Перегляд за Автор "Balashov Dmytro Ivanovych"
Зараз показуємо 1 - 20 з 26
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Вестибулярна стійкість у процесі розвитку координаційних здібностей у дітей 5–6 років(2023) Балашов Дмитро Іванович; Balashov Dmytro IvanovychСтаття присвячена дослідженню рівня вестибулярної стійкості дітей старшого дошкільного віку та вивченню вплив у вестибулярної стійкості дітей на рівень розвитку їхніх координаційних здібностей. Серед усіх фізичних здібностей найактуальнішим для цієї вікової групи є розвиток координаційних здібностей. По-перше, саме розвиток координації впливає на покращення моторики дитини та засвоєння нею багатьох рухових навичок. По-друге, на старший дошкільний вік припадає сенситивний період для розвитку координаційних здібностей. Мета дослідження – вивчити вплив вестибулярної стійкості на рівень розвитку координаційних здібностей дітей старшого дошкільного віку. Методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури за проблематикою дослідження, тестування, методи математичної статистики. За результатами тестування вестибулярної стійкості діти були умовно поділені на три групи: з нормальними показниками; із середніми показниками; з низькими або нульовими показниками. Після проведення тестування для оцінки рівня розвитку координаційних здібностей дітей було підраховано середню оцінку за виконання трьох тестових вправ на координацію. У ході проведеного дослідження було з’ясовано, що рівень вестибулярної стійкості більшості дітей віком 5–6 років пере-буває на рівні нижчому за середній і лише у невеликої кількості дітей він досягає фізіологічної норми для цього віку. Причиною цього може бути насамперед недостатність рухової активності, адже рух всебічно впливає на органи людини і цей вплив неодмінно важливий для дитячого організму, що росте та розвивається. Отже, необхідно звернути особливу увагу на те, чи досить приділяється уваги фізичному вихованню дітей, а також на зміст тих програм з фізичного виховання, за якими нині працюють дошкільні навчальні заклади.Документ Виховання наполегливості учнів основної школи засобами фізичної культури у процесі позакласної роботи(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Скляренко Артем Олександрович; Skliarenko Artem Oleksandrovych; Balashov Dmytro Ivanovych; Балашов Дмитро ІвановичУ кваліфікаційній роботі магістра здійснено аналіз наукової та методичної літературу з проблеми дослідження. Вивчено наполегливість учнів основної школи в процесі занять фізичною культурою. Визначено та обґрунтовано рівні вихованості та ступінь прояву наполегливості учнів основної школи. Розроблена та експериментально перевірена ефективність організаційно-методичних умов виховання наполегливості учнів основної школи засобами фізичної культури у процесі позакласної роботи.Документ Вплив занять ритмічною гімнастикою на фізичний розвиток жінок молодого віку в процесі занять в оздоровчих клубах(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Ємельяненко Ірина Володимирівна; Yemelianenko Iryna Volodymyrivna; Балашов Дмитро Іванович; Balashov Dmytro IvanovychУ кваліфікаційній роботі магістра проаналізовано наукову та методичну літературу з проблеми дослідження. Розроблений та впроваджений комплекс вправ ритмічної гімнастики для жінок молодого віку у процесі занять в оздоровчих клубах. Досліджено вплив ритмічної гімнастики на фізичний розвиток жінок молодого віку у процесі занять в оздоровчих клубах.Документ Вплив засобів тренувальної системи «кросфіт» на фізичну підготовленість та фізичний розвиток студентів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Балашов Дмитро Іванович; Balashov Dmytro Ivanovych; Стасенко Олексій Анатолійович; Stasenko Oleksii AnatoliiovychВ статті розглянуто вплив засобів тренувальної системи «кросфіт» на фізичну підготовленість та фізичний розвиток студентів 18-21 років. Було розроблено методику розвитку силових якостей з використанням системи кросфіт. У ході підготовки статті були використані такі методи дослідження: теоретичні (аналіз науково-методичної літератури з проблеми дослідження); емпіричні (педагогічне тестування); педагогічний експеримент; методи