Перегляд за Автор "Churychkanych Iryna Eduardivna"
Зараз показуємо 1 - 8 з 8
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ The Prerequisites of the Development of Cognitive-Graphics Theory(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Чуричканич Ірина Едуардівна; Churychkanych Iryna EduardivnaThe analysis of historical development of cognitive-visual instruments demonstrated in Minoan and Egyptian hieroglyphic writing, Quipu*shri system, cartography, anatomical figures of Leonardo da Vinci, iconography is provided in the article. The linguistic functions of the unique block-diagram system of ligature hieroglyphic writing of Maya peoples are cleared out in the following investigation. It is found out that the block-diagram system was the prototype of modern cognitive-visual blocks, used in Mathematics, Physics, Computer Science and Pedagogics of today. It is revealed that the knot system "quipy*shri" of the Inca era can be considered one of the primary cognitive-graphic models of antiquity, because it was the instrument of centralized management and statistical accounting due to clearly developed visual nodal-rope account system. The paper presents the process of two-dimensional graphics development based on the production of the first geographical maps. The cartographic works from the simplest and primitive drawings to the serious scientific studies of Gerard Mercator and Edward Wright are taken into consideration in thepaper. The characteristic of anatomical figures of Leonardo da Vinci as a significant contribution to the development of primary infographics is carried out. The Orthodox icon and Tibetan tank are studied in detail as samples of primary cognitive visualization conveying complex religious and philosophical concepts and ways of moral and spiritual self-improvement with the help of certain symbols, colours and a set of signs.these symbols, colours and signs form unique religious graphical language understandable to representatives of various ethnic cultures and religions. The further investigation of historical roots of cognitive visualization will stimulate the emergence of new cognitive-visual instruments.Документ Использование метода Д. Хамблина и дивергентных карт на уроках английского языка(2016) Чуричканич Ірина Едуардівна; Churychkanych Iryna EduardivnaУ статті розкрито сутність методу психолога та викладача Дугласа Хамбліна, розглянуто практичне значення поданого методу в його різноманітних формах на матеріалі англійської мови. Виявлено зміст поняття дивергентних карт та розглянуто їх застосування на уроках англійської мови під час роботи зі студентами. Метою дослідження стало широке впровадження методу Дугласа Хамбліна та використання дивергентних карт на уроках англійської мови. Практичне значення дослідження вбачається автором статті в подальшій розробці найбільш цікавих, креативних моделей когнітивної графіки та дивергентних карт.Документ Классификация когнитивно-графических моделей в инновационной технологии проблемно-модульного обучения(2016) Чуричканич Ірина Едуардівна; Churychkanych Iryna EduardivnaУ статтi розкрито поняття когнiтивна графiка, розглядається роль когнiтивно-графiчних моделей в iнновацiйнiй технологii проблемно-модульного навчання, обґрунтовується необхідність їх первинної класифікації стосовно функцій, які вони виконують. У роботі представлені авторські когнітивно-графічні моделі на матеріалі англійської мови з тем : «Wild life», «Music», «Domestic animals», «Sport in our life». Моделі побудовано на основі методу наукового експерименту та спостереження за роботою учнів як загальноосвітніх шкіл, так і спеціалізованих гімназій, а також студентів першого та другого курсів університету на уроках англійської мови. У перспективі планується розробка авторських когнітивно-графічних моделей.Документ Когнітивно-графічні форми компонування навчальних елементів мозкової атаки в проблемно-модульній технології(2012) Чуричканич Ірина Едуардівна; Churychkanych Iryna EduardivnaУ статті розкрито сутність концепту когнітивної візуалізації в межах проблемно-модульної технології. Розглянуто основні когнітивно-графічні форми конструювання навчальних елементів мозкової атаки, механізми функціонування цих форм на матеріалі англійської мови.