Професійний розвиток педагога в контексті освіти для миру

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2019
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
ТОВ «Юрка Любченка»
Анотація
У статті на основі методів термінологічного аналізу, систематизації та узагальнення законодавчих міжнародних та національних документів, наукових джерел окреслено поняття «професійний розвиток», «ключові компетентності педагога», «освіта для миру». Професійний розвиток розглядається як безперервний процес навчання та вдосконалення професійних компетентностей фахівця, що дає змогу підтримувати або покращувати стандарти професійної діяльності і триває впродовж усього періоду професійної діяльності. Цілями неперервного професійного розвитку фахівця виділяють гносеологічну (формування особистості через освіту як цілісну систему); праксеологічну (формування фахівця через навчання впродовж усього життя шляхом формальної, неформальної освіти); аксіологічну (формування духовно-моральної патріотичної особистості). Ключові компетентності визначено як компетентності, важливі для підвищення особистого потенціалу і розвитку, розширення можливостей працевлаштування, соціальної інтеграції та активного громадянства. На аналізу прикладі філософсько-педагогічних студій і промов видатного священнослужителя, дипломата, теолога, «педагога світу» Яна Павла II, його концептів «праця», «людина», «родина», «дитина», «мова», «учитель» акцентовано увагу на гуманістичній сутності професійного розвитку педагога в об'єктиві освіти для миру. Окреслено діяльність ресурсного центру професійного розвитку вчителя української мови і літератури, що функціонує у СумДПУ імені А.С.Макаренка в рамках українсько-польського проекту Іnnowacyjny uniwersytet i przywództwo. Faza IV: strategie komunikacyjne i relacje uniwersytet-szkoła за напрямами фахово-методичним, дослідницьким та культурно-освітнім з метою надання освітньої, освітньо-консультативної, інформаційно-дидактичної, дослідницької підтримки вдосконалення ключових компетентностей учителя-словесника в умовах міждисциплінарного освітнього середовища на освітніх рівнях: бакалаврат – магістратура (аспірантура) закладів вищої педагогічної освіти - освіта упродовж життя на засадах цінностей педагогіки партнерства і наставництва.
In article, on the ground of methods of terminological analysis, systematization and generalization of international and national legislative regulations and scientific sources, the concepts of «professional development», «key competencies of the teacher», «education for peace» are outlined. Professional development is considered as a continuous process of training and improving professional competence of a specialist. It allows supporting or improving standards of professional activity and lasts throughout the period of professional activity. The goals of the continuous professional development of the specialist are distinguished as epistemological (the formation of personality through education as a holistic system); praxeological (the formation of a specialist through lifelong learning through formal, non-formal education); axiological (the formation of a spiritual and moral patriotic personality). The key competencies are defined as competencies that are important for enhancing personal capability and development, expanding employment opportunities, social integration and active citizenship. On the analysis of the philosophical and pedagogical studios and speeches of prominent clergyman, diplomat, theologian, «the teacher of the world» John Paul ІІ, his concepts of «work», «human», «family», «child», «language», «teacher» emphasized the humanistic essence of the professional development of a teacher in the objective of education for peace. The activity of the Resource Center for Professional Development of the Teacher of Ukrainian Language and Literature which is functioning at the Sumy State Pedagogical University named after A. M. Makarenko within the Ukrainian-Polish project «Innowacyjny uniwersytet I przywództwo» is outlined. Faza IV: strategie komunikacyjneirelacje uniwersytet-szkoła in the areas of vocational, research, cultural and educational purposes is functioning in order to provide educational, advisory, informative, didactic, research support, perfection of key competences of a teacher-philologist. This is achieved in condition of interdisciplinary educational environment at educational levels: undergraduate education - magistracy (postgraduate study) of establishments of higher pedagogical education – life long education on the basis of pedagogy values of partnership and mentoring.
Опис
Ключові слова
професійний розвиток, professional development, ключові компетентності педагога, освіта для миру, key competencies of the teacher, education for peace
Бібліографічний опис
Семеног О. М. Професійний розвиток педагога в контексті освіти для миру [Текст] / О. М. Семеног // Освіта для миру = Edukacja dla pokoju : зб. наук. пр. / Міністерство освіти і науки України, НАПН України ; [редкол.: В. Г. Кремень, В. П. Коцур, Н. Г. Ничкало, Ф. Шльосек та ін.]. – Київ : ТОВ «Юрка Любченка», 2019. – Т. 2. – С.153–166.
Зібрання