах педагогічного моделювання(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Хоменко Павло Віталійович; Khomenko Pavlo Vitaliiovych; Фастівець Анна Віталіївна; Fastivets Anna VitaliivnaУ статті обґрунтовано ефективність впровадження здоров’язбережувальних технологій у закладах вищої освіти на засадах педагогічного моделювання, вивчено перспективи інтеграції технологій у навчальний процес з метою конструювання здоров’язбережувального освітнього середовища ЗВО. Констатовано, що здоров’язбережувальні технології є невід’ємним складником професійної підготовки фахівця, сприяючи підвищенню якості вищої освіти. Здоров’язбережувальні технології розглядаються нами як комплекс методів, засобів та підходів, спрямованих на підтримку та зміцнення фізичного, психічного та соціального здоров’я осіб у різних середовищах, включаючи освітні заклади. Здоров’язбережувальні технології трактовано нами як систематично впроваджені заходи та інновації, спрямовані на запобігання негативним впливам на здоров’я, підвищення фізичної активності, поліпшення психологічного стану та сприяння соціальному благополуччю студентів. Запропоновано класифікацію ЗЗТ на такі групи: ергономічні, психологічні, соціальні, інформаційні. Визначено функції здоров’язбережувальних технологій у вищій освіті: профілактика професійних захворювань та стресу, підвищення академічної продуктивності, розвиток навичок саморегуляції, створення сприятливого освітнього середовища, підтримка соціальної інтеграції та взаємодії. Доведено, що упровадження здоров’язбережувальних технологій (ЗЗТ) у закладах вищої освіти повинно ґрунтуватися на чітко визначених принципах: системності, індивідуалізації та адаптивності, комплексності, профілактичної спрямованості, інноваційності, етичності та конфіденційності. Досліджено педагогічне моделювання як методологічну основу для інтеграції здоров’язбережувальних технологій у навчальний процес ЗВО України. Визначено, що використання моделювання дозволяє створювати навчальні моделі, які враховують фізіологічні, психологічні та соціальні аспекти здоров’я здобувачів вищої освіти, що сприяє не лише запобіганню професійних захворювань та стресових ситуацій, але й розвитку навичок саморегуляції та відповідального ставлення до власного здоров’я. Інтеграція здоров’язбережувальних технологій у освітній процес на основі педагогічного моделювання є необхідним кроком для забезпечення сталого розвитку закладів вищої освіти, це дозволяє створити сприятливі умови для навчання та розвитку студентів, сприяючи їхньому фізичному та психічному благополуччю, а також підвищуючи загальну ефективність освітнього процесу.