Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/465
Title: Философские основы инновационного образования
Other Titles: Philosophic Bases of Innovative Education
Authors: Цикін, Веніамін Олександрович
Tsykin, Veniamin Oleksandrovych
Keywords: инновация
innovation
инновационная деятельность
innovation activity
парадигма образования
education paradigm
содержание философии образования
content of the philosophy of education
Issue Date: 2014
Citation: Цикин, В. А. Философские основы инновационного образования [Текст] / В. А. Цикин // Філософія науки: традиції та інновації : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: В. М. Вандишев, М. О. Качуровський, В. А. Косяк та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2014. – № 1 (9). – С. 3–15.
Abstract: В статье обосновывается идея о ведущей роли образования на эволюцию всех сфер социума: экономической, социальной, политической и духовной. Особый акцент сделан на раскрытии сущности современной инновационной парадигмы образования начала ХХІ века. Затем формулируются основные принципы содержания философии образования на современном этапе развития общества.
In the article it is grounded the idea of the leading role of education on the evolution of all spheres of society: economic, social, political and spiritual. Particular emphasis is made on discovering the essence of modern innovative educational paradigm of the beginning of the XXIst century. Then the basic principles of the content of the philosophy of education at the present stage of development of society are formulated.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/465
Appears in Collections:Філософія науки: традиції та інновації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Filosofski osnovy innovatsiinoho osvity.pdf398,85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.