Структурні компоненти лінгвосеміотичного простору жіночого глянцевого журналу

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2018
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Стаття присвячується вивченню структурних компонентів лінгвосеміотичного простору жіночого глянцевого журналу, який розглядається як структурований системоуніверсум зі створення певних образів через породження бажань та їх втілення. Такий простір жорстко форматує реальність, підлаштовуючи правила поведінки та стиль мислення читачок під систему цінностей гламурного способу життя, ключовими елементами якої є молодість та споживання краси. Ціннісні характеристики лінгвосеміотичного простору жіночого глянцевого журналу реалізуються через його архітектоніку, до структурних компонентів якої відносимо рекламний текст, перитекст та власне текст. Друкований рекламний текст характеризується змістовою і структурною завершеністю, а також авторською настановою презентувати об’єкт рекламування в найбільш привабливому вигляді. Креолізований характер рекламних текстів дозволяє використовувати ілюстрації як дієвий засіб встановлення комунікативного каналу між рекламодавцем та споживачем. Багатозначність інформації у зображенні несе велике емоційне навантаження, доповнюючи, уточнюючи чи навіть замінюючи текст. Основними інформаційними компонентами в структурі рекламного тексту є заголовок, підзаголовок, основний текст та слоган, кожен з яких виконує певну когнітивнодискурсивну функцію. З’ясовано, що сучасний рекламний дискурс у жіночих журналах позиціонує такі стереотипні уявлення про жінок, як міська кокетка, ділова жінка та дружина / домогосподарка. Перитекст як специфічні оздоблювальні знаки наративної інформації включає обкладинку, фотографії, різноманітну графіку і виконує семіотичну роль з вибудування системи символічних естетичних, моральних та соціальних цінностей. Організування спілкування читацької аудиторії відбувається через імітацію адресантно-адресатних відношень в межах текстового простору журналу.
The article deals with the study of structural components of linguosemiotic space of a glossy magazine for women, which is treated as a structured systemic universe aimed at creating certain images through the generation of wishes and their fulfilment. Such space rigidly changes reality adjusting behavior patterns and the way of thinking of female readership to the system of values of the glamorous mode of life, whose key elements are youth and the consumption of beauty. Value-based characteristics of linguosemiotic space of a glossy magazine for women are realized through its architecture, to the structural components of which we refer advertising text, peritext and text proper. The printed advertising text is characterized by the completeness of content and structure as well as the author’s intention to present an object of advertising in the most enticing way. The creolized nature of advertisements allows to use illustrations as an efficient means of installing the communicative channel between an advertiser and a consumer. The polysemy of information put across by an image is highly emotionally loaded, being able to compliment, specify and even replace the text itself. The main informational components in the structure of advertisements are the heading, the subheading, the body of text and the slogan, each of them performing a certain cognitive and discourse function. It has been found out that the modern advertising discourse in female glossies puts forward such stereotypical perceptions of women as a city coquette, a business woman and a housewife. Peritext being specific decorative signs of a narrative comprises the cover, photos, various graphics and plays the semiotic role of arranging the system of symbolic aesthetic, moral and social values. The initiation of communication of the magazine readership is carried out by means of imitating addressor-addressee relations within the framework of textual space of a glossy.
Опис
Ключові слова
лінгвосеміотичний простір, дискурс глянцевих журналів, рекламний текст, перитекст, власне текст, linguosemiotic space, discourse of glossies, advertisement, peritext, text proper
Бібліографічний опис
Алексенко, С. Ф. Структурні компоненти лінгвосеміотичного простору жіночого глянцевого журналу [Текст] / С. Ф. Алексенко // Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Лінгвістика. – Херсон, 2018. – Випуск 31. – С. 139–144.
Зібрання