Кафедра української мови та літератури
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра української мови та літератури за Автор "Herman Viktoriia Vasylivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 30
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Безсполучникові складні речення – репрезентанти фольклорного дискурсу(2013) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ статті розглядаються дискусійні граматичні питання, пов’язані з безсполучниковими складними реченнями, простежується структурно-семантична організація безсполучникового складного речення на матеріалі українських прислів’їв.Документ Дієприкметник в освітній документації: особливості граматичної норми(2021) Отрохова Ольга Павлівна; Otrokhova Olha Pavlivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaДослідження складається зі вступу, де зазначено актуальність, мету, завдання, об’єкт, предмет, методи, наукову новизну, практичне значення, апробацію і впровадження результатів, публікації. У Розділі 1 «Теоретико-методологічні засади функціонування дієприкметникової парадигми в морфологічній системі сучасної української ділової мови» з’ясовано позиції науковців щодо інтерпретації морфологічної природи дієприкметника, а також явище ад’єктивації як спосіб уникнення у ділових текстах дієприкметникових утворень. Наголошено, що на сучасному етапі розвитку української літературної мови активно виявляється явище ад’єктивації дієприкметників, своєрідність і складність виявлення якого зумовлене вживанням слова у невластивій для нього формі. У Розділі 2 «Вживання дієприкметникових одиниць в освітніх документах» висвітлено проблеми граматичного вживання активних дієприкметників в освітніх документах, складні випадки вживання пасивних дієприкметників у освітянських нормативно-правових документах, досліджено дієприкметниковий зворот у документах про освіту, способи заміни активних дієприкметників у нормативно-директивних документах про освіту. Розділ чітко структурований, наповнений достатньою кількістю прикладів. У Розділі 3 подано розроблений для студентів 2 курсу спецсемінар «Норми вживання дієприкметників у діловому мовленні (на матеріалі нормативно-директивних документів про освіту) для гімназій для талановитих та творчо обдарованих дітей (11 клас)». Метою спецсемінару є підвищення компетентності учнів у процесі вивчення наукових поглядів на граматичні норми ділового стилю, лінгвістичного статусу дієприкметника, культуромовного аналізу дієприкметникових одиниць, уживаних у ділових текстах. У висновках подано узагальнення досліджуваного матеріалу відповідно до теми роботи «Дієприкметник в освітній документації: особливості граматичної норми».Документ Ефективні технології навчання і контролю якості знань у лінгвістичній підготовці майбутніх фахівців(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia Vasylivna; Рудь Ольга Миколаївна; Rud Olha Mykolaivna; Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia Vasylivna; Левенок Інна Сергіївна; Levenok Inna Serhiivna; Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna Mykhailivna; Пономаренко Наталія Петрівна; Ponomarenko Nataliia PetrivnaУ монографії здійснено аналіз окремих аспектів лінгвістичної підготовки майбутніх фахівців крізь призму праксеологічного підходу, окреслено нормативно-правову базу й організацію моніторингу якості лінгвістичної підготовки. Дослідницьку увагу приділено особливостям ефективних методів проведення занять із теоретико- та історико- лінгвістичних, культуромовних, медіа- і лінгводидактичних дисциплін у контексті сучасних тенденцій мовної освіти для студентів філологічних спеціальностей, а також лінгвістичних дисциплін для студентів нефілологічних спеціальностей. Монографія адресована освітянам, науковцям, викладачам, магістрантам, аспірантам, усім, кого цікавлять питання мовної освіти, лінгвістичної підготовки фахівців різних профілів у вищому навчальному закладі, проблеми реалізації праксеологічного підходу, моніторингу якості у системі професійної підготовки.Документ Лінгвокультуреми в сучасній українській пісні (на матеріалі пісень гурту «Скрябін»)(2020) Дворнік Ганна Миколаївна; Dvornik Hanna Mykolaivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ магістерській роботі досліджено сучасні філологічні студії про становлення та розвиток лінгвокультурології як галузі мовознавчої науки, визначення поняття «лінгвокультурема» у сучасній лінгвістиці. Було виокремлено основні типи лінгвокультурем у пісенній творчості гурту «Скрябін» та розроблено систему вправ та конспект уроку для формування лінгвокультурологічної компетентності учнів 5-9 класів (на матеріалі пісенної творчості гурту «Скрябін»).Документ Медіакультура оратора:з досвіду впровадження сертифікованої програми «Академічна риторика» у вищій педагогічній освіті(2021) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ статті окреслюється досвід інтеграційного підходу до впровадження проєкту IREX «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» у магістерський навчальний курс «Академічна риторика»; доводиться, що таке поєднання дозволить покращити якість формування загальних і фахових компетентностей майбутніх учителів української мови і літератури, а також інфо-медійних компетентностей: уміння критично мислити, ефективно шукати інформацію, відрізняти факти від суджень, втілювати ідеї завдяки онлайн-інструментам, запобігати ризикам у комунікації, ідентифікувати й протидіяти стереотипам і дискримінації.