Супровід розвитку усного мовлення в дітей передшкільного віку зі зниженим слухом в умовах сімейного виховання

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2019-06-10
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
ПП "Медобори - 2006"
Анотація
У статті здійснено спробу визначити сутність супроводу розвитку усного мовлення в дітей зі зниженим слухом, виокремити та схарактеризувати складові компоненти цього процесу. Доведена значимість і роль сім’ї як первинного осередку навчання та виховання дитини зі зниженим слухом, яка має сприяти її мовленнєвому розвитку та інтеграції у суспільство. Автори визначають, що супровід розвитку усного мовлення являє собою цілеспрямовану, послідовну та безперервну діяльність у спеціально організованих умовах, відповідно до психофізичних та індивідуальних особливостей дитини. Основою цього процесу автори вважають системну, багатоскладову, узгоджену роботу фахівця (сурдопедагога, логопеда) та сім’ї дитини. На думку авторів, така взаємодія у системі «педагог-дитина-сім’я» повинна відбуватись через реалізацію складових компонентів супроводу, серед яких: організований розвиток усного мовлення за участі фахівця і батьків, консультативна допомога сім’ї, належна організація життєвого простору та мовленнєвого оточення дитини.
В статье предпринята попытка определить сущность сопровождения развития устной речи у детей с пониженным слухом, выделить и охарактеризовать компоненты этого процесса. Доказана значимость и роль семьи как первичной ячейки обучения и воспитания ребенка с пониженным слухом, которая должна способствовать ее речевом развитии и интеграции в общество. Авторы определяют, что сопровождение развития устной речи представляет собой целенаправленную, последовательную и непрерывную деятельность в специально организованных условиях, согласно психофизических и индивидуальных особенностей ребенка. Основой этого процесса авторы считают системную, многосложную, согласованную работу специалиста (сурдопедагога, логопеда) и семьи ребенка. По мнению авторов, такое взаимодействие в системе «педагог-ребенок-семья» должна происходить через реализацию составляющих компонентов сопровождения, среди которых: организованный развитие устной речи при участии специалиста и родителей, консультативная помощь семье, надлежащая организация жизненного пространства и речевого окружение ребенка.
The article attempts to determine the essence of support for the development of oral speech in children with impaired hearing, to identify and characterize the components of this process. The importance and role of the family as the primary focus of the education and upbringing of the hearing impaired child, which should contribute to her speech development and integration into society, has been proved. The authors determine that the support of oral language development is purposeful, consistent and continuous activity in specially organized conditions, according to the psychophysical and individual characteristics of the child. The authors of this process consider the systematic, multifaceted, coordinated work of a specialist (surgeon, speech therapist) and the child's family. According to the authors, such interaction in the system "teacher-child-family" should occur through the implementation of constituent components of support, including: organized development of oral speech with the participation of a specialist and parents, family advisory assistance, proper organization of living space and speech the environment of the child.
Опис
Ключові слова
зниження слуху, розвиток усного мовлення, передшкільний вік, сімейне виховання, hearing loss, oral development, preschool age, family education
Бібліографічний опис
Мороз, Л. В. Супровід розвитку усного мовлення в дітей передшкільного віку зі зниженим слухом в умовах сімейного виховання [Текст] / Л. В. Мороз, А. Б. Рудих // Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки) : збірник наукових праць / за ред.: О. Гаврилова, В. Синьова. – Кам’янець-Подільський : ПП «Медобори-2006», 2019. – Вип. 13. – С. 176–186.