Тенденції розвитку європейського виконавства другої половини ХІХ – початку ХХІ ст. (на прикладі оркестрової музики)

Анотація
На сьогодні питання музичного виконавського мистецтва є одним із актуальних у мистецтвознавчій науці. Його вивчення торкається музичної специфіки різних етапів вього історичного розвитку, які особливо гостро постають в другій половині ХІХ – початку ХХІ ст. Виконавське мистецтво даного періоду презентують митці різних художнiх течій та національних традицій. Особливості виконавської практики кінця ХІХ – початку ХХІ століття мають вагомі відмінності від попередніх епох. Бурхливий розвиток масової культури та естрадного виконавства паралельно з діяльністю професійних композиторів призводить до розширення та трансформації концертної практики. Отже, актуальність теми магістерської роботи обумовлена: 1) малою кількістю наукових розвідок спрямованих на осягнення розвитку виконавського мистецтва з другої половини ХІХ до сьогодення; 2) потребою розробки проблематики з комплексного виконавського мистецтва; 3) зразковими змінами в музичній культурі та мистецтві ХХ – початку ХХІ ст., що обумовлені історичними процесами художньо-стильової трансформації. Мета і завдання дослідження. Метою роботи є виявлення шляхів розвитку та специфіку європейського виконавського мистецтва з другої половини ХІХ до початку ХХІ ст. у процесі історико-культурного розвитку. Завдання роботи: 1) зробити аналіз наукової літератури з проблеми дослідження; 2) розширити уявлення про роль виконавського мистецтва ХХ – початку ХХІ століття; 3) висвітлити шляхи розвитку музичного виконавства у кіноіндустрії та масовій культурі зазначеного періоду; 4) виявити специфіку використання різних презентаційних форм у композиторській та виконавський практиці європейської музичної культури другої половини ХІХ – початку ХХІ ст.
Today, the issue of musical performing arts is one of the most relevant in art history. His study touches on the musical specifics of different stages of historical development, which are particularly acute in the second half of the nineteenth – early twenty-first century. Performing arts of this period are presented by artists of different artistic trends and national traditions. Features of performing practice of the late XIX – early XXI century have significant differences from previous eras. The rapid development of mass culture and pop performance in parallel with the activities of professional composers leads to the expansion and transformation of concert practice. So, the relevance of the topic of the master's thesis is due to: 1) a small number of scientific investigations aimed at understanding the development of the performing arts from the second half of the nineteenth to the present; 2) the need to develop issues with performing arts complex; 3) exemplary changes in the musical culture and art of the XX – early XXI centuries, due to the historical processes of artistic and stylistic transformation. The purpose and objectives of the study. The aim of the work is to identify ways of development and specifics of European performing arts from the second half of the XIX to the beginning of the XXI century. in the process of historical and cultural development. Tasks of work: 1) to analyze the scientific literature on the research problem; 2) expand idea of the role of performing arts of the XX – early XXI century; 3) to highlight the ways of development of musical performance in the film industry and mass culture of the period; 4) to identify the specifics of the use of various presentation forms in the compositional and performing practice of European musical culture of the second half of the XIX – early XXI centuries.
Опис
Ключові слова
європейська музика, оркестр, духові інструменти, академічне виконавство, естрадне виконавство, middle culture, концертна культура, European music, orchestra, wind instruments, academic performance, variety performance, concert culture
Бібліографічний опис
Кононенко, М. В. Тенденції розвитку європейського виконавства другої половини ХІХ – початку ХХІ ст. (на прикладі оркестрової музики) [Текст] : магістер. робота / М. В. Кононенко ; науковий керівник Г. О. Стахевич. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2020. – 56 с.