Документ Мистецька термінолексика в поетичній мові Ліни Костенко (семантико-функціональний аспект)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia Vasylivna; Полякова Любов; Poliakova Liubov; Сергієнко Наталія; Serhiienko NataliiaПропоноване видання – спроба наукового осмислення художньої ролі мистецьких термінообразів у канві поезії Ліни Костенко. Пропонуються до розгляду теоретичні аспекти й семантико-функціональний аналіз музичної, хореографічної, образотворчої термінолексики у віршах авторки. У додатках уміщено словник мистецької термінолексики, тексти і каталог поезії Ліни Костенко, покладеної на музику. Видання адресоване викладачам, студентам філологічних факультетів, учителям української мови, слухачам МАН, учням тощо.Документ Мовний стиль українського політика: граматико-прагматична специфіка реалізації(2021) Старченко Анна Олександрівна; Starchenko Anna Oleksandrivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaМагістерська робота присвячена дослідженню граматико-прагматичної специфіки реалізації мовного стилю українського політика. Об’єктом дослідження є політичний дискурс як вид публічного мовлення. Мета роботи полягає в граматико-прагматичному аналізі мовного стилю українських політиків В. Зеленського, Ю. Тимошенко, О. Ляшка. Дослідження складається зі вступу, де обґрунтовано вибір теми дослідження, її актуальність, визначено об’єкт, предмет, мету й завдання дослідження, наукову новизну, теоретичне й практичне значення одержаних результатів, з’ясовано методи дослідження. Першого розділу, у якому досліджено мову як складову державотворення, проаналізовано риси та стратегії політичного дискурсу, визначено поняття «мовний стиль політика» у науковій літературі. Другого розділу, в якому досліджені питання стилістичного потенціалу морфологічних форм і синтаксичних конструкцій у формуванні мовного стилю політика; вживання прикметників, займенників, дієслів та інших морфологічних форм у виступах політиків. Було проаналізовано емоційно-експресивне забарвлення синтаксичних конструкцій у виступах українських політиків. Третього розділу, де визначено особливості використання мовних інструментів у реалізації політичних стратегій та впливу на електорат та використання соціальних мереж як засобу політичної комунікації. Наприкінці розділу викладені поради політикам щодо успішних публічних виступів. У висновках подано основні результати проведеного дослідження відповідно до теми роботи «Мовний стиль українського політика: граматико-прагматична специфіка реалізації». У додатках вміщено тестові завдання для учнів 9 класу в межах роботи наукового гуртка, а також виховна година для учнів 9 класу за темою магістерської роботи.Документ Основні риси академічного красномовства вчителя(2019) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ статті розглядаються основні риси академічного красномовства вчителя (змістовність і науковість; логічність, точність і чітка структура викладу; доступність; лаконічність; емоційність і образність) крізь призму риторичного канону – найважливіших ознак публічного виступу (логос, етос, пафос і топос).Документ Риторична культура вчителя в академічному просторі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ навчальному посібнику відповідно до чинної навчальної програми з «Сучасної риторики» (ступінь «магістр») окреслено теоретичні засади класичної риторики й риторичної культури вчителя, жанри сучасного академічного красномовства. Посібник містить лекційний матеріал, проблемно-пошукові завдання для самостійної роботи, контрольну роботу (15 варіантів), тести, короткий словник термінів, додатки тощо. Для студентів і викладачів гуманітарних, філологічних факультетів вищих навчальних закладів, учителів загальноосвітніх шкіл.Документ Риторична культура як основа формування риторичної особистості вчителя(2013) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ статті розглядається проблема риторичної особистості вчителя в умовах зростання культурно-просвітницької активності етносу, відродження національної спадщини. З’ясовано, що основою формування риторичної особистості вчителя є його риторична культура як показник риторичної компетенції.Документ Робоча програма навчальної дисципліни Академічна риторика (Сертифікат IREX)(2020) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaЗавдання навчальної дисципліни «Академічна риторика» – підготувати елітарну риторичну особистість вчителя (викладача), виробивши в студентів високий рівень культури мислення, мовлення та комунікації, виховати свідомого громадянина, патріота, високоморальну людину, яка здатна критично мислити, ефективно шукати інформацію, відрізняти факти від суджень, втілювати ідеї завдяки онлайн-інструментам, запобігати ризикам у комунікації, ідентифікувати й протидіяти стереотипам і дискримінації. Робоча навчальна програма призначена для магістерського рівня вищої освіти.