Перегляд за Автор "Khomenko K. P."
Документ Біологічна фізика в медичних університетах Польщі та України(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Хоменко К. П.; Khomenko K. P.; Хоменко О. В.; Khomenko O. V.; Логвиненко Д. Т.; Lohvynenko D. T.Метою статті є порівняння місця біологічної фізики в навчальних планах вищих медичних закладах Польщі та України. Продовжуючи дослідження ми зупинилися на більш детальному аналізі навчальних планів Медичного університету у Любліні та Медичного інституту Сумського державного університету. У статті проаналізовано навчальні плани за останні п’ять навчальних років, а також робочі програми з біологічної фізики. В Україні навчальні плани підготовки фахівців кваліфікації лікар у вищих навчальних закладах затверджується Міністром охорони здоров’я. Навчання в українських ВНЗ медичного спрямування визначається галузевим стандартом вищої медичної освіти (ОПП, ОКХ), який є галузевим нормативним документом і визначає нормативний зміст навчання, встановлює вимоги до змісту, обсягу та рівня освітньої та професійної підготовки фахівця відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня певної спеціальності. У той же час Стандарти навчання у Польщі затверджені Міністерством науки і вищої освіти визначають загальні питання навчання, зокрема години навчань та пункти ECTS, зміст дисциплін. У вищих медичних навчальних закладах Польщі та України спостерігаємо різне співвідношення теоретичної і практичної складових навчальної дисципліни – польські медичні університети приділяють більше уваги практичній складовій. Останні навчальні роки відбувається скорочення аудиторного навантаження на студентів як Польщі так і України. Порівняльний аналіз робочих програм з біологічної фізики також демонструє більшу практичну спрямованість навчання у вищих медичних навчальних закладах Польщі.Документ Вивчення дисциплін природничо-математичногоциклу в умовах пандемії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Хоменко К. П.; Khomenko K. P.; Хоменко О. В.; Khomenko O. V.; Логвиненко Д. Т.; Lohvynenko D. T.У статті розглянуті особливості вивчення дисциплін природничо-математичного циклу в умовах пандемії. Сьогодення зумовило масовий перехід учасників освітнього процесу на дистанційне навчання, яке має певні переваги та недоліки.Документ Порівняльний аналіз підготовки лікарів у Польщі та Україні(2015) Хоменко К. П.; Khomenko K. P.Проведений аналіз підготовки майбутніх лікарів у вищих навчальних закладах медичного спрямування в Україні та Польщі. На сьогодні Польща має значні напрацювання у сфері підготовки лікарів. Порівнюючи професійну підготовку лікарів у вищих навчальних закладах Польщі та України, встановлено подібність організації навчального процесу за кредитно-модульною системою та використання основних форм організації навчального процесу. Виявлені відмінності стосуються управління системою медичної освіти, формування контингенту студентів та структури навчальних планів. Вивчення досвіду Польщі дасть можливість провести ефективні зміни в Українській медичній освіті.Документ Формування комунікативної компетентності в учнів при вивченні біології(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Хоменко К. П.; Khomenko K. P.Мета статті: вивчення шляхів та способів реалізації компетентнісного підходу через формування комунікативної компетентності у учнів при вивченні біології. Результати дослідження: у статті проаналізовано основні категорії компетентнісного підходу. Комунікативна компетентність, формування якої при вивченні біології розглядається нами, відноситься до ключових компетентностей особистості. Формування комунікативної компетентності учня розглядається нами як процес, що продовжується впродовж усього навчання. Він відбувається не лише під час освітнього процесу та залежить від багатьох факторів: рівня засвоєння знань та умінь, особливостей мотивації, майбутньої професійної спрямованості, наявності необхідних особових якостей: доброти, гуманності, чуйності, терпіння, співчуття, емоційної адекватності й толерантності. Формування комунікативної компетентності тісно пов’язано зі збільшенням мотивації до навчання у учнів та самонавчання впродовж усього життя. Висновки та перспективи подальших наукових розвідок: розглянуто шляхи та способи реалізації компетентнісного підходу через формування комунікативної компетентності в учнів при вивченні біології. Дослідження не вичерпує всіх існуючих проблем, пов’язаних із формуванням комунікативної компетентності в учнів при вивченні біології. Перспективою є вивчення формування інших ключових та предметних компетентностей в учнів на уроках біології.