Перегляд за Автор "Henkal Svitlana Eduardivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 29
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Дидактична модель організації самостійної пізнавальної діяльності учнів профільних класів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2009) Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana EduardivnaУ статті запропоновано дидактичну модель організації самостійної пізнавальної діяльності учнів профільних класів під час виконання індивідуальних освітніх проектів; розглядаються складові самостійної пізнавальної діяльності учнів, організаційний і когнітивний аспекти всіх компонентів моделі.Документ Дидактична модель проблематизації змісту біологічної профільної освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana EduardivnaУ статті представлена дидактична модель проблематизації змісту, розглянуто та проаналізовано понятійний апарат дослідження, особливості й механізми проблематизації змісту біологічної профільної освіти. Аналізуються цілі, механізми, принципи, форми, способи, методи проблематизації та їх дидактичні можливості. Наголошується, що проблематизація змісту впливає на ефективність педагогічного процесу й забезпечує міцність і дієвість знань, профільну компетентність учнів, розвиток творчих здібностей, навичок продуктивної діяльності.Документ Дидактичні можливості евристичного навчання біології учнів профільних класів(2016) Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana EduardivnaУ статті розглянуто та проаналізовано понятійний апарат, особливості та концепції евристичного навчання. Окреслено шляхи впровадження евристичного навчання біології у профільних класах, цілі, зміст, методи, форми, засоби та його дидактичні можливості. Наголошується, що ефективність впровадження евристичного навчання залежить від його інтеграції в усі компоненти педагогічного процесу й забезпечує профільну компетентність учнів, розвиток творчих здібностей, навичок продуктивної діяльності та рефлексивних умінь.Документ Методичні рекомендації до написання та захисту кваліфікаційних робіт за спеціальністю 091 Біологія та біохімія(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Литвиненко Юлія Іванівна; Lytvynenko Yuliia Ivanivna; Говорун Олександр Володимирович; Govorun Оlexandr Volodymyrovych; Пташенчук Оксана Олексіївна; Ptashenchuk Oksana Oleksiivna; Вакал Анатолій Петрович; Vakal Anatolii Petrovych; Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana Eduardivna; Торяник Валентина Миколаївна; Torianyk Valentyna Mykolaivna; Москаленко Микола Павлович; Moskalenko Mykola PavlovychМетодичні рекомендації містять загальні положення про порядок виконання кваліфікаційних робіт для здобувачів вищої освіти ступенів бакалавра та магістра спеціальності 091 Біологія та біохімія, пояснення щодо методології науковій досліджень, етапів підготовки, вимоги до написання, змісту, структури, оформлення та захисту кваліфікаційної роботи. Методичні рекомендації укладено відповідно до «Положення про кваліфікаційну роботу здобувача вищої освіти Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка (нова редакція)» (ухвалено рішенням Вченої ради університету протокол № 4 від 28.11.2022 року). Рекомендовано для студентів вищих навчальних закладів відповідно до освітньо-професійних програм підготовки здобувачів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти спеціальності 091 Біологія та біохімія денної та заочної форм навчання.Документ Методичні рекомендації до практичних занять з дисципліни «Методика навчання біології в профільних класах»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana EduardivnaНавчальний курс «Методика навчання біології в профільних класах» спрямований на розв’язання проблеми формування готовності майбутнього вчителя біології до роботи в старших класах у закладах загальної середньої освіти на основі глибокого розуміння сучасних технологій, форм, методів, прийомів, засобів. Методичні рекомендації містять програму курсу, ряд теоретично обґрунтованих рекомендацій до лабораторних занять з дисципліни, включають в себе структуру, зміст заняття, список теоретичних питань і завдань для самопідготовки, що охоплюють основні теми даного курсу та дозволяють студентам глибоко засвоїти матеріал дисципліни. У методичних рекомендаціях визначено питання для контролю та самоконтролю, що дозволить студентам підготуватись до лабораторних занять і більш чітко представляти зв’язок між теоретичним і прикладним рівнем даної дисципліни. Також вказана література, до якої студент може звернутися для отримання додаткових відомостей з курсу.Документ Методичні рекомендації до практичних занять з дисципліни «Педагогічні технології в біологічній освіті»(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana EduardivnaНавчальний курс «Педагогічні технології в біологічній освіті» спрямований на надання студентам ґрунтовних знань з теорії, структури, методики впровадження педагогічних технологій в біологічній освіті. Методичні рекомендації забезпечують засвоєння студентами сучасних технологій освітнього процесу та формування готовності до їх практичного використання у закладах загальної середньої та вищої освіти. Методичні рекомендації містять програму курсу, ряд теоретично обґрунтованих рекомендацій до практичних занять з дисципліни, включають в себе структуру, зміст заняття, список теоретичних питань і завдань для самопідготовки, що охоплюють основні теми даного курсу та дозволяють студентам глибоко засвоїти матеріал дисципліни. У методичних рекомендаціях визначено питання для контролю та самоконтролю, що дозволить студентам підготуватись до практичних занять і більш чітко представляти зв’язок між теоретичним і прикладним рівнем даної дисципліни. Також вказана література, до якої студент може звернутися для отримання додаткових відомостей з курсу.