Творчий портрет художника в повісті Тетяни Сидоренко «Ольга, дружина Пікассо»

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2020
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У статті на основі повісті «Ольга, дружина Пікассо» сучасної української письменниці Тетяни Сидоренко досліджено особливості художнього відображення творчого портрета художника зі світовою славою Пабло Пікассо. З’ясована архітектонічна специфіка твору (введення есхатологічних інтерв’ю з Пабло Пікассо та Ольгою Хохловою, залучення прийому ретроспекції), наголошено на важливій ролі екфразису (опис картини «Портрет Ольги в кріслі») в художньому моделюванні творчої манери художника. Зауважено, що хронологічний принцип подачі біографічного матеріалу, лаконічне відтворення суспільно-політичних подій початку ХХ століття сприяють художньому формуванню еволюції творчої майстерності художника, його поглядів на місце, роль і значення мистецтва в суспільному житті. Констатовано, що суттєвим доповненням багатогранної постаті Пабло Пікассо є введення письменницею відомостей про прикметні у творчій біографії митця виставки різних років, роботу над декораціями до балетів С. Дягілєва, роль гончарства в самовираженні майстра (як вияв нових граней таланту), а також епізоди особистого життя художника (одруження з балериною Ольгою Хохловою, стосунки з іншими жінками, які залишили помітний слід у його творчій біографії). Досліджено, що письменниця повно й різноаспектно представила творчу майстерню відомого художника, акцентувала на специфіці його праці над полотнами (робота з натурою, кольором, ідеєю, філософською та психологічною підосновою образу тощо). Т. Сидоренко важливість та поступальність кожного етапу творчості Пабло Пікассо підсилювала акцентами про стильову специфіку творів художника, мистецький «контекст» початку ХХ століття, описуючи емоційні дискусії з Матіссом, Браком та іншими творчими особистостями про манеру письма Пабло Пікассо – кубізм. Це важливі для компонування повісті й формування концепції образу талановитого художника етапи творчості, що увиразнюють його мистецьку самобутність, неповторність і оригінальність.
The article, based on the short story “Olha, Picasso’s Wife” by the modern Ukrainian writer Tetiana Sydorenko, explores the features of the art image of the creative portrait of Pablo Picasso, who is an artist with world fame. It was clarifed the architectonic specifcity of the work (the introduction of eschatological interviews with Pablo Picasso and Olha Khokhlova, involving a retrospective method), was noted the important role of ecfrasis (description of the painting “Portrait of Olga in an Armchair”) in the artistic modeling of the artist’s creative manner. It was observed that the chronological principle of biographical material and laconic reproduction of social and political events of the early twentieth century contribute to the artistic formation of the evolution of the artist’s creative skill, his views on the place, role and signifcance of art in public life. It has been stated that a signifcant addition to Pablo Picasso’s faceted fgure is the introduction by the writer the information about the exhibitions of different years that are noticeable in the artist’s creative biography, the work on the sceneries for S. Diaghilev’s ballets, the role of pottery in the expression of the master (like a manifestation of new facets of talent), as well as episodes of artist’s personal life (marriage to the ballerina Olha Khokhlova, relations with other women who left a noticeable mark in his creative biography). It is proved that the writer fully and diversely presented the creative workshop of a famous artist, focusing on the specifcs of his work on canvases (work with nature, color, idea, philosophical and psychological background of the image, etc.). T. Sydorenko reinforced the importance and progressiveness of each stage of Pablo Picasso’s work with help of accents on the stylistic specifcs of the artist’s works and the artistic “context” of the early twentieth century. It was done by describing emotional discussions with Matisse, Braque and other art personalities about the writing style of Palo Picasso – cubism. These all are stages of creativity that are important for the layout of the story and the formation of the concept of the image of a talented artist, emphasize its artistic identity, originality and originality.
Опис
Ключові слова
картина, кубізм, художник, екфразис, міжмистецький діалог, стильова манера, портрет, колір
Бібліографічний опис
Горболіс, Л. М. Творчий портрет художника в повісті Тетяни Сидоренко «Ольга, дружина Пікассо» [Текст] / Л. М. Горболіс // Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Соціальні комунікації. – 2020. – Том 31 (70), № 1, частина 3. – С. 136–140.
Зібрання