Навчальні видання
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Навчальні видання за Автор "Podosynnikova Hanna Ihorivna"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Basics Of Educational Research in Foreign Language Teaching: Educational-Methodological Handbook for Master Degree Students(ФОП Цьома, 2023) Podosynnikova Hanna Ihorivna; Подосиннікова Ганна Ігорівна; Lubenska Anna; Лубенська АннаThe handbook is designed to help students master the basics of educational research on the methodology of teaching foreign languages and cultures in institutions of general secondary education. The educational-methodological handbook defines the purpose, tasks, content, and structure of the course “Methodology and organization of modern research on the methodology of teaching foreign languages and cultures”; the main content of the lectures, tasks for practical (seminar) classes, self-control and final tests, tasks for independent work are presented in English; literature for the course, links to useful Internet resources, a glossary of terms, examples of writing scientific papers are offered. The manual can be used in the teaching of the module “Modern research on the methodology of teaching foreign languages and cultures in secondary education institutions” as part of the discipline “Methods of educational research”, the course “Modern research on the methodology of teaching foreign languages and cultures in secondary education institutions”, etc. of the second (master’s) level in the specialty 014 Secondary education (Language and literature (English)) specialization: 014.021 Secondary education (English language and literature) field of knowledge 01 Education / Pedagogy.Документ Reading and Analyzing Short Stories: focus on SEL(ФОП Цьома С. П., 2024) Коробова Юлія Володимирівна; Подосиннікова Ганна Ігорівна; Korobova Yuliia Volodymyrivna; Podosynnikova Hanna IhorivnaThe handbook is essentially designed to teach analytical and critical reading of modern authentic short stories to pre-service English teachers of Bachelor programs. The book offers a scaffolding approach toward developing students’ analytical and critical reading skills with focus on SEL. With an overview of SEL issues, basic theoretical frameworks of literary text interpretation, well-structured reading practice and communicative response (independent work) sections, this handbook focuses on teacher and learner priorities, upbringing, language and communication, reflective reading practices and provides valuable insights into modern American society contexts. Various tasks and activities aim to familiarize students with critical reading and SEL strategies that can be used in their academic and professional life. The handbook is designed to be used in the classroom; however, pre-service English teachers might use it on their own successfully.Документ Курсова робота з методики навчання іноземних мов і культур(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2025) Подосиннікова Ганна Ігорівна; Podosynnikova Hanna IhorivnaПрограма обов’язкової навчальної дисципліни «Курсова робота з методики навчання іноземних мов» складена відповідно до освітньо-професійної програми «Середня освіта (Англійська та німецька мови/ Англійська та французька мови)» підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 01 Освіта/Педагогіка, спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)), спеціалізації 014.021 Середня освіта (Англійська мова і література). Курсова робота є важливим кроком на шляху досягнення мети освітньої програми – набуття знань, формування навичок, вмінь відповідно до компетентностей у галузі середньої освіти, визначених професійним стандартом; підготовка висококваліфікованих, конкурентоспроможних учителів іноземних мов, які здатні вирішувати професійні завдання щодо організації та здійснення освітнього процесу з іноземних мов в основній школі, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, мають особистісні якості, що відповідають професіограмі вчителя, здатні до професійної самоосвіти та самовдосконалення протягом життя. У програмі охарактеризовано мету написання курсової роботи з методики, зазначено передумови для вивчення дисципліни. Описано результати навчання за дисципліною, окреслено критерії оцінювання результатів навчання та засоби діагностики результатів навчання. Також у програмі надані рекомендовані джерела інформації.