Перегляд за Автор "Hura Antonina"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Професійна орієнтація – один із напрямів підготовки старшокласників до майбутнього професійного становлення(2023) Бойчук Віталій; Boichuk Vitalii; Гура Антоніна; Hura Antonina; Максимчук Лариса; Maksymchuk LarysaУ статті розглянуто проблему розвитку профорієнтації вчителів закладів загальної середньої освіти. Визначено, що профорієнтація проявляється як взаємозв’язок виховного, діяльнісного, особистісного,інформаційно‐діагностичного, акмеологічного та комплексного наукових підходів. Визначено завдання профорієнтованої роботи вчителя: обізнаність учнів з затребуваними професіями; знання про вимоги до кожної з професій;забезпечити спрямування учнів на самостійний вибір професії; формування в старшокласників само ідентичності;; організовувати профорієнтаційну роботу відповідно до здібностей учня.Доведено, що нині в закладах загальної середньої освіти профорієнтаційнаробота проводиться на рівні окремих заходів, відсутня система такої підготовки.Це вимагає використання системного підходу при розробці програмпрофорієнтації. Одним з виходів з цієї ситуації є впровадження автономії шкіл. Для розвитку профорієнтації потрібно використовувати такі підходи: соціологічнийсоціально‐психологічний, диференційно‐психологічний. Кожний із запропонованих автором підходів відображає психолого‐фізіологічний бік профорієнтації . Окрім загальнонаукових підходів значна роль у профорієнтації належить дидактичним принципам: науковості, системності, наступності, диференціації і індивідуалізації,зв’язку профорієнтації з практикою.Документ Профорієнтаційна робота з учнями середніх класів закладів загальної середньої освіти Career Guidance Work with Secondary School Students(2023) Бойчук Віталій; Boichuk Vitalii; Гура Антоніна; Hura Antonina; Максимчук Лариса; Maksymchuk LarysaУ статті зазначено, що профорієнтаційна робота з учнями покликана покликана вирішити різні проблеми, що стосуються соціалізації особистості школяра та його підготовки до професійної діяльності. Актуалізовано проведення профорієнтації з дітьми підліткового віку в ЗЗСО нині є значимою як для особистості, так і для суспільства. Наголошено на професійній орієнтації у закладах загальної середньої освіти як складно‐структурованому та динамічно‐складному процесі формування особистості професіонала. Описано,що дане формування спричинює саморозвиток і самореалізацію духовних та фізичних можливостей, професійних та реально‐здійснених планів, бачення себе як майбутнього фахівця. Висунуті основні вимоги до підготовки учнів щодо професійного становлення як розвиненість індивідуальних здібностей,розширення професійних запитів, розкриття особистісних схильностей та фізіологічних придатностей. Доведено позитивний вплив на процеси професійного вибору учнями диференційованого навчання, відкриття спеціалізованих шкіл та класів з поглибленим вивченням окремих навчальних предметів. Профорієнтаційна робота у ЗЗСО результативно уможливлена завдяки залученню учнів до ефективних форм організації профорієнтації:спеціальних професійно‐спрямованих курсів, уроків, факультативів, предметних гуртків, наукових товариств, олімпіад, конкурсів, тематичних вечорів, роботи у групах консультантів з предметів та ін. Доведено велику роль батьками у профорієнтаційних заходах та їх впливі на ситуації неправильного вибору професії дітьми. Зазначено, що система професійної орієнтації включає кілька об'єктів: заклади освіти, підприємства та організації, що зацікавлені належним проведенням профорієнтаційної роботи та школярів. Зауважено, що профорієнтаційна робота як цілісна система включає професійну освіту,професійне консультування, професійний відбір та соціально‐професійну адаптацію. Описані форми та методи профорієнтаційної роботи вчителя з учнями щодо професійного визначення останніх.Обґрунтовано професійну мотивацію та структура професійних мотивів на кожному етапі становлення фахівця. Зроблено висновки, що професійна орієнтація в ЗЗСО є науково‐обґрунтованою системою заходів,направлених на професійне самовизначення особистості та формуванню конкурентноздатного на ринку праці майбутнього фахівця.Документ Підготовка вчителів в закладах післядипломної освіти до профорієнтаційної роботи(2023) Бойчук Віталій; Boichuk Vitalii; Бойчук Оксана; Boichuk Oksana; Гура Антоніна; Hura AntoninaУ статті описано педагогічний експеримент щодо впровадження методики діагностування рівня профорієнтаційної компетентності вчителів закладів освіти. Розглянуто ефективність організаційно‐педагогічних умов розвитку профорієнтаційної компетентності учителів у системі післядипломної освіти: здійснення педагогічної підтримки як особливого виду взаємодії в організації профорієнтаційної роботи в закладах освіти,спрямованого на сприяння особистісно‐професійного розвитку вчителів шляхом врахування їхніх освітніх потреб та індивідуального досвіду, надання оперативної адресної методичної допомоги у вирішенні профорієнтаційних проблем, залучення до різних форм профорієнтаційної діяльності; організація освітнього процесу на засадах кредитно‐модульної системи, що передбачає блочно‐модульне структурування навчальної інформації й індивідуалізацію траєкторії її засвоєння; володіння викладачами закладів післядипломної освіти профорієнтаційної компетентності, що виявляється в здатності здійснювати свою профорієнтаційну діяльність в інноваційному режимі. Реалізація вказаних організаційно‐педагогічних умов і впровадження розробленої методики забезпечили комплексний розвиток аксіологічно‐мотиваційного, теоретико‐змістового, процесуально‐діяльнісного і дослідницько‐рефлексивного компонентів профорієнтаційної компетентності вчителів у післядипломній освіті.