математичної статистики (оброблення і порівняння результатів кількісного та якісного аналізу одержаних результатів). У процесі педагогічного дослідження нами було розроблено і впроваджено в процес фізичного виховання юнаків студентського віку експериментальної групи методику розвитку силових якостей з використанням засобів тренувальної системи «кросфіт». До змісту основної частини заняття в експериментальній групі було впроваджено силовий блок (підтягування, згинання-розгинання рук в упорі лежачі, вправи для м’язів живота, різні варіанти стрибкових вправ, вправи з обтяженням, «човниковий біг», «бурпі»), який був розрахований на 3 місяці і містив 5-6 комплексів вправ в раунді. На кожному окремому занятті необхідно було виконати 5 раундів. Для уникнення адаптації до навантаження, силовий блок щомісяця коригувався, а саме: зміст вправ та їх дозування. Одночасно із впровадженням силових вправ комплекси містили швидкісні і швидкісно-силові вправи, а також для вправи розвитку витривалості. Особливістю впровадженого комплексу було застосування вправ на гнучкість динамічного та статичного стретчингу для уникнення закріпачення в суглобах і м’язах. Проведення дослідження із застосуванням педагогічних тестів визначило ефективність розробленої та впровадженої нами методики розвитку силових якостей з використанням засобів тренувальної системи «кросфіт» для студентів 18–21 років.Документ Військові та фізичні звитяги староруських богатирів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii Anatoliiovych; Балашов Дмитро Іванович; Balashov Dmytro Ivanovych; Чхайло Микола Борисович; Chkhailo Mykola BorysovychТрохи більше чверті століття тому наша країна отримала незалежний політичний статус і визнання в усьому світі. Лише незалежний статус держави дозволив гостро поставити питання відродження духовної спадщини. Українці повертаються до витоків власної історії, культури, мистецтва, релігійності тощо, як було колись, за часів наймогутнішої держави раннього середньовіччя - Київської Русі. Тож у контексті зазначеного звертають на себе увагу військові та фізичні традиції слов'янського богатирства та ратоборства. Тому, у теоретичному плані, інформація даного дослідження основних суспільних функцій, які виконували військовий вишкіл, народні ігри та розваги в давніх слов'ян, надзвичайно важлива для з'ясування їхніх історичних витоків, впливу на формування українського етносу й конкретизації розрізнених фактів, відомостей і свідчень у цілісну систему знань про фізичну культуру Київської Русі.Документ Графічна термінологія рухів та вихідних положень(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Балашов Дмитро Іванович; Balashov Dmytro Ivanovych; Бермудес Діана Валеріївна; Bermudes Diana ValeriivnaУ методичних розробках презентовано графічне зображення та опис-пояснення основних рухів та вихідних положень, що активно використовуються фахівцями фізичної культури і спорту на уроках фізичної культури та у процесі навчально-тренувальних заняттях. Зміст методичної розробки передбачає розширення теоретичних знань щодо використання термінології у процесі самостійної підготовки до практичних занять. Рекомендуються для студентів спеціальностей 014 Середня освіта (Фізична культура) та 017 Фізична культура і спорт, а також вчителів фізичної культури, викладачів та тренерів ДЮСШ.Документ Гімнастичні вправи в роботі зі слабочуючими дітьми(2016) Балашов Дмитро Іванович; Balashov Dmytro Ivanovych; Бермудес Діана Валеріївна; Bermudes Diana ValeriivnaУ статті висвітлено особливості фізичного розвитку дітей із вадами слуху. Обґрунтовано доцільність використання гімнастичних вправ у корекційній роботі зі слабочуючими дітьми. У тексті публікації визначено термінові та довготривалі ефекти від гімнастичних вправ. У тексті статті зазначено, що вирішення корекційних завдань у роботі зі слабочуючими дітьми повʼязано з формуванням та розвитком функції рівноваги, правильної постави, профілактикою та корекцією плоскостопості, розвитком дихання та координації рухів. Зазначено, що визначальну роль у цьому відіграє використання гімнастичних вправ у процесі навчання та виховання зазначеної категорії дітей.