Перегляд за Автор "Fediv Volodymyr"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Medical Psychology Students’ Professional Identity Development by Learning Natural Science(Гельветика, 2024) Fediv Volodymyr; Федів Володимир; Olar Olena; Олар Олена; Ivanchuk Mariia Anatoliivna; Іванчук Марія АнатоліївнаNowadays, it is a lack of research focused on the study of natural sciences, in particular of «Medical and biological physics», by future medical psychologists. The goal of this study is to show the effectiveness of the methodology of cause-and-effect relationships between natural sciences and professional education components for future medical psychologists. To conduct this study, an anonymous survey was carried out among first-year students studying in specialty «Medical psychology» of Bukovinian state medical university who were agreed to take part in the survey. Opinions were collected by Google forms. Questionnaire was designed to include open-ended and closed-ended questions. Statistical analysis was carried out using non-parametric Mann-Whitney U-tests, T-Wilcoxon tests. χ2-Pearson's test, Fisher's exact test and Kramer's correlation analysis. Results emphasized the importance and effectiveness of cause-and-effect relationships formation among university students through clarification, identification and establishment of professional accents during the study of the subject «Medical and biological physics». 97 % of respondents confirmed the impact of physical factors on a person's psycho-emotional state and necessity of knowledge about them and possibility of influence on it. Promotion and practicing for the professional orientation of future medical psychologist of subjects in natural sciences, in particular «Medical and biological physics» of «cause-effect» approach will contribute to the growing of motivation to study natural sciences, one of important component in professional training. It is important creation and development of transdisciplinary elective courses, by involving medical and biological physics experts, for future medical psychologist since the importance of professionals in this field will permanently grow only.Документ Актуалізація фізико-математичної освіти в підготовці лікаря шляхом використання навчальних кейсів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Федів Володимир; Fediv Volodymyr; Олар Олена; Olar Olena; Бірюкова Тетяна; Biriukova Tetiana; Кульчинський Віктор; Kulchynskyi Viktor; Микитюк Орися; Mykytiuk OrysiaУ цій статті представлено навчальний кейс, присвячений розвитку компетентностей лікаря щодо використання ультразвуку (УЗ) в медицині, який застосовується на практичному занятті дисципліни природничого циклу «Медична та біологічна фізика» для студентів першого року навчання з напрямку підготовки «Медицина». Кейс-метод особливий тим, що одночасно розглядається конкретна практична ситуація й відбувається процес реалізації конкретних знань. Студентам-медикам важливо навчитись нестандартно мислити, діяти, вміло оперувати отриманими знаннями. Даний метод стимулює активну діяльність студентів, сприяє підвищенню мотивації до навчання, розвитку самостійного мислення, вміння прислуховуватись до думки інших (стимулює командний вид діяльності), швидко реагувати на вирішення конкретної поставленої задачі, зменшує кількість незалучених до обговорення теми конкретного заняття студентів, творчо підходити до розв’язання проблем, готовність до дії в нестандартних умовах, що є однією із важливих складових майбутньої професії. Кейси були практично апробовані й отримали схвальні відгуки студентів. Студенти впевнені, що вони випробували модель прийняття рішення, яку зможуть використати у реальному житті. Отримані знання з фізико-математичної дисципліни в майбутньому дозволять їм швидше зорієнтуватися в клінічних випадках. На нашу думку, і це є предметом подальших наукових досліджень, ґрунтовність фізико-математичних знань в рамках вивчення фундаментальних дисциплін до переліку яких входить «Медична та біологічна фізика», підвищує ефективність засвоєння клінічних дисциплін на достатньому рівні професійної компетенції. Враховуючи результати спостережень та аналіз успішності студентів з використанням кейсів та за рахунок занурення студентів у реалії майбутньої професії, їх застосування – перспективний напрямок актуалізації фізикоматематичної освіти в підготовці медичних працівників.