Перегляд за Автор "Buts Yurii Vasylovych"
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Важкі метали у ґрунтах борових лісів після пірогенного впливу(2023) Буц Юрій Васильович; Buts Yurii Vasylovych; Крайнюк Олена Володимирівна; Krainiuk Olena Volodymyrivna; Сенчихін Юрій Миколайович; Senchykhin Yurii MykolaiovychЕкспериментальні дослідження дозволили виявити наслідки постпірогенної трансформації ґрунтів після пірогенного впливу, як від нещодавньої пожежі, так і через тривалий проміжок часу. Спостерігається певна залежність постпірогенної трансформації від давності впливу пожежі на ґрунт. Відносно недавні наслідки пожежі середньої інтенсивності на ґрунт відзначено чіткою реакцією комплексу їх властивостей.Фізико-хімічні властивості ґрунтів у після пожежний період погіршуються через те, що суттєво знижується кількостей поживних елементів у ґрунті: згорає гумус, зменшується вміст нітратного азоту. Отже, пожежі, з одного боку, покращують умови проникнення насіння у ґрунт, але погіршують умови проростання, зростання та розвитку хвойних деревних порід. Кислотно-лужна реакція за показником рН у ґрунтах, які зазнали впливу пожеж, зміщується до нейтральної, що слід пояснити насиченням поглинаючого комплексу ґрунтів лужноземельними елементами. Лісові низові пожежі суттєво трансформують морфологічний вигляд верхньої частини ґрунтового профілю. У підсумку змінюються поверхневі горизонти ґрунтів, зокрема, сформовується новий пірогенний горизонт, котрий за фізико-хімічними властивостями та вмістом зольних елементів певним чином відрізняється від природних аналогів. Під впливом пожеж відбуваються зміни таких показників, як: рН, вміст обмінних катіонів, валових і рухомих форм азоту та ін. Також слід враховувати, що поводження і вміст важких металів у лісовій підстилці обумовлена, окрім впливу пожежі, і геохімічною станом регіону – швидкістю водної міграції і біологічного поглинання, рельєфом місцевості. Концентрація важких металів у поверхневих горизонтах ґрунтів борових лісів зростає в кілька разів і перевищує фонові концентрації внаслідок мінералізації лісової підстилки і трав’янистої рослинності від згорання та подальшої міграції хімічних елементів, що являє екологічну небезпеку.Документ Впровадження ініціативи прозорості видобувних галузей в Україні у розрізі раціонального використання природних ресурсів(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, Сумський відділ Українського географічного товариства, 2016) Буц Юрій Васильович; Buts Yurii Vasylovych; Крайнюк Олена Володимирівна; Krainiuk Olena VolodymyrivnaДано характеристику розвіданих запасів нафти і природного газу у видобувних районах Сумської області, а також виявлено та проаналізовано основні проблем нафтогазового комплексу у розрізі раціонального використання природних ресурсів у зв'язку з впровадженням в Україні Ініціативи прозорості видобувних галузей.Документ Географічні основи регіонознавства(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Буц Юрій Васильович; Buts Yurii Vasylovych; Сюткін Сергій Іванович; Siutkin Serhii IvanovychНавчальна дисципліна «Географічні основи регіонознавства» викладається здобувачам 1 курсу другого освітнього рівня «магістр» спеціальностей 014 Середня освіта (Географія). Мета вивчення навчальної дисципліни – формування у магістрантів знань про основи регіонознавства як практичний інструмент розв’язання регіональних (територіальних) проблем у світі та в Україні, тенденції розвитку географічного (територіального і міжнародного) поділу праці та світових соціально-економічних процесів, сприяння формуванню у майбутніх фахівців з географії основних понять, категорій, законів і закономірностей територіальної організації суспільства. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми здобувачі освіти повинні оволодіти наступними програмними компетентностями: - Здатність критично осмислювати основні світоглядні теорії і принципи у навчанні та професійній діяльності; здійснювати аналіз, синтез, оцінювання ситуації та/або завдання з метою виявлення шляхів розв’язування та продукувати рішення. - Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу даних з різних джерел, аналітико-синтетичної діяльності, встановлення та обґрунтування причинно-наслідкових зв’язків; розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо). - Здатність оцінювати та аналізувати фундаментальні основи географічних теорій, законів, принципів, історію розвитку географічних ідей, географічні особливості природи Землі, розміщення населення і господарства. - Здатність до розуміння теорії та принципів взаємодії природи і суспільства, теоретичних засад географічних та біологічних наук, принципів раціонального природокористування, наукових засад охорони природи, збереження природних ресурсів.Документ Географічні передумови виникнення надзвичайних ситуацій у Сумському регіоні(СумДПУ імені А. С. Макаренка, Сумський відділ Українського географічного товариства, 2017) Буц Юрій Васильович; Buts Yurii Vasylovych; Крайнюк Олена Володимирівна; Krainiuk Olena VolodymyrivnaСеред надзвичайних ситуацій (подій) природного походження переважають пожежі у природних екосистемах і поширені на найбільш заліснених землях Сумського, Конотопського, Середино-Будського, Шосткинського та Охтирського лісгоспів, що є географічно обумовленим.Надзвичайні ситуації (події) техногенного походження у Сумському регіоні переважно тяжіють до районів нафтогазовидобувного комплексу та промислових центрів, зокрема, м. Суми. Так, географічно зумовленими є надзвичайні події на нафтогазовидобувних об'єктах у Роменському та Охтирському районах.Документ Наукові записки Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка. Географічні науки(Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, Сумський відділ Українського географічного товариства, 2023) Ашихміна Альона Андріївна; Ashykhmina Alona Andriivna; Бейдик Олександр Олексійович; Beidyk Oleksandr Oleksiiovych; Буц Юрій Васильович; Buts Yurii Vasylovych; Іванова Ганна Миколаївна; Ivanova Hanna Mykolaivna; Корнус Анатолій Олександрович; Kornus Anatolii Oleksandrovych; Корнус Олеся Григорівна; Kornus Olesia Hryhorivna; Король Олена Миколаївна; Korol Olena Mykolaivna; Крайнюк Олена Володимирівна; Krainiuk Olena Volodymyrivna; Мельник Ірина Геннадіївна; Melnyk Iryna Hennadiivna; Мисковець Ірина Ярославівна; Myskovets Iryna Yaroslavivna; Митрофанова Олександра Андріївна; Mytrofanova Oleksandra Andriivna; Мольчак Ярослав Олександрович; Molchak Yaroslav Oleksandrovych; Насєдкін Євген Ігорович; Nasiedkin Yevhen Ihorovych; Насєдкін Ігор Юрійович; Nasiedkin Ihor Yuriiovych; Поливана Ольга Юріївна; Polyvana Olha Yuriivna; Приходько Наталія Анатоліївна; Prykhodko Nataliia Anatoliivna; Рейманн Март; Reimann Mart; Савенко Дмитро Олексійович; Savenko Dmytro Oleksiiovych; Слюта Володимир Борисович; Sliuta Volodymyr Borysovych; Паланг Ханнес; Palang Hannes; Чжао Чаоян; Chzhao ChaoianУ випуску опубліковані статті, що містять результати наукових досліджень з фізичної географії та геоекології, геології та палеогеографії, суспільної та економічної географії, рекреаційної географії і туризму, методики навчання навчання. До нього увійшли матеріали, підготовлені вченими Києва, Львова, Луцька, Чернігова, Сум та інших наукових центрів України, а також науковцями з Естонії та Китаю. Для фахівців у галузі географії та геоекології, екології, географії, працівників державних і громадських природоохоронних установ, викладачів і студентів, а також широкого кола читачів, які цікавляться проблемами регіональної географії та взаємодії природи і суспільства.Документ Природно-заповідні системи і екологічна освіта(РЛП "Сеймський", 2023) Корнус Анатолій Олександрович; Kornus Anatolii Oleksandrovych; Буц Юрій Васильович; Buts Yurii Vasylovych; Корнус Олеся Григорівна; Kornus Olesia HryhorivnaОсновним завданням екологічної освіти та виховання в межах функціонуючих природно-заповідних систем є формування у населення сучасних уявлень про роль природно-заповідних територій у збереженні ландшафтного та біорізноманіття, як ключових ділянок забезпечення стабільності національної екомережі та екологічно збалансованого соціально-економічного розвитку регіонів. Фахівцями з екологічної освіти, що входять до штату працівників об’єктів природно-заповідного фонду, здійснюється цілеспрямована робота з усіма верствами населення задля забезпечення принципу безперервності екологічної освіти та виховання.