Документ Експериментальна підготовка майбутніх учителів фізичної культури до інноваційної професійної діяльності: аналіз результатів методами математичної статистики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Балашов Дмитро Іванович; Balashov Dmytro Ivanovych; Шишенко Інна Володимирівна; Shyshenko Inna VolodymyrivnaУ статті наведено результати педагогічного експерименту, пов’язаного з впровадженням моделі формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до інноваційної професійної діяльності. Готовність майбутнього вчителя фізичної культури до інноваційної професійної діяльності є складним інтегрованим особистісним утворенням, сутність якого становить сукупність взаємопов’язаних складових. У статті описано методики визначення рівнів готовності за розробленими критеріями. Наведено методики розрахунку результатів за одержаними даними та її візуалізовані моделі. Проведено якісний аналіз одержаних результатів з позитивним висновком про ефективність авторської моделі. Під час визначення рівнів готовності майбутнього вчителя фізичної культури до інноваційної професійної діяльності слід спиратися на такі показники, як обсяг знань (предметний критерій), рівень гімнастичної підготовленості та виконання організаційних дій (практичний критерій), рівень мотивації та самоаналізу майбутніх учителів фізичної культури (психологічний критерій). Запропонована класифікація рівнів готовності майбутніх учителів фізичної культури до інноваційної професійної діяльності містить чотири сходинки: інтуїтивний, репродуктивний, усвідомлений та творчий. На основі кількісних і якісних показників було проведено порівняльний аналіз одержаних проміжних і кінцевих результатів педагогічного експерименту. Достовірність результатів дослідження забезпечувалася використанням статистичних методів опрацювання результатів дослідницької роботи (критерії Стьюдента та Пірсона). Проведений аналіз результатів формувального етапу експерименту в контрольних та експериментальних групах свідчить про результативність упровадження в процес підготовки майбутніх вчителів фізичної культури науково обґрунтованої моделі управління цим процесом, навчальних і методичних посібників, практичних рекомендацій, розроблених автором дослідження, що дозволяє студентам ефективно застосовувати інноваційні технології у майбутній професійній діяльності.Документ Експериментальна підготовка майбутніх учителів фізичної культури до інноваційної професійної діяльності: аналіз результатів методами математичної статистики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Балашов Дмитро Іванович; Balashov Dmytro Ivanovych; Шишенко Інна Володимирівна; Shyshenko Inna VolodymyrivnaУ статті наведено результати педагогічного експерименту, пов’язаного з впровадженням моделі формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до інноваційної професійної діяльності. Готовність майбутнього вчителя фізичної культури до інноваційної професійної діяльності є складним інтегрованим особистісним утворенням, сутність якого становить сукупність взаємопов’язаних складових. У статті описано методики визначення рівнів готовності за розробленими критеріями. Наведено методики розрахунку результатів за одержаними даними та її візуалізовані моделі. Проведено якісний аналіз одержаних результатів з позитивним висновком про ефективність авторської моделі. Під час визначення рівнів готовності майбутнього вчителя фізичної культури до інноваційної професійної діяльності слід спиратися на такі показники, як обсяг знань (предметний критерій), рівень гімнастичної підготовленості та виконання організаційних дій (практичний критерій), рівень мотивації та самоаналізу майбутніх учителів фізичної культури (психологічний критерій). Запропонована класифікація рівнів готовності майбутніх учителів фізичної культури до інноваційної професійної діяльності містить чотири сходинки: інтуїтивний, репродуктивний, усвідомлений та творчий. На основі кількісних і якісних показників було проведено порівняльний аналіз одержаних проміжних і кінцевих результатів педагогічного експерименту. Достовірність результатів дослідження забезпечувалася використанням статистичних методів опрацювання результатів дослідницької роботи (критерії Стьюдента та Пірсона). Проведений аналіз результатів формувального етапу експерименту в контрольних та експериментальних групах свідчить про результативність упровадження в процес підготовки майбутніх вчителів фізичної культури науково обґрунтованої моделі управління цим процесом, навчальних і методичних посібників, практичних рекомендацій, розроблених автором дослідження, що дозволяє студентам ефективно застосовувати інноваційні технології у майбутній професійній діяльності.