Документ Розвиток теорії когнітивної візуалізації в педагогічній думці Великої Британії та США (друга половина ХХ – початок ХХІ століття)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Чуричканич Ірина Едуардівна; Churychkanych Iryna EduardivnaДисертація є комплексним дослідженням, у межах якого з’ясовано загальнонаукові засади, передумови, етапи та основні напрями розвитку теорії когнітивної візуалізації в педагогічній думці Великої Британії та США другої половини ХХ – початку ХХІ століття для обґрунтування перспектив використання інноваційного потенціалу досліджуваної теорії у процесі модернізації вищої освіти України. Висвітлено стан розробленості теорії когнітивної візуалізації у вітчизняному та зарубіжному науковому просторі шляхом виокремлення та характеристики таких взаємопов’язаних та взаємообумовлених аспектів її розгляду. Відзначено тенденцію до формування в досліджуваній сфері міждисциплінарного дискурсу, що об’єднує науковців-представників різних галузей знань у їх прагненні втілити позитивні здобутки досліджуваної теорії на практиці. Визначено переваги когнітивної візуалізації, а саме: виділення відносин і взаємозв’язків, що містяться в інформації; утримання уваги того, хто навчається; зменшення вербально-інформаційного перевантаження; розкриття різних аспектів поняття, що розглядається; чіткий аналіз значної кількості інформації; структурування великого набору даних. Розкрито принципи реалізації технології когнітивної візуалізації, зокрема: гуманістичної спрямованості навчання; активності та свідомості; наукової діяльності; наочності; естетизації. Узагальнено досвід імплементації позитивних здобутків теорії когнітивної візуалізації в закладах вищої освіти Великої Британії, США та України. Обґрунтовано перспективи використання інноваційного потенціалу теорії когнітивної візуалізації у процесі модернізації вищої освіти України на державному, регіональному та інституційному рівнях.Документ Сюжетно-аргументаційна теорія: досвід імплементації в методику викладання суспільно-гуманітарних дисциплін(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Чуричканич Ірина Едуардівна; Churychkanych Iryna EduardivnaУ статті розкрито сутність теорії сюжетної аргументації та її імплементації в навчальних закладах вищих шкіл на прикладі прогресивного досвіду викладачів Великої Британії та США. Розглянуто найважливіші аспекти технології візуалізації та основні правила створення інфографічних конструкцій. Проведено аналіз методів структурування інфо – послідовностей та їх ієрархічності. Показано базові інструменти візуалізації та обґрунтувано їх практичну значимість. Певна увага приділяється концептуальним засадам теорії візуальної аргументації і теорії сюжетно – аргументаційної теорії.Документ Теорія візуальної аргументації та її імплементація в системі вищої освіти України(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Чуричканич Ірина Едуардівна; Churychkanych Iryna EduardivnaУ статті висвітлено положення теорії візуальної аргументації Едварда Тафті і здійснено теоретичний аналіз концепту теорії. Розглянуто приклади застосування когнітивно-візуального підходу у практиці вищої освіти США і Великої Британії. Обґрунтовано доцільність імплементації базових понять теорії в систему вищої освіти України. Визначено перспективи подальшого використання теорії Е. Тафті на заняттях з різних дисциплін у вітчизняній вищій школі.Документ Теорія когнітивної візуалізації в педагогічній думці Великої Британії та США: історія і сучасність(ФОП Цьома С.П., 2021) Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Чуричканич Ірина Едуардівна; Churychkanych Iryna EduardivnaМонографія присвячена обґрунтуванню теоретичних та практичних засад теорії когнітивної візуалізації в педагогічній думці Великої Британії та США в історичній ретроспективі та в умовах сучасності. У роботі окреслено концептуальні та історичні засади теорії когнітивної візуалізації в педагогічній думці Великої Британії та США; напрями розвитку теорії когнітивної візуалізації в педагогічній думці Великої Британії та США; прогностичний потенціал імплементації теорії когнітивної візуалізації в закладах вищої освіти Великої Британії, США та України. Монографія адресується широкому педагогічному загалу – викладачам закладів вищої освіти, науковим працівникам, аспірантам, студентам, учителям закладів загальної середньої освіти та іншим зацікавленим в удосконаленні й підвищенні інноваційності освітнього процесу сторонам.