Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/804
Title: | Dynamic Mathematics Software as a Necessary Component of Modern-Math-Teachers Preparation in Ukraine |
Other Titles: | Програми динамічної математики як необхідний компонент підготовки сучасного вчителя математики в Україні |
Authors: | Semenikhina, Olena Volodymyrivna Семеніхіна, Олена Володимирівна Drushliak, Maryna Hryhorivna Друшляк, Марина Григорівна |
Keywords: | dynamic mathematic software math-teacher preparation special course програма динамічної математики підготовка вчителя математики спецкурс |
Issue Date: | 2016 |
Citation: | Semenikhina, E. V. Dynamic Mathematical Software as a Necessary Component of Modern-Math-Teacher Preparation in Ukraine / E. V. Semenikhina, M. G. Drushlyak // Journal of Advocacy, Research and Education. – 2016. – Vol. 5. – № 1. – P. 29–37. |
Abstract: | The article discusses the relevance of the study of dynamic Mathematics software by future
math teachers in Ukraine. The focus is on the requirement, not only to know about specialized
dynamic software, but also to be able to organize an effective learning process with its usage.
The arguments for the organization of special courses in the study of dynamic Mathematics
software are based on the need to demonstrate the skills of usage of modern Mathematics software.
The authors describe their own experience of teaching the course at A. S. Makarenko Sumy State
Pedagogical University (Ukraine), which is included in the curricula as variable course of
math-teacher preparation, in particular, the successive changes of the content of the course, due to
constant and rapid development of Information Technology, during all periods of learning. У статті розглядається актуальність вивчення програм динамічної математики майбутніми вчителями математики в Україні. Акцент робиться на потреби не тільки знання спеціалізованого динамічного програмного забезпечення, але і вміння організувати ефективний процес навчання з його використанням. Аргументи для організації спеціальних курсів з вивчення динамічної математики ґрунтуються на необхідності продемонструвати навички використання сучасного математичного програмного забезпечення. Автори описують власний досвід викладання курсу в Сумському державному педагогічному університеті імні А. С. Макаренко (Україна), який входить у навчальні плани варіативної частини математичної підготовки вчителя. |
URI: | http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/804 |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1460547862.pdf | 280,11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.