Розвиток саксофонного виконавства в Україні XX – початку XXI століття

Анотація
Сьогодні в Україні саксофон є популярним інструментом в академічному та естрадному виконавстві, а також навчальному середовищі. Ряд питань щодо історії, теорії та художньо-технічних можливостей саксофонного виконавського мистецтва розглядається у вітчизняних та зарубіжних музикознавчих працях. Однак на сьогодні існує мало робіт у яких висвітлюється творча та виконавська діяльність українських академічних та джазових ансамблів та солістів. Актуальність роботи зумовлена: 1) недостатнім вивченням питань становлення та розвитку саксофонного виконавства в Україні; 2) затребуваністю досліджень, скерованих на узагальнення закономірностей і тенденцій виконавської творчості для саксофона в контексті української музичної культури ХХ ст.; 3) необхідністю розгляду тенденцій, пов’язаних з еволюцією технічного та виразового потенціалу саксофона задля теоретичного обґрунтування проблеми виконавства. Мета і задачі дослідження. Метою роботи є виявлення специфіки українського саксофонного виконавства ХХ – початку ХХІ ст. у процесі історико-культурного розвитку. Завдання дослідження: 1)зробити аналіз наукової літератури з проблеми дослідження; 2) виявити специфіку використання інструмента в професійній композиторській та виконавський практиці української музичної культури ХХ – початку ХХІ ст.; 3) висвітлити шляхи розвитку саксофонного виконавства української естради зазначеного періоду; 4) розширити уявлення про роль саксофонного мистецтва в Україні ХХ – початку ХХІ століття.
Today in Ukraine the saxophone is a popular instrument in academic and pop performance, as well as in the educational environment. A number of questions concerning the history, theory and artistic and technical possibilities of saxophone performing art are considered in domestic and foreign musicological works. However, today there are few works that cover the creative and performing activities of Ukrainian academic and jazz ensembles and soloists. The relevance of the topic of the master’s thesis is due to: 1) insufficient study of the formation and development of saxophone performance in Ukraine; 2) the demand for research aimed at generalizing the patterns and trends of performance for the saxophone in the context of Ukrainian musical culture of the twentieth century; 3) the need to consider trends related to the evolution of technical and expressive potential of the saxophone for the theoretical justification of the problem of performance. The purpose and objectives of the study. The aim of the work is to identify the specifics of Ukrainian saxophone performance of the XX – early XXI century in the process of historical and cultural development. Research objectives: 1) to analyze the scientific literature on the research problem; 2) to identify the specifics of the use of the instrument in the professional composition and performance practice of Ukrainian musical culture of the XX – early XXI centuries; 3) to highlight the ways of development of saxophone performance of the Ukrainian stage of the specified period; 4) to expand the idea of the role of saxophone art in Ukraine in the XX – early XXI century.
Опис
Ключові слова
джаз, український ансамбль, саксофон, музичне виконавство, Київський квартет саксофоністів, Брати блюзу, Джаз-класік, Схід Side, Jazz-fusionband «Aramis», jazz, Ukrainian ensemble, saxophone, musical performance, Kyiv Saxophone Quartet, Blues Brothers, Jazz Classics, Skhid-Side, Jazz-fusion band «Aramis»
Бібліографічний опис
Бова, Ж. М. Розвиток саксофонного виконавства в Україні XX – початку XXI століття [Текст] : магістер. робота / Ж. М. Бова ; науковий керівник Г. О. Стахевич. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2020. – 60 с.