Документ Епістемологія явища «трансгендер» у сучасному олімпійському спорті(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii Anatoliiovych; Балашов Дмитро Іванович; Balashov Dmytro Ivanovych; Чхайло Микола Борисович; Chkhailo Mykola BorysovychМета статті – вивчити питання онтології трансгендеру в сучасному олімпійському спорті та напрями вирішення зазначеної проблеми. Методи дослідження – аналіз, порівняння й узагальнення історичної інформації та її систематизація відповідно до діалектики розвитку зазначеної проблеми. У статті показано, що Міжнародний Олімпійський Комітет вирішив очистити сучасний олімпійський спорт від цього ганебного явища, адже мирні олімпійські суперництва – це демонстрація індивідуальних якостей спортсмена, а не суперництво сучасних надбань медицини і фармакології. Ця боротьба продемонструвала принципову позиція МОК до спортсменів, команд та національних збірних, які заради високих спортивних результатів, у підготовці до офіційних змагань, використовували заборонені фармакологічні препарати, здійснювали заборонені маніпуляції з допінг-пробами тощо, та відсторонення зазначених суб’єктів від участі в Олімпійських іграх 2021 року. Автори статті спробували дослідити діалектику явища «трансгендер» у сучасному олімпійському спорті й визначити аспекти політики МОК щодо допуску атлетів-трансгендерів до участі в літніх Олімпійських іграх 2021 року.Документ Можливості неформальної освіти у формуванні готовності майбутніх учителів фізичної культури до організації спортивно-масових заходів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Кисельов Валерій Олександрович; Kyselov Valerii Oleksandrovych; Балашов Дмитро Іванович; Balashov Dmytro IvanovychФормулювання проблеми. Проблему вдосконалення професійної підготовки майбутніх вчителів фізичного виховання доцільно вирішувати шляхом формування їхньої професійної майстерності не лише у процесі формальної освіти у ЗВО, але й шляхом неформального навчання. Метою дослідження є представити аналіз стану підготовки майбутніх учителів фізичної культури до організації спортивно-масових заходів засобами неформальної освіти Матеріали і методи. Теоретичні методи: системний аналіз наукової, психолого-педагогічної, методичної літератури; узагальнення та систематизація. Емпіричні методи: анкетування. Результати. Завданням неформальної освіти у галузі ФКіС передбачено створення умов для покращення стану здоров'я, формування мотиваційно-ціннісних установок для повної реалізації свого фізичного, психічного, духовного потенціалу, засвоєння знань про сутність здоров'я і здорового способу життя, розвиток умінь та навичок щодо самостійної оцінки свого здоров'я, виховання відповідальності за вибраний стиль поведінки щодо власного здоров'я. Вирішення цих завдань у системі неформальної освіти, зокрема під час проведення фізкультпауз; занять спортивних секцій, груп аеробіки, шейпінгу, фітнесу, відвідування тренажерної зали тощо; проведення масових фізкультурно-спортивних заходів змагального характеру; масових фізкультурно-спортивних заходів, слугуватиме формуванню відповідних компетентностей у студентів. Для студентів експериментальних груп нами пропонувалася участь у різноманітних масових фізкультурно-спортивних заходах змагального характеру: чемпіонати з баскетболу, футболу тощо, тренінги, у тому числі онлайн; флешмоби; спортивно-розважальні ігри, проведення педагогічної практики в умовах неформальної освіти ЗЗСО, а також тренінгів, воркшопів та майстер-класів від провідних учителів фізичної культури та тренерів м. Суми тощо. Висновки. Підтверджено вплив участі майбутніх учителів фізичної культури у заходах неформальної освіти на формування їх готовності до організації спортивно-масових заходів.