Формування комунікативної компетентності майбутніх документознавців засобами інноваційних технологій: праксеологічний підхід

Анотація
У статті охарактеризовано окремі аспекти формування комунікативної компетентності майбутнього документознавця засобами інноваційних технологій на засадах праксеологічного підходу. Акцентовано увагу на комунікативний компонент діяльності професійної діяльності та професійної підготовки майбутніх фахівців з документознавства. Окреслено мотиваційно-афективний, комунікативно-інформаційний, комунікативно-когнітивний, поведінково-інтерактивний компоненти комунікативної компетентності майбутніх документознавців. Формування комунікативної компетентності майбутніх документознавців в умовах університетської освіти представлено як багатовимірний поетапний процес якісних змін особистості, що відбувається шляхом використання інтерактивних технологій навчання (комунікативні тренінги, тренінг вербальної публічної комунікації, рольові і ділові ігри, вправи на розвиток навичок групової взаємодії у спілкуванні) на засадах праксеологічного підходу.
The article describes some aspects of forming the communicative competence of a future document managers by means of innovative technologies on the basis of the praxeological approach. Based on the analysis of reference sources, the essence of the concepts “document”, “document manager”, “document management” is outlined. The emphasis is placed on the communicative component of the professional activity and the training of future specialists in document science. The notion of “communicative competence” as competence in communication is outlined on the basis of generalization of linguistic, philosophical, sociological, psychological research. The communicative competence of future document managers is presented as an integral personal qualitative characteristic that combines value systems, communicative knowledge, abilities, and skills that provide an effective dialogue interaction in a certain range of professional situations based on the free possession of verbal and non-verbal means of document communication in accordance with the moral and ethical norms. Formation of communicative competence of future document managers in the context of university education is presented as a multidimensional, step-by-step process of qualitative changes in personality that occurs in the process of learning by interactive learning technologies based on the principles of the praxeological approach. .
Опис
Ключові слова
документознавець, комунікативна компетентність, комунікативний компонент, формування комунікативної компетентності майбутніх документознавців, інновація, інтерактивна технологія, праксеологічний підхід, ділові ігри, тренінги, training, communicative competence, business games, document manager, communicative components, formation of communicative competence of future document managers, interactive technology, praxeological approach
Бібліографічний опис
Семеног, О. М. Формування комунікативної компетентності майбутніх документознавців засобами інноваційних технологій: праксеологічний підхід [Текст] / О. М. Семеног, О. Г. Козлова, Н. Величко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. Є. Антонова [та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018. – № 5 (79). – С. 235–248.
Зібрання