Документ Роль курсу «Типологія помилок» у формуванні інфомедійної грамотності філологів: інтегративний підхід(2020) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ статті окреслюється можливість інтеграційного підходу до впровадження проєкту IREX "Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність» у курс «Типологія помилок». Доводиться, що таке поєднання дозволить покращити якість підготовки й формування компетентностей майбутніх педагогів, а саме: здатності фіксувати відхилення від норм сучасної української літературної мови та редагувати тексти й медіакультуру (критичне мислення, інфомедійну й візуальну грамотність, соціальну толерантність, стійкість до впливів та ін.).Документ Синкретизм риторичної культури вчителя(2019) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ дослідженні риторична культура вчителя розглядається як складне ціле, основу якого становлять високий рівень освіченості й професійні знання, культура мислення, мовлення і спілкування, невербальна й зовнішня культури, талант, натхнення й майстерність. Синкретизм риторичної культури вчителя становлять логічна, психологічна, мовленнєва й невербальна складові.Документ Синтаксис складного речення: практикум для самостійної роботи(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaПропонований практикум для самостійної роботи із синтаксису складного речення містить вправи й творчі завдання із таких тем, як елементарне складне речення (складносурядне, складнопідрядне, безсполучникове), неелементарне (багатокомпонентне) складне речення, складна синтаксична конструкція, складне синтаксичне ціле, період, конструкції з чужим мовленням. У додатках подано схеми й зразки синтаксичного аналізу та дослідження студентів із синтаксису складного речення. Матеріали видання адресовані студентам філологічних факультетів, викладачам, учителям української мови тощо.Документ Словосполучення: дискусійні питання сучасного синтаксису(2012) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ статті розглядаються дискусійні питання сучасного синтаксису, пов’язані зі словосполученням як синтаксичною одиницею, – об’єкт, синтаксичний ступінь синтаксичного зв'язку компонентів тощо. Висвітлюються граматичні, функціональні, структурні та семантичні особливості словосполучення.Документ Структурно-семантичні типи питальної модальності в новелах В. Стефаника(2019-10) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia Vasylivna; Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia VasylivnaУ дослідженні з‘ясовується місце і роль педагогічної практики у підготовці, становленні та самореалізації майбутнього вчителя-словесника; практика розглядається як внутрішня потреба особистості до повного розкриття своїх потенційних можливостей (професійних та особистісних якостей).Документ Сумщина в історико-філологічному вимірі(2021) Владимирова Валентина Миколаївна; Vladymyrova Valentyna Mykolaivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia Vasylivna; Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia Ivanivna; Кумеда Олена Павлівна; Kumeda Olena Pavlivna; П'ятаченко Сергій Васильович; Piatachenko Serhii Vasylovych; Рудь Ольга Миколаївна; Rud Olha Mykolaivna; Савченко Зоя Валентинівна; Savchenko Zoia Valentynivna; Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna MykhailivnaУ монографії представлені наукові студії лабораторії літературного краєзнавства СумДПУ імені А.С. Макаренка. Окремі розділи присвячені мовознавчим, фольклорним, літературознавчим та історико-краєзнавчим аспектам.Документ Сучасна українська літературна мова: практичний синтаксис(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ навчально-методичному посібнику відповідно до чинної програми з сучасної української літературної мови (синтаксис) пропонується практичний комплекс з урахуванням традиційних поглядів та нових підходів до кваліфікації синтаксичних одиниць. Посібник містить практикум, контрольні роботи (тематичні й комплексні), тести, схеми й зразки синтаксичних аналізів, таблиці, методичні матеріали на допомогу студентові-практиканту, наукові статті автора тощо. Для студентів і викладачів філологічних факультетів вищих навчальних закладів.Документ Сучасна українська літературна мова: синтаксис простого і простого ускладненого речень(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaПропоновані методичні рекомендації містять робочу навчальну програму, завдання для аудиторних занять, самостійних і контрольних робіт, тести, схеми й зразки синтаксичного аналізу та ін. з розділу сучасної української літературної мови «синтаксис простого й простого ускладненого речень». Матеріали видання адресовані викладачам, студентам філологічних факультетів, учителям української мови тощо.Документ Сучасна українська літературна мова: синтаксис складного речення(2021) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaПропоновані методичні рекомендації містять робочу навчальну програму, завдання для аудиторних занять, самостійних і контрольних робіт, тести, схеми й зразки синтаксичного аналізу та ін. з розділу сучасної української літературної мови «Cинтаксис складного речення». Матеріали видання адресовані викладачам, студентам філологічних факультетів, учителям української мови тощо.