Інтеграційний підхід до формування професійно значущих якостей майбутніх інженерів-механіків

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2016
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
У даній статті проаналізовано характерні особливості інтеграційного підходу щодо проблеми дослідження умов формування професійно значущих якостей майбутніх інженерів-механіків. Запропоновано будувати процес навчання на інтегративній основі, що дає можливість використання багатьох технологічних прийомів: застосування інтегрованих модулів, інтегрованих курсів, тощо. Розглянуто компоненти професійної компетентності. На основі проведеного дослідження автором виявлено рівні сформованості та умови успішного формування професійно значущих якостей майбутніх інженерів-механіків.
This article analyzes the characteristics of an integrated approach on the issue of the study of conditions of formation of professionally significant qualities of the future mechanical engineers. It is proposed to build a learning process on an integrative basis, which enables the use of many technological methods: application of integrated modules, integrated courses, and so on. Components of professional competence are considered. On the basis of research by the author revealed levels of formation and conditions for the successful formation of professionally significant qualities of the future mechanical engineers. Based on the levels of content features professionally significant qualities of future mechanical engineers, characteristics of professional activity, we note that the formation of professionally significant qualities should be considered as an open, non-linear system that consists of many interconnected elements. Management processes occurring in the system, perhaps with proper use of various parameters, the system displays a higher level of development. Implementation of formation of professional competence is intensification of formation of professionally significant, creative, creative skills of students. With professional modeling tasks of any complexity created this style of learning, in which students are partners in the process of education that should be provided integration approach.
Опис
Ключові слова
інженери-механіки, індивідуальний підхід, інтегровані модулі, курси, принципи, професійна компетентність, рівні сформованості, mechanical engineers, personalized, integrated modules, courses, guidelines, professional competence, levels of formation
Бібліографічний опис
Мурашковська, В. П. Інтеграційний підхід до формування професійно значущих якостей майбутніх інженерів-механіків [Текст] / В. П. Мурашковська // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова ; редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2016. – Вип. 7/8. – С. 197–204.