Перегляд за Автор "Ivaniuk Hanna"
Зараз показуємо 1 - 9 з 9
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Диференційований підхід до періодизації соціально-педагогічних засад розвитку сільської школи України(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Іванюк Ганна; Ivaniuk HannaУ статті подано авторську концепцію диференційованого підходу до студіювання та періодизації соціально-педагогічних засад розвитку сільської школи України другої половини ХХ століття. Сільська школа розглядається як соціально-педагогічне явище. Визначальними щодо розвитку сільської школи є запити суспільства на підготовку учнів до праці та життєдіяльності в різних суспільних сферах. Сутність змін мети, змістово-методичного забезпечення, шкільної мережі та фахової підготовки вчителя змінювалися відповідно до освітніх парадигм. Ця ідея є визначальною щодо з’ясування сутності зовнішньої та внутрішньошкільної диференціації, що уможливило з’ясування особливостей соціально-педагогічних засад розвитку сільської школи в означених хронологічних межах.Документ Діяльнісний підхід до навчання й виховання дітей дошкільного віку в історико-педагогічному контексті ХХ століття(2015) Іванюк Ганна; Ivaniuk Hanna; Січкар А. Д.; Sichkar A. D.В умовах модернізації змістово-методичного забезпечення діяльності дошкільних навчальних закладів на засадах особистісно- орієнтованого та компетентнісного підходів актуалізується проблема становлення і розвитку ідей діяльнісного підходу. Історико-педагогічні студії ХХ століття характеризуються значними здобутками в розробленні теорії діяльнісного підходу, зокрема в дошкільній освіті. У статті, за результатами теоретичного аналізу, з’ясовано сутність ідей діяльнісного підходу до навчання й виховання дітей дошкільного віку в історико-педагогічному контексті окресленого періоду. Розкрито особливості розвитку в педагогічній теорії ідей діяльнісного підходу, детермінованих запитами суспільства щодо освіти дітей.Документ Матеріально-технічне забезпечення діяльності сільської школи в Україні (1958–2000 рр.)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2008) Іванюк Ганна; Ivaniuk HannaУ статті здійснено огляд історичних особливостей матеріально-технічного забезпечення діяльності сільської школи в Україні протягом 1958 – 2000 рр.Документ Пріоритетні напрями модернізації сільської школи України в умовах становлення ринкових відносин (1991–1999)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Іванюк Ганна; Ivaniuk HannaУ статті висвітлено особливості становлення освітньої політики в незалежній Україні щодо функціонування сільської школи, розкрито основні стратегії її розвитку. За результатами статистичного аналізу подано специфіку розвитку її мережі. Уточнено вдосконалення змісту освіти та підготовки вчителя до роботи в соціально-культурному середовищі села на засадах особистісно орієнтованої парадигми. Охарактеризовано сутність пріоритетних напрямів модернізації сільської школи в умовах розбудови ринкових відносин в Україні в історико-педагогічному поступі 1991–1999-х рр. ХХ ст.Документ Психологічні особливості субʼєктивних семантичних полів майбутніх педагогів з різним типом професійної спрямованості(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Іванюк Ганна; Ivaniuk Hanna; Мельник Інна; Melnyk Inna; Антипін Євген Борисович; Antypin Yevhen BorysovychУ статті подано результати дослідження наукової проблеми психологічних особливостей субʼєктивних семантичних полів понять у студентів педагогічних спеціальностей із різним типом професійної спрямованості (соціальним, артистичним, підприємницьким, інтелектуальним, реалістичним, конвенціональним). Для досягнення мети дослідження обрано адекватний інструментарій: метод семантичного диференціалу Ч. Осґуда, опитувальник із визначення типу особистості Дж. Голланда. Установлено, що запропоновані методики дали змогу виявити позитивно забарвлені асоціації на стимул, що поєднують із педагогічною діяльністю та реакції, що свідчать про нейтральне, а подекуди й негативне ставлення до обраної професії педагога.Документ Підготовка вчителя початкової школи до діалогічного навчання в контексті розбудови нової української школи(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Іванюк Ганна; Ivaniuk HannaУ статті висвітлено теоретичні й практичні аспекти професійної підготовки вчителя в освітньому процесі закладу вищої освіти відповідно до вимог розбудови нової української школи. Розкрито пріоритетні стратегії, означеного в статті педагогічного феномена, його сутнісну характеристику. Подано особливості підготовки вчителя до діалогічного навчання учнів початкової школи (з урахуванням психологічних, дидактичних чинників); розкрито складові готовності до діалогічного навчання учнів: набуття психологічного та фахового досвіду комунікації, проектування мети, завдань, змістово-технологічного забезпечення, вироблення алгоритму діалогічного навчання з урахуванням корекції та кінцевого результату.Документ Реалізація ідей педагогічної системи А. С. Макаренка у практиці роботи авторських шкіл в Україні ІІ половини ХХ ст.(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2008) Іванюк Ганна; Ivaniuk HannaУ статті автор простежує реалізацію гуманістичних ідей педагогічної системи А. С. Макаренка в практиці функціонування авторських шкіл в Україні ІІ пол. ХХ ст. Зокрема розглядається розвиток теорії трудового виховання А. С. Макаренка в практичній діяльності українських педагогів В. О. Сухомлинського, І. Г. Ткаченка, О. А. Захаренка та В. М. Сиволоба.Документ Соціально-педагогічні умови проектування профільних шкіл у сільській місцевості(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Іванюк Ганна; Ivaniuk HannaҐрунтуючись на загальнонаукових методологічних засадах діяльності та розвитку освітніх систем у статті розкрито соціально-педагогічні умови проектування варіативних моделей розвитку профільних загальноосвітніх шкіл у сільській місцевості. Доведено, що розробка ефективних моделей профільних шкіл та впровадження їх у практику є поступом до системного розв'язання проблем з розвитку профільноїстаршої школи в сільській місцевості.Документ Ідеї новаторської педагогіки в теоретико-практичній спадщині Івана Гуровича Ткаченка(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Іванюк Ганна; Ivaniuk HannaУ статті подано результати історико-педагогічних студій новаторських ідей у теорії та практиці українського педагога Івана Гуровича Ткаченка. За результатами аналізу опублікованих і неопублікованих джерел, навчальних планів, програм, довідок про результати перевірки діяльності школи, виступів, що зберігаються у фондах архіву Педагогічного музею України, узагальнено вагомі новаторські здобутки, що були втілені в практику Богданівської середньої школи та інших шкіл України. Виокремлено значущість педагогічного новаторства й тих ідей, що є суголосними для сучасного розвою українського шкільництва.