Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/6936
Title: | Formation of Future Teachers’ Skills to Create and Use Visual Models of Knowledge |
Other Titles: | Формування у майбутніх учителів навичок створювати і використовувати візуальні моделі знань |
Authors: | Семеног, Олена Миколаївна Semenoh, Olena Mykolaivna Юрченко, Артем Олександрович Yurchenko, Artem Oleksandrovych Удовиченко, Ольга Миколаївна Udovychenko, Olha Mykolaivna Kharchenko, Serhii Mykolaiovych Харченко, Інна Іванівна Kharchenko, Inna Ivanivna Харченко, Сергій Миколайович |
Keywords: | teacher training visual models of knowledge visualization technology visualization visibility підготовка вчителів візуальні моделі знань технологія візуалізації візуалізація наочність |
Issue Date: | Feb-2019 |
Publisher: | TEM Journal |
Citation: | Formation of Future Teachers’ Skills to Create and Use Visual Models of Knowledge [Text] / O. Semenog, A. Yurchenko, O. Udovychenko, I. Kharchenko, S. Kharchenko // TEM Journal. – 2019. – Volume 8, Number 1. – P. 275–283. |
Abstract: | The article proposes a solution of the problem of formation of future teachers' skills to create and use visual models of knowledge in professional activities. It is substantiated that modern students, as representatives of the generation Z, have the majority of visual-oriented perceptions. Modelling of special future teachers’ preparation for the creating of visual models of knowledge is made. The content of the special course, aimed at forming the future teachers’ ability to create and use visual models of knowledge, is described. The pedagogical experiment included two areas of research: the study of the dynamics of the readiness and the formation of skills to create and use visual models of knowledge. Statistical methods confirmed the effectiveness of the author's special course at the significant level of 0.05. У статті пропонується вирішення проблем з формування у майбутніх учителів навичок створювати і використовувати візуальні моделі знань у професійній діяльності. Обґрунтовано, що сучасні студенти, як представники покоління Z, мають здебільшого зорово-орієнтоване сприйняття. Розроблено моделювання спеціальної підготовки майбутніх учителів до створення візуальних моделей знань. Описано зміст спецкурсу, направленого на формування у майбутніх учителів здатності до створення і використання візуальних моделей знань. Педагогічний експеримент включав два напрямки дослідження: вивчення динаміки готовності і формування навичок створення та використання візуальних моделей знань. Статистичні методи підтвердили ефективність авторського спецкурсу на значному рівні 0,05. |
URI: | http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/6936 |
ISSN: | 2217-8309 |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TEMJournalFebruary2019_275_283.pdf | 262,14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.