Документ Методичні рекомендації до практичних занять з дисципліни «Історія біології»(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana EduardivnaНавчальний курс «Історія біології» спрямований на розв’язання проблеми формування готовності майбутнього біолога та вчителя біології до роботи в закладах загальної середньої освіти на основі глибокого розуміння етапів розвитку біологічної науки, різних її галузей та сучасних тенденцій біологічної науки. Методичні рекомендації містять програму курсу, ряд теоретично обґрунтованих рекомендацій до практичних занять з дисципліни, включають структуру, зміст заняття, список теоретичних питань і завдань для самопідготовки, що охоплюють основні теми даного курсу та дозволяють студентам глибоко засвоїти матеріал дисципліни. У методичних рекомендаціях визначено питання для контролю та самоконтролю, що дозволить студентам підготуватись до практичних занять і більш чітко представляти зв’язок між теоретичним і прикладним рівнем даної дисципліни. Також вказана література, до якої студент може звернутися для отримання додаткових відомостей з курсу.Документ Організація групової роботи як засобу самореалізації учнів на уроках біології(2020) Хижняк Євгенія Анатоліївна; Khyzhniak Yevheniia Anatoliivna; Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana EduardivnaРозглянуто та проаналізовано основні форми, методи, принципи групової роботи, розроблено методику організації групової роботи як засобу самореалізації учнів на уроках біології. Окреслено педагогічні умови та методологічні підходи до застосування групових форм роботи в навчальному процесі. Визначено результат групової роботи – підвищення рівня мотивації навчання, самореалізація учнів. Наголошується, що групова робота забезпечує підвищення якості навчання учнів.Документ Організація модульного навчання у профільних класах біологічного спрямування(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana EduardivnaУ статті досліджено впровадження модульного навчання у профільних класах біологічного спрямування. Розглянуто структуру, дидактичні можливості, форми, методи, засоби модульного навчання біології та умови ефективного його використання.Документ Організація продуктивного навчання як засобу формування біологічної компетентності учнів профільних класів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana EduardivnaСтаттю присвячено проблемі організації продуктивного навчання учнів профільних класів згідно із сучасними вимогами до освітнього процесу. Відзначається, що впровадження продуктивного навчання відбувається не системно, шкільна практика досі дотримується репродуктивних традицій, проте на профільне навчання біології покладено завдання розвитку інтелектуального потенціалу, креативності, самостійності учнів. У статті обґрунтовано дидактичні можливості продуктивного навчання в контексті формування біологічної компетентності учнів профільних класів. Проаналізовано технології, форми, методи, прийоми продуктивної діяльності учнів. Обґрунтовано етапи організації продуктивного навчання, особливості формування біологічної компетентності, критерії її сформованості, функції вчителя, результати освітньої діяльності учнів.Документ Особливості структури уроку біології у профільних класах(2013) Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana EduardivnaУ статті обґрунтовується необхідність оновлення уроку біології у профільних класах у зв’язку з розвивальною парадигмою навчання. Розглядається структура уроку біології, його дидактичні етапи, акцентується увага на особливостях уроку біології у профільних класах. Рокривається сутність підготовки вчителя до уроку біології. Аналізуються дидактичні етапи творчого уроку біології.Документ Пізнавальні завдання як засіб формування біологічної компетентності учнів профільних класів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana EduardivnaУ статті обґрунтовується можливість формування біологічної компетентності учнів профільних класів шляхом застосування пізнавальних завдань. Відзначається, що сучасні вимоги до біологічної компоненти природничої освіти ставлять перед педагогічною наукою завдання вдосконалення технологій, форм, методів навчання, що забезпечують розвиток креативності, самостійності учнів. Акцентується увага на тому, що існує суперечність між недосконалістю методичного інструментарію, що ставить під сумнів досягнення мети профільного навчання, та необхідністю впровадження компетентнісного підходу до навчання учнів профільних класів. Обґрунтовуються дидактичні можливості пізнавальних завдань як засобу формування всіх складових біологічної компетентності.