Документ Обґрунтування моделі процесу підготовки майбутніх учителів фізичної культури до інноваційної професійної діяльності(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Балашов Дмитро Іванович; Balashov Dmytro IvanovychНа основі вивчення психолого-педагогічних і методичних праць, практичного досвіду підготовки майбутніх учителів фізичної культури автором розроблено, обґрунтовано й експериментально перевірено організаційну модель підготовки майбутніх учителів фізичної культури до інноваційної професійної діяльності. Розроблена модель включає взаємопов'язані структурні компоненти (концептуальний, змістовий, процесуальний, оцінний), форми, методи та засоби, що забезпечують підготовку майбутніх учителів фізичної культури до інноваційної професійної діяльності.Документ Організація та проведення студентського дозвілля в умовах дистанційного навчання(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Кисельов Валерій Олександрович; Kyselov Valerii Oleksandrovych; Балашов Дмитро Іванович; Balashov Dmytro IvanovychПроблема організації та проведення дозвілля серед студентської молоді в умовах дистанційного навчання, як вагомого чинника всебічного розвитку особистості, є логічним поєднанням освітнього процесу і позанавчальної роботи, що задовольняє їх культурні запити, дає можливість ефективно використати вільний від занять час. Дозвіллєва діяльність студентів, як частина вільного часу, повинна приваблювати їх своєю не регламентованістю у поєднанні з вільним вибором різних форм організації та проведення дозвілля, у якій поєднується фізична, інтелектуальна, ігрова, виробнича, культурна і творча діяльності. У статті висвітлено особливості організації і проведення дозвілля здобувачів вищої освіти Навчально-наукового інституту фізичної культури різних спеціальностей у формі організації спортивно-масового заходу в оналйн режимі, а саме «Кубку директора з шахів НН ІФК». У дослідженні представлено структуру і особливості організації та проведення дозвілля студентської молоді в умовах дистанційного навчання. У процесі дослідження було установлено наявність мотивації здобувачів вищої освіти Навчально-наукового інституту фізичної культури щодо організації студентського дозвілля у формі проведення спортивно-масових заходів у онлайн режимі з використанням кіберспортивних ігор. Згідно підсумкам дослідження, жоден з опитуваних студентів не шкодує про час, який вони витратили на участь у онлайн «Кубку директора НН ІФК з шахів». Варто зазначити. що студенти самостійно обрали форму організації власного дозвілля через анкетування. Останнє передбачає участь студентської молоді в онлайн-турнірі з шахів, яке передбачає раціональне використання вільного часу для сприяння всебічного розвитку студентів.Документ Педагогічні умови формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до застосування диференційованого підходу навчання(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Бермудес Діана Валеріївна; Bermudes Diana Valeriivna; Балашов Дмитро Іванович; Balashov Dmytro Ivanovych; Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro FedorovychСтаття присвячено визначення й обґрунтування педагогічних умов формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до застосування диференційованого підходу навчання в процесі професійної діяльності. У ході аналізу наукових досліджень різних авторів визначено, що в контексті нашого дослідження педагогічні умови - це спеціально створені педагогічні обставини, що містять систему педагогічних засобів і вдосконалюють процес формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до диференційованого підходу навчання. Перспективним у подальших наукових розвідках вважаємо визначення та обґрунтування педагогічних умов підготовки майбутніх викладачів фізичної культури до застосування диференційованого підходу навчання в процесі професійної діяльності в закладах вищої освіти.