Документ Важливі елементи математичної освіти здобувачів освіти у галузі медичних наук(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Федів Володимир; Олар О. І.; Бірюкова Т. В.; Іванчук Марія Анатоліївна; Fediv Volodymyr; Olar O. I.; Biriukova T. V.; Ivanchuk Mariia AnatoliivnaУ статті розглянуто ряд медичних напрямків, для яких особливо актуальні математичні знання. Можливі напрямки використання математичних знань представлені за результатом аналізу ряду дисциплін, які вивчаються здобувачами освіти різних медичних спеціальностей галузі знань 22 «Охорона здоров’я» та рівнів (бакалаврський, магістерський, доктор філософії) і деяких напрямків практичної роботи лікарів різного профілю та науковців у галузі медицини. Використано теоретичний (аналіз наукових джерел, власний педагогічний досвід) та частково емпіричний (педагогічне спостереження) методи дослідження. Проаналізовано та аргументовано важливість окремих розділів курсу математики: елементи числення, побудова графіків функцій, елементи теорії ймовірностей та математичної статистики, елементи диференціального та інтегрального числення. Практично кожен лікар тією чи іншою мірою має справу з читанням діагностичної інформації, яка відображена графічно і описує динаміку зміни довільного показника, тому читання графіків - надзвичайно важлива задача при вивченні математики. Одним із повсюдних застосувань математики в медицині є використання елементів теорії ймовірностей та математичної статистики. Статистичні методи застосовують для перевірки ефективності нових типів ліків або медичних втручань у порівнянні з існуючими, оцінки ризиків для пацієнтів, які проходять певне лікування, виявлення узгодженості в змінах показників. Епідеміологи часто для прогнозування процесів поширення інфекцій використовують елементи математичного моделювання. Не менш важливими елементи математичного моделювання є для фармакології. Математика важлива також для діагностики медичних станів та захворювань, оскільки вона є гарантом правильності ідентифікації стану пацієнта. Неможливо вказати більш чи менш важливі розділи, вони взаємопов’язані і передбачають наступність знань. Тому важливо розуміння необхідності математичних знань майбутнім медикам і донесення цієї інформації різноманітними засобами до кожного, хто планує пов ’язати свою професійну діяльність з медициною.Документ Порівняльний аналіз формування професійних компетентностей студентів-медиків різних напрямків при вивченні явища поверхневого натягу(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Федів Володимир; Fediv Volodymyr; Олар Олена; Olar Olena; Бірюкова Тетяна; Biriukova TetianaУ структурі медичної освіти ведеться підготовка за різними спеціальностями. Перший рік навчання, незалежно від спеціальності здобувачі освіти вивчають дисципліни природничого напрямку і гуманітарні дисципліни. Характерним для різних дисциплін є наявність у підготовці спеціаліста інваріантної (базові знання) та варіативної частин (знання, характерні для конкретного напрямку підготовки). Важливим є навчити студента знаходити взаємозв’язки між означеннями, закономірностями, явищами і фахово-орієнтованою компонентною. Цьому повинні сприяти вдало підібраний контент та педагогічні інструменти викладача вищої школи. У статті розглянуто специфіку інформаційного контенту за темою «Поверхневий натяг» у курсах «Медичної та біологічної фізики» та «Біофізики з фізичними методами аналізу» для студентів першого року навчання різних спеціальностей за напрямом «Охорона здоров’я», яка сприяє формуванню у студентів мотивації до вивчення дисципліни та навиків знаходження причинно-наслідкових зв’язків. Також на прикладі вивчення явища поверхневого натягу описано інформаційне наповнення кейсів практичних занять для різних спеціальностей, з акцентами на причинно-наслідкових зв’язках фізичне явище, показник, закономірність ↔ фахово-орієнтована ситуація, які практикуються на кафедрі біологічної фізики та медичної інформатики БДМУ. Наведені приклади орієнтованості навчального матеріалу у формуванні професійних компетентностей студентів напрямків підготовки «Медицина», «Стоматологія», «Фармація» в рамках вивчення дисциплін «Медична та біологічна фізика» та «Біологічна фізика з фізичними методами аналізу» сприяють підвищенню рівня внутрішньої мотивації до вивчення дисциплін, закладають основи самостійної неперервної освіти, професійного зростання. Студент усвідомлює необхідність вивчення даної теми для своєї майбутньої професії, що в свою чергу, призводить до підвищення рівня якості засвоєння вивчаємого матеріалу та успішності.