Виконавство на трубі в епоху бароко: особливості інструментальних жанрів

Анотація
Відродження старовинної музики, зокрема епохи бароко, набуває вагомого значення в умовах мистецтва сьогодення. Необхідність та доцільність актуалізації тематики, пов’язаної з можливостями усвідомлення та інтерпретування старовинної музики, зумовлена бажанням виконавців досягти найбільшої адекватності у тлумаченні барочних творів. У зазначеному контексті необхідно опанувати особливості й різновиди інструментів XVII-XVIII століть, а також інструментів сучасної епохи, у напряму формування здатності виконавців до сценічного втілення творів старовинної музики. За таких обставин, розуміння специфічних ознак різних жанрів епохи бароко набуває пріоритетного значення в дослідженні проблеми виконавства на духових інструментах, зокрема на трубі. Водночас, наукові та методико-практичні досягнення в контексті обраної проблематики стають основою у дослідженні питання виконавства на трубі. Таким чином, соціально-культурне значення проблеми та її не досить повна теоретична розробленість зумовили вибір теми магістерського дослідження. Мета дослідження – висвітлити особливості інструментальних жанрів у виконавстві на трубі епохи бароко. Завдання дослідження: висвітлити теоретичний аспект обраної проблеми в контексті виконавських традицій на трубі барочної епохи; розглянути конструкційні особливості та різновиди барочних труб; охарактеризувати інструментальні жанри та значення труби у їх формуванні; розглянути репертуарну специфіку на прикладі творів для труби, струнних і бассо контінуо.
The revival of ancient music, in particular the Baroque era, is gaining importance in today’s art. The need and expediency of updating the topics related to the possibilities of understanding and interpreting ancient music is due to the desire of performers to achieve the greatest adequacy in the interpretation of Baroque works. In this context, it is necessary to master the features and varieties of instruments of the XVII–XVIII centuries, as well as instruments of the modern era, in the direction of forming performers’ ability to stage the embodiment of works of ancient music. Under such circumstances, understanding of the specific features of different genres of the Baroque era becomes a priority in the study of the problem of performance on wind instruments, including the trumpet. At the same time, scientific-methodological and practical achievements in the context of the selected issues become the basis for the study of performance on the trumpet. Thus, the socio-cultural significance of the problem and its incomplete theoretical elaboration led to the choice of the topic of master’s thesis. The purpose of the study is to highlight the features of instrumental genres in performance on the trumpet of the Baroque era. Objectives of the study: to highlight the theoretical aspect of the chosen problem in the context of performing traditions on the trumpet of the Baroque era; to consider the design features and varieties of baroque trumpets; to describe instrumental genres and the importance of the trumpet in their formation; to consider the repertoire specificity on the example of works for trumpet, strings and basso continuo.
Опис
Ключові слова
виконавство на трубі, епоха бароко, інструментальні жанри, різновиди труби, конструкційні особливості труби, trumpet performance, Baroque era, instrumental genres, types of trumpet, design features of the trumpet
Бібліографічний опис
Колодяжна, Т. С. Виконавство на трубі в епоху бароко: особливості інструментальних жанрів [Текст] : магістер. робота / Т. С. Колодяжна ; науковий керівник О. В. Єременко. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2020. – 52 с.