Документ Пеласги – народ, який створив фізичну культуру античної Греції(2015) Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii Anatoliiovych; Чхайло Микола Борисович; Chkhailo Mykola Borysovych; Балашов Дмитро Іванович; Balashov Dmytro Ivanovych; Романова Вікторія Борисівна; Romanova Viktoriia BorysivnaСучасна історична наука повністю ігнорує цивілізацію пеласгів за причини недостовірності інформації про цей етнос. У анналах історії є велика кількість відомостей про пеласгів – народ до ахейського періоду Греції, але на превеликий жаль, всі вони представляють розрізнені несистематизовані дані. Про цих відважних, авантюристичних людей, які не мали власної держави, та існували з жагою до життя, з однією єдиною думкою вижити та зберегти свої культурні традиції, як незалежний етнос. Інформацію про пеласгів для нащадків зберегли у своїх роботах відомі давньогрецькі та давньоримські історики Геродот, Страбон, Павсаній, Аполлодор, Фукідід, Діонісій Галікарнаський, Діодор Сіцілійський, та ін. Легендарні поети та літератори стародавніх часів, у своїх нетлінних творах: Гомер в «Іліаді», Вергілій в «Енеїді», Есхіл в «Прохальниці», Софокл в «Інах». У статті зроблена спроба реалістично представити історичну інформацію про народ, котрий стояв у витоків заснування та розбудови античної грецької культури. Пеласги – стародавній етнос індоєвропейського походження, який прийшов у середині ІІІ тисячоліття до нашої ери на територію Пелопоннеського півострова і створив основи цивілізації, що передувала Крито-мікенській. У даній роботі надана відповідь на питання, який народ, усе ж таки, стояв у витоків фізичної культури стародавньої Греції: пеласги, ахейці, дорійці чи іонійці.Документ Проблема технології в реформі сфери спорту в Україні(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Приходько Володимир Васильович; Prykhodko Volodymyr Vasylovych; Томенко Олександр Анатолійович; Tomenko Oleksandr Anatoliiovych; Босько Василь; Bosko Vasyl; Бермудес Діана Валеріївна; Bermudes Diana Valeriivna; Балашов Дмитро Іванович; Balashov Dmytro IvanovychМета дослідження полягає в обґрунтуванні проблеми використання соціальних технологій у ході підготовки та проведення реформи сфери спорту. Методи дослідження: аналіз та узагальнення літературних джерел і матеріалів мережі Internet, синтез, абстрагування, індукція й дедукція. У статті подані результати аналізу пропозицій науковців щодо реформування сфери спорту, які можуть навіть бути обрані в якості стратегії потрібних змін. Сенс їхньої критики полягає в демонстрації недостатності самої лише, навіть якісно розробленої стратегії для початку потрібних перетворень. Засобом ефективного впливу на процес змін ю спеціально створена технологія реформування сфери спорту, загальні вимоги до подібних технологій визначені й описані.Документ Підвищення рівня адаптаційних можливостей дітей-веслярів на байдарках та каное середнього та старшого шкільного віку(2022) Лазоренко Сергій Анатолійович; Балашов Дмитро Іванович; Чхайло Микола Борисович; Бугаєнко Тетяна Вікторівна; Lazorenko Serhii Anatoliiovych; Balashov Dmytro Ivanovych; Chkhailo Mykola Borysovych; Buhaienko Tetiana ViktorivnaВеслування на байдарках і каное – циклічний вид спорту, який включений до олімпійської програми. В Україні він має досить вагомий медальний спадок офіційних змагань різного рівня і статусу та велику спортивну традицію. Сучасне веслування висуває досить суттєві вимоги до підготовки юних спортсменів, до підвищення рівня їх адаптивних можливостей. Тренери у свої практичній діяльності намагаються застосовувати сучасні методики підготовки спортсменів, які б за мінімальний час давали б максимально можливий ефект щодо адаптації їх можливостей. Розробка і удосконалення програм підготовки юних веслувальників залишається пріоритетним напрямом вітчизняної спортивної науки і вимагає удосконалення теоретичних та практичних підходів, які б враховували сучасні добутки в галузі теорії спортивного тренування, спортивної медицини, спортивної психології, фізіології тощо. Незважаючи на це, питання оновлення сучасних тренувальних програм та методик тренувального процесу саме дітей середнього та старшого шкільного віку залишається недостатньо розробленим. Особливу стурбованість фахівців цього виду спорту викликає питання розвитку силової витривалості у дітей вказаного вікового періоду у річному підготовчому циклі веслувальників на байдарках та каное. Саме тому метою дослідження визначено перевірку ефективності методики підвищення рівня адаптаційних можливостей спортсменів середнього та старшого шкільного віку протягом річного тренувального циклу шляхом удосконалення їх силової витривалості. Перевірка ефективності даної методики проводиться в результаті її впровадження у тренувальну практику відділень веслування дитячо-юнацьких спортивних шкіл.Документ Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до інноваційної професійної діяльності(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Балашов Дмитро Іванович; Balashov Dmytro IvanovychУ дисертації пропонується розв’язання проблеми підготовки майбутніх вчителів фізичної культури до інноваційної професійної діяльності. За термінологічним аналізом уточнено поняття «готовність майбутніх вчителів фізичної культури до інноваційної професійної діяльності», що є складним інтегрованим особистій ним утворенням, яке полягає в оволодінні майбутніми вчителями фізичної культури знаннями інноваційних видів рухової активності, прийомами й методами їх виконання та використання у професійній діяльності, забезпечує реалізацію інноваційної педагогічної діяльності та є підґрунтям для подальшої творчої самореалізації та професійного самовдосконалення. Показано, що формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до інноваційної професійної діяльності базується на цілісному, професійно-особистісному, редукційному, діяльнісному й інноваційному методологічних підходах та загальнодидактичних і специфічних принципах фізичного виховання (безперервності, прогресування тренувальних дій, циклічності, вікової адекватності впливу, емоційності) й принципах інноваційної професійної діяльності у галузі фізичної культури і спорту (мотивації, інноваційних знань, єдності традицій і новаторства, прогнозування і моделювання, креативності). Вибір критеріальної бази (предметний критерій з показником «Обсяг знань», практичний критерій з показниками «Гімнастична підготовленість» та «Організаційні дії», психологічний критерій з показниками «Мотивація» та «Самоаналіз») вплинув на визначення рівнів готовності (інтуїтивний, репродуктивний, усвідомлений, творчий). Статистичний аналіз результатів педагогічного експерименту засвідчив ефективність упровадження в процес підготовки майбутніх учителів фізичної культури до інноваційної професійної діяльності науково обґрунтованої моделі, навчальних і методичних посібників, практичних рекомендацій.Документ Роль гімнастичних вправ у корекційній роботі зі слабочуючими дітьми(2015) Кравченко Анатолій Іванович; Kravchenko Anatolii Ivanovych; Балашов Дмитро Іванович; Balashov Dmytro IvanovychУ статті висвітлено особливості фізичного розвитку дітей із вадами слуху. Обґрунтовано доцільність використання гімнастичних вправ у корекційній роботі зі слабочуючими дітьми. Висвітлено аналіз досліджень зазначеної проблеми вітчизняними та зарубіжними фахівцями з медичного, фізичного, педагогічного, психологічного, корекційно-реабілітаційного напрямів. У тексті публікації описано види гімнастичних вправ, які доцільно використовувати в роботі зі слабочуючими дітьми та їх роль у процесах корекції та профілактики порушень фізичного розвитку, а також визначено значення гімнастичних вправ у процесі навчання та виховання зазначеної категорії дітей.Документ Термінологія сучасних силових одноборств та спортивної боротьби(2020) Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii Anatoliiovych; Балашов Дмитро Іванович; Balashov Dmytro Ivanovych; Лазоренко Станіслав Сергійович; Lazorenko Stanislav SerhiiovychУ словнику розкрито зміст термінів, які використовуються під час вивчення таких навчальних дисциплін: «Атлетизм», «Одноборства з методикою викладання», «Боротьба та методика викладання», «Силові одноборства», «Тренажери» тощо; у практичній діяльності в ДЮСШ, КДЮСШ, СДЮШОР, ШВСМ; у спортивних клубах та під час проходження тренерської практики. Розраховано для студентів та викладачів інститутів фізичної культури, факультетів фізичної культури, тренерів та інструкторів позанавчальних освітніх закладів різних форм власності.