Перегляд за Автор "Chen Khan"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Methodological Preparation of Future Musical Art Teachers for Schoolchildren’s National Culture Formation by Means of Folksong Creativity(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Чень Хан; Chen KhanThe aim of the article is to highlight the key positions of planning the process of methodological training of future musical art teachers, which provides a step-by-step acquaintance with the effective methodological tools for the formation of national culture of schoolchildren by means of folk-song creativity. The study was conducted using the methods of theoretical analysis, induction, modeling of pedagogical situations, generalization of theoretical and methodological recommendations. The research devoted to the formation of methodological and ethnocultural competences of future musical art teachers in the context of practice-oriented activity are analyzed. The algorithm of methodological preparation of students for schoolchildren’s national culture formation is defined. The gradual acquaintance of students with a set of methods aimed at involving schoolchildren in folk-song creativity is substantiated.Документ Поняття національної культури особистості в контексті сучасної музично-педагогічної освіти(ФОП Цьома С. П., 2019) Чен Хань; Chen KhanУ статті розглянуто дослідження, які присвячено розкриттю феномену «культура». Здійснено аналіз методологічних підходів щодо осмислення світу культури в площині таких наук, як філософія, культурологія, соціологія кроскультурної психології та педагогіка. Узагальнено погляди науковців щодо розкриття поняття «національна культура». Висвітлено взаємовплив національної культури на особистість та внеску творчої особистості на розвиток національної культури. Визначено національний аспект музично-педагогічної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. Розглянуто поняття національної культури особистості через призму основних завдань музично-педагогічної освіти та сучасних тенденцій підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва.