Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/5083
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧернякова, Жанна Юріївна-
dc.contributor.authorCherniakova, Zhanna Yuriivna-
dc.date.accessioned2018-07-05T06:01:41Z-
dc.date.available2018-07-05T06:01:41Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationЧернякова, Ж. Структурно-функціональна модель формування управлінської культури майбутніх педагогів у контексті організації самостійної роботи з педагогічних дисциплін [Текст] / Ж. Чернякова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. Є. Антонова [та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018. – № 2 (76). – С. 206–220.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/5083-
dc.description.abstractУ статті представлено та схарактеризовано структурні компоненти моделі формування управлінської культури студентів-бакалаврів педагогічного вищого навчального закладу у контексті організації самостійної роботи з педагогічних дисциплін (структурні компоненти моделі представлено: цільовим, організаційнозмістовим, процесуально-діяльнісним, критеріально-результативним блоками); з’ясовано організаційно-педагогічні умови формування управлінської культури.uk_UA
dc.description.abstractChernyakova Zhanna. Structural and functional model of formation of management culture of future teachers in the context of organization of independent work on pedagogical disciplines. The article based on the analyses of a great number of scientific sources presents the structural and functional model of formation of management culture of students-bachelors of pedagogical higher educational institution in the context of organization of independent work on pedagogical disciplines. The purpose of the study is to develop a structural and functional model for forming the management culture of future teachers; to characterize the structural components of the model of the formation of a management culture of students-bachelors of pedagogical higher educational institution in the context of organization of independent work on pedagogical disciplines; to identify the organizational and pedagogical conditions for the formation of management culture of future teachers. The theoretical analysis of the research problem is the basis for the development of a structural and functional model for the formation of a management culture of future teachers which involves the following structural units: purposeful, organizational and content, procedural-activity and criterion- effective. The purposeful unit consists of a clearly defined goal, methodological approaches and principles. The organizational and content unit defines a system of knowledge, skills and abilities in pedagogical disciplines, the functions and stages of the formation of management culture. The procedural-activity block contains the forms, methods and means of forming the management culture of students-bachelors of pedagogical higher educational institutions. The criterion-effective block encompasses the structural components of the management culture of students-bachelors: motivational-value, cognitive, operational-activity and management-analytical, criteria (axiological, content, technological, personal), the indicators and levels (low, medium, high), the formation of managerial the culture of undergraduate students. The result is the formation of a management culture of students-bachelors in pedagogical higher education institution. The organizational-pedagogical conditions of formation of management culture of students-bachelors of pedagogical higher educational institution in the context of organization of independent work on pedagogical disciplines are singled out. They are integration of theoretical and practical training of students in the process of phased formation of management culture in the process of teaching pedagogical disciplines; the formation of a positive motivational basis for students' cognitive independence, the formation of a positive need and sustainable cognitive interest; organization of individual and independent educational and cognitive activity of students with the use of innovative pedagogical technologies, methods, forms and means of training. The study does not exhaust all aspects of the above problem. For further study deserves a generalization of the experience of forming a management culture of students¬masters in the context of organization of independent work on pedagogical disciplines.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherСумДПУ імені А. С. Макаренкаuk_UA
dc.subjectуправлінська культура студентів-бакалаврівuk_UA
dc.subjectсамостійна роботаuk_UA
dc.subjectорганізація самостійної роботи студентів-бакалаврівuk_UA
dc.subjectструктурні компонентиuk_UA
dc.subjectмодель формування управлінської культуриuk_UA
dc.subjectmanagement culture of students-bachelorsuk_UA
dc.subjectindependent workuk_UA
dc.subjectorganization of independent work of students-bachelorsuk_UA
dc.subjectstructural componentsuk_UA
dc.subjectmodel of management cultureuk_UA
dc.titleСтруктурно-функціональна модель формування управлінської культури майбутніх педагогів у контексті організації самостійної роботи з педагогічних дисциплінuk_UA
dc.title.alternativeStructural and Functional Model of Formation of Management Culture of Future Teachers in the Context of Organization of Independent Work on Pedagogical Disciplinesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.udc.udc378.147uk_UA
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chernyakova.pdf956,86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.