Документ Розвивальне освітнє середовище як засіб формування критичного мислення учнів профільних класів на уроках біології(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana EduardivnaУ статті акцентується увага на проблемах профільного навчання - формуванні базової природничо-наукової компетентності випускників. Обґрунтовуються можливості розвивального освітнього середовища в розвитку критичного мислення учнів профільних класів. Зазначається, що створення освітнього середовища ґрунтується на особистісно-орієнтованому, діяльнісному, компетентнісному, розвивальному, проблемному підходах до організації освітнього процесу. Аналізуються впливи середовища на самореалізацію учнів та його компоненти, розкривається сутність та прояви критичного мислення учнів профільних класів на уроках біології.Документ Самореалізація учнів під час проєктної діяльності на уроках біології(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana EduardivnaУ статті розкрито проблему самореалізації учнів під час проєктної діяльності на уроках біології. Відзначається, що існує проблема вдосконалення технологій, форм, методів навчання, що забезпечують розвиток ініціативності, активності, креативності, самостійності учнів. Акцентується увага на тому, що самореалізація учнів як шлях до формування компетентності в системі проєктного навчання включає: пошукову, дослідницьку, аналітичну, виконавську, комунікативну та рефлексивну діяльність. Обґрунтовуються критерії, компоненти та рівні самореалізації учнів, що відображають ступінь розкриття пізнавальних можливостей, мотиваційної складової процесу навчання, перспектив саморозвитку, самовдосконалення, самоактуалізації в ході створення учнями творчого освітнього продукту.Документ Створення ситуації успіху на уроках біології як засобу формування предметної компетентності учнів профільних класів(2015) Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana EduardivnaУ статті аналізуються педагогічні умови створення ситуації успіху в навчанні як важливий засіб формування предметної компетентності учнів профільних класів. Предметна компетентність розглядається як особистісна інтегративна характеристика, що є фактором розвитку учнів, їхніх інтелектуальних здібностей, забезпечує підготовку до подальшої професійної освіти. Розкриваються критерії, чинники, психолого-педагогічні умови формування предметної компетентності учнів як чинника ефективності навчання біології на профільному рівні.Документ Структура біологічної компетентності учнів профільних класів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana EduardivnaУ статті аналізується структура біологічної компетентності як важливий засіб підвищення ефективності профільної освіти в загальноосвітній школі. Біологічна компетентність розглядається як багатоаспектна категорія, що є фактором інтелектуального розвитку особистості учнів, їхніх пізнавальних здібностей, що забезпечує підготовку до подальшої професійної освіти. Розкривається структура біологічної компетентності учнів і рівні сформованості кожного її компонента.Документ Технологія проблемного навчання у профільних класах біологічного спрямування(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2009) Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana EduardivnaУ статті досліджено впровадження проблемного навчання у профільні класи біологічного спрямування; розглянуто дидактичні можливості, форми, методи проблемного навчання, проблематизацію змісту навчального матеріалу та умов його ефективного використання.Документ Форми організації навчальної діяльності учнів профільних класів біологічного спрямування(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana EduardivnaУ статті розглянуто форми організації' навчальної діяльності учнів профільних класів. Розкрито завдання реалізації змісту з біології у профільних класах, сутність та вимоги до використання таких форм організації навчальної діяльності учнів, як лекції, семінари, проектна, дослідницька діяльність школярів, експериментальні завдання, наукові експедиції, конференції, диспути, олімпіади, ділові ігри.Документ Формування вмінь цілепокладання в учнів профільних класів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2008) Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana EduardivnaУ статті здійснений аналіз проблеми цілепокладання в учнів профільних класів. Порівнюються традиційні та авторський підходи до визначення мети освітньої діяльності з урахуванням принципу суб’єктності в межах особистісно зорієнтованого навчально-виховного процесу. Пропонується один із шляхів формування в учнів умінь цілепокладання під час виконання індивідуальних освітніх проектів.Документ Формування дослідницької компетентності учнів на уроках біології в профільних класах(2020) Терехова Ксенія Миколаївна; Terekhova Kseniia Mykolaivna; Генкал Світлана Едуардівна; Henkal Svitlana EduardivnaМагістерська робота присвячена проблемі формування дослідницької компетентності учнів на уроках біології в профільних класах. Розглядається структура, сутність дослідницької компетентності учнів у контексті дидактичних принципів. Розроблено методику та педагогічні умови її впровадження на уроках біології. Обґрунтовано критерії, рівні, методи формування дослідницької компетентності. Експериментально доведено ефективність розробленої методики, що підтверджено підвищенням рівня навчальних досягнень, мотивації та рівнів дослідницької компетентності учнів.