Модель підготовки майбутніх вихователів до формування здоров’язбережувальної компетентності дошкільників засобами ігрової діяльності

Анотація
Розроблено та теоретично обґрунтовано модель підготовки майбутніх вихователів до формування здоров’язбережувальної компетентності дошкільників засобами ігрової діяльності та педагогічні умови її реалізації, яка включає три взаємоузгоджені блоки (цільовий, змістово-організаційний, підсумково-діагностичний). У цільовому блоці визначено мету і завдання зазначеної підготовки. Змістово-організаційний блок розробленої моделі містить принципи: загальнодидактичні (цілеспрямованості, науковості, природовідповідності, свідомості, активності, позитивного емоційного фону навчання); специфічні (єдності всіх компонентів професійної підготовки, інтеграції здоров’язбережувальної складової у зміст навчання майбутніх вихователів, креативності у застосуванні засобів ігрової діяльності при формуванні здоров’язбережувальної компетентності дошкільників); структурні компоненти (мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, особистісний, рефлексивний, креативний), методи, форми та засоби підготовки майбутніх вихователів до формування здоров’язбережувальної компетентності дошкільників засобами ігрової діяльності. Підсумково-діагностичний блок містить критерії та показники (мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, особистісний), які характеризують три рівні готовності (високий, достатній, низький) й відображає очікуваний результат означеної професійної підготовки
The model of training future teachers for preschoolers’ health-saving competence formation by means of game activity and pedagogical conditions for its implementation are developed and theoretically substantiated. Three interrelated units of the proposed model (target, content-organizational, final-diagnostic) are outlined. Target unit covers the purpose and tasks of the specified training. Content-organizational unit reveals the content of the developed model and includes general didactic principles: purposefulness, scientificity, natural correspondence, consciousness, activity, positive emotional background; specific principles: unity of all components of the specified training; integration of health-saving component into the content of future teachers’ training; creativity in the use of means of game activity in the formation of preschoolers’ health-saving competence); structural components (motivational, cognitive, activity, personal, reflexive, creative), methods, forms and means of training future teachers for preschoolers’ health-saving competence formation by means of game activity. Final-diagnostic unit reflects evaluation of future teachers’ readiness to form preschoolers’ health-saving competence by means of game activities. The relevant criteria and indicators (motivational, cognitive, activity, personal) are described, which characterize three levels of readiness (high, sufficient, low) and reflects the expected outcome of the professional training
Опис
Ключові слова
майбутні вихователі, future preschool teachers, формування, formation, здоров’язбережувальна компетентність дошкільників, preschoolers’ health-saving competence, засоби ігрової діяльності, means of game activity, модель, model
Бібліографічний опис
Модель підготовки майбутніх вихователів до формування здоров’язбережувальної компетентності дошкільників засобами ігрової діяльності [Текст] / В. Г. Бутенко, А. П. Колишкіна, О. О. Васько, О. В. Колишкін // Education for Achieving Sustainable Development : series of monographs Faculty of Architecture, Civil Engineering and Applied Arts Katowice School of Technology. – Katowice : Publishing House of Katowice School of Technology, 2020. – Monograph